Ik vind dat je het veelal zeer negatief voorstelt, in bepaalde usecases zal je wel gelijk hebben maar naar mijn gevoel niet bij de meerderheid.Ze zullen gewoon moeten eh. 'k Heb het al meermaals aangehaald maar ge kunt gewoon voor véél mensen geen laadpaal voorzien. Binnen of buiten lease budget, maakt ni uit.
In mijn geval zou dit bv. zo zijn & wordt dit 100% snelladen.
Als ze dat niet aanbieden dan kan ik die wagen gewoonweg niet aanvaarden.
By the way ... qua kosten is er onlangs nog een studie gepubliceerd eh ... voor een XC40 had je 38 jaar van doen voor break even EV vs ICE.
Een 3 reeks dacht ik dat ze over 21j spraken & een Fiat 500 18 jaar.
De details zaten achter een paywall, dus weet wel niet wat hun 'optie politiek' was, mor soit.
Dat zal weliswaar als particulier geweest zijn, zonder fiscale voordelen zoals een bedrijf die zal verrekenen.
Ik rij 800km per week en heb een plugin die 45km elektrisch haalt, maar doordat de meeste van mijn kilometers snelweg zijn is dat eerder 35km. Mijn woon-werk enkel is 40km, zodus 400km woon-werk per week. Ik kan laden op het werk, maar heb geen laadpaal thuis. Ik heb er wel één in de buurt van mijn appartement. Daarnaast zijn er tegenwoordig echt wel al veel plaatsen waar je je wagen kan opladen (winkels, sporthallen, evenementenhallen, stads/dorpcentra, .... ). Hierdoor slaag ik er in om 80-85% van mijn kilometers elektrisch te doen.
Met die kilometers en een 'gemiddelde' EV zou ik zonder problemen toekomen. Neem het laden op het werk weg en het wordt iets moeilijker, maar nog zeker haalbaar, dat allemaal zonder snelladen. Met snelladen als backup denk ik dat er voor 70-80% van de mensen echt geen issues zijn, ALS het aantal laders mee blijft groeien met het aantal EV's.