ThekillingGoku
Well-known member
Hangt er wat vanaf.Bij ons is de eventuele meerkost ook in 1 keer te betalen en ligt de grens op 10% van je lease budget, wat neerkomt op een maximum eigen bijdrage tussen de €4000 en €6500 voor de meeste leases, maar je moet goed zot zijn om zoveel op te leggen voor een lease wagen denk ik dan...
Ik heb al genoeg mensen geweten die 150 EUR opleggen per maand. Da's dan in feite 9K op 5j. Maar dankzij de aftrok v/d VAA is dat eigenlijk eerder de helft tot 60% daarvan.
Ook is dit regelmatig al 't geval geweest dat men door die extra opleg een PHEV kon krijgen i.p.v. een ICE, wat ook nog eens een PAK scheelde in VAA, waardoor die 4500 EUR die je zelf oplegt in feite nog minder is, want door uw opleg betaal je gewoon minder VAA.
Enige wat je dan niet wil is méér eigen bijdrage doen dan je VAA betaald, want jah ... VAA gaat niet negatief.

Nu ... 'k heb ook al mensen geweten die een opleg gedaan hebben die nog hoger lag, en niet specifiek om die reden. Gewoon om een betere/leukere wagen te rijden.
Dat gezegd zijnde ... als ik hier lees dat er toch zoveel bedrijven zijn die een eigen bijdrage gewoon al 'per default' aanrekenen ... jah ... dan is 't wel volledig om zeep natuurlijk. Want een vrijwillige eigen bijdrage BOVENOP een verplichte eigen bijdrage ... dan wordt het wel veel natuurlijk.
Als je al verplicht 150 EUR moet leggen, dan wil je idd geen extra 150 meer leggen.

.