De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Mercedes biedt normaal die optie aan zonder monogram, maar niet op dit model dus ik had het als vrije optie op de offerte gezet. Normaal doet de dealer het gratis als het niet af-fabriek gaat. Maar bij EV's dus niet.
Deze heeft dan nog EQ labels op de zijkanten, die had ik er liever ook af :biglaugh:

Mercedes biedt normaal die optie aan zonder monogram, maar niet op dit model dus ik had het als vrije optie op de offerte gezet. Normaal doet de dealer het gratis als het niet af-fabriek gaat. Maar bij EV's dus niet.
Deze heeft dan nog EQ labels op de zijkanten, die had ik er liever ook af :biglaugh:
Goh, 'k had geen issue met die E-Drive labels op m'n huidige wagen. De type aanduiding op de kofferklep ben ik persoonlijk wel liever vanaf.
Oogt gewoon cleaner.

Oh well, 't ging niet, dus 't is nu ook weer niet 't einde v/d wereld eh.

Ik zal nog wel een poging doen als hij geleverd wordt, er is nog tijd genoeg. Ik kan voorstellen om modelnaam erop te laten, enkel motorisatie en de 4matic eraf.

gla 250e in maart besteld, levering volgende week, aangenaam verrast (initieel voorzien voor levering november).. hopelijk wilt dit zeggen dat de leveringsproblemen aan het oplossen zijn en dat de leveringen voor iedereen wat vroeger gaan zijn dan gepland : )

gla 250e in maart besteld, levering volgende week, aangenaam verrast (initieel voorzien voor levering november).. hopelijk wilt dit zeggen dat de leveringsproblemen aan het oplossen zijn en dat de leveringen voor iedereen wat vroeger gaan zijn dan gepland : )

Leuk dat je voor denim blauw hebt gekozen (heb ik zelf ook). Je ziet ze niet zoveel rijden. 😊

Vandaag goedkeuring gekregen van de lease dat de PPF folie op de hoogglans onderdelen mogen blijven zitten als ik de wagen inlever. De folie is nog in goede staat en er zijn nog geen krassen in. Scheelt wel wat tijd, gevloek en gepruts omdat het er nu niet af moet :).

eerst gekozen voor grijs, maar na die in het blauw te zien heb ik vlug gebeld om kleur te wijzigen :)

Mijn ouders hebben de GLA ook in die kleur, wel een 180d amg line geval.
De kleur is idd zeer mooi, zeker als die vers gewassen is.

Had zelf ook graag een kleurtje genomen, maar had keuze uit zwart, donkergrijs, wit en beige. Wel wat spijt dat ik niet vor wit ben gegaan na dat in het echt gezien te hebben, maar donkergrijs is ook goed zeker.

Klote peugeot...
Nu wilt een van de ramen achteraan niet meer omhoog.

3j is die auto en elke paar maand scheelt er wel zo iets.
Hoe dikwijls zijn de pistons van u koffer er al afgevallen? Of heb je eentje zonder elektrisch kofferdeksel? :unsure:
Misschien tóch maar toegeven en iets anders bestellen als de tool half september terug online komt? :sop:

Hoe dikwijls zijn de pistons van u koffer er al afgevallen? Of heb je eentje zonder elektrisch kofferdeksel? :unsure:
Gelukkig zonder pistons, had me er al aan geërgerd :laugh:
Misschien tóch maar toegeven en iets anders bestellen als de tool half september terug online komt? :sop:
Probleem is dat mijn vriendin ook mocht kiezen en niet graag met ne te grote auto rijdt, dus de bedoeling was dat zij ne kleine full electric pakte en ik ne break, maar aan dit tempo gaan we beiden met ne kleine uitkomen :wallbash:

Oef! Na enkele weken heen en weer gemail is nu alles bevestigd.
Levertermijn voor Q1 2023… beetje sneller dan gepland vanwege extra productie slots voor EQC naar België (stopzetten leveringen naar Rusland).
Nu maar aftellen zeker 😅
Ondertussen bevestigd: zal in februari bij de dealer staan 😁
Met 9 maanden dus valt relatief gezien nog mee….

ik vind die EQC nog altijd een prachtige wagen langs buiten, maar dat interieur kan toch echt niet meer..

Deze zomer als passagier meegereden op de achterbank en mijn mond viel haast open. Die materialen, de holheid van de deuren, de afwerking… ik waande mij in een Dacia Duster.

Then again. Prachtige wagen qua exterieur imho

ik vind die EQC nog altijd een prachtige wagen langs buiten, maar dat interieur kan toch echt niet meer..

Deze zomer als passagier meegereden op de achterbank en mijn mond viel haast open. Die materialen, de holheid van de deuren, de afwerking… ik waande mij in een Dacia Duster.

Then again. Prachtige wagen qua exterieur imho
Grappig…. Dat gevoel had ik eerder in de IX3 of tesla model 3/Y…

De EQC is in essentie hetzelfde als in (mijn huidige ) c klasse en die vind ik erg geslaagd (op de pianolak na 😚)

Niet omdat ik er één heb maar dat is echt onmogelijk :) qua interiordesign absoluut outdated tov velen, maar qua build quality is dat echt wel méér dan goed.

Vond die beter qua build qualiteit dan de EQC. Interieur is bij beiden outdated, maar vind dat van de iX3 klassieker. Ben niet voor die grote tablets op het dashboard.

Vind eigenlijk zoals de nieuwe mercedessen mooier. De EQE is een stuk knapper vanbinnen.

Vond die beter qua build qualiteit dan de EQC. Interieur is bij beiden outdated, maar vind dat van de iX3 klassieker. Ben niet voor die grote tablets op het dashboard.

Vind eigenlijk zoals de nieuwe mercedessen mooier. De EQE is een stuk knapper vanbinnen.
Klopt, zowel de EQC als de iX3 zijn niet echt modern qua interieur. Maar de iX3 heeft een layout die er beter mee weg komt.

De nieuwe Mercedessen lijken voorlopig veel knapper qua interieur, maar het is afwachten of we dat binnen 5 jaar nog zeggen...

Van BMW vind ik in het algemeen toch dat ze hun interieurs wat meer mogen opfrissen (bv. als ik de huidige 5-reeks vergelijk met vorige generaties) en wat rustiger maken, maar qua build quality zit het wel goed én je zit behalve bij hun EV's niet vast aan 1 tablet waarop je de meest basic functies moet bedienen. De laatste tijd is Mercedes nu ook volledig op de tablet-kar gesprongen en dat is geen goeie zaak voor veiligheid en praktisch nut.

De EQE ziet er van binnen goed uit, maar de oppervlakken die ze aanbieden, zijn imho nog erger dan zo'n vlak pianolak: ofwel zit je in namaakhout, ofwel zo'n veel te licht en blinkend materiaal.

Terug
Bovenaan