Al is "rijplezier" in ons landje veelal sterk overroepen - wat je eigenlijk nodig hebt is:
- een wagen die zoveel mogelijk oneffenheden kan wegfilteren
- een GPS systeem dat files, werkzaamheden in de mate van het mogelijke kan vermijden - dus liefst eentje met AI die je spontaan attent maakt wanneer je een gekend traject aflegt zonder gebruik te maken van je gps - maar nog niet op de markt uiteraard. Liefst ook eentje elke 2 seconden een update krijgt van nieuwe wegwerkzaamheden.
- 1000 pk en 1000 Nm koppel om vliegensvlug je voorganger te passeren, geen idee hoe die een rijbewijs heeft behaald maar goed
- een stille wagen is eveneens een noodzaak, 25% van je traject zijn wegwerkzaamheden met boorhamers en de overige 75% is gewoon, slecht wegdek. Als toetje krijg je er ook nog een massa vrachtwagens bij
- geventileerde zetels en een krachtige, gelijkmatig verdeelde klimaatcontrole - zeker met zomers met 100 dagen 25-35°C
- 26 speakers als minimum
- geen piepjes of kraakjes, nu alles is weggefilterd moet alles gewoon goed in elkaar zitten
- een 3m hoge paal met camera gemonteerd op het dak van je wagen - altijd wel één of ander gedrocht voor je waardoor je niets meer kan zien
- nachtzicht want als het regent en donker is zie je de lijnen niet meer, zie je de slecht verlichte miljoenen eilandjes, as -verschuivingen, drempels, paaltjes en bloembakken niet meer ziet - en dan schikt de overheid dat je ergens tegenaan botst.
Dus eigenlijk het omgekeerde van rijplezier, je hebt zoveel mogelijk hulpmiddelen nodig om de hel van het Belgische verkeer zoveel mogelijk te vergeten.
Ook dat gedoe met kleur van de wagen, het gros rijdt met een donkere wagen - ik heb er zelf ook ééntje en als ik om 10h00 naar de carwash ga en ik neem een foto om 17h00 dezelfde dag gelooft geen mens dat die dezelfde dag gewassen is. Je hebt dus een beige/grijs-blauwe wagen nodig.