Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,8%
  • Benzine

    Stemmen: 33 12,0%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 93 33,7%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,6%

  • Totaal aantal stemmers
    276
Zelfs op een Mercedes EQB, dat vermoedelijk niet zo'n populaire keuze is, moet je nu al 10 maand wachten.
Hier opt werk staan al enkele EQC's in bestelling sinds vorig jaar en nu spreekt men over levering begin 2023 terwijl ze origineel voorzien waren voor Q4 2022.
 
Als ik dat zo lees ben ik echt héél content met m'n 3 PHEV. Besteld eind januari, geleverd eind juni.
Was nog aan het twijfelen met Tiguan en Passat, maar de voorspelde levertermijn van (toen) een jaar schrok me al af.
 
Net geïnformeerd bij de dealer toevallig omdat ik de verkoop van mijn huidige wagen moest afronden. Ik hoop morgen niet van mijn stoel te tuimelen.

Juni 2023 was het voorlopig. :unsure:

Hebben ze dit in het systeem gezien of was dit een schatting?
Mijn bmw dealer zegt pas een precieze datum te kunnen zien voor levering in 2023 vanaf 1/1/2023.
(i4 m50)
 
Zelfs op een Mercedes EQB, dat vermoedelijk niet zo'n populaire keuze is, moet je nu al 10 maand wachten.

Op Tweakers is er een specifiek topic over Mercedes levertijden. Daar heeft iemand voor de diverse modellen de verwachte levertijden op dit moment gepost en voor de EQB en EQC die nu besteld wordt zou dat nog altijd 1Q23 zijn.
Bij ons op het werk is het overigens wel een populaire keuze. Ik denk dat de reden is dat hij a) veel ruimer is dan een EQA (eigenlijk de ruimste op onze gehele lijst), b) de enige met optioneel 7 zits, c) hij qua leasekost niet duurder is dan een EQA. En ik ken collega's die toch een EQA kozen omdat je op de EQB geen trekhaak kunt krijgen, anders was het ook een EQB.
 
Ik heb vorige maand een EQB besteld en die staat pas gepland voor Q2 2023. De EQC mag bij ons al een tijdje niet meer besteld worden, productie zal stoppen in mei 2023 en is volgeboekt.
 
Zelfs op een Mercedes EQB, dat vermoedelijk niet zo'n populaire keuze is, moet je nu al 10 maand wachten.
Hier opt werk staan al enkele EQC's in bestelling sinds vorig jaar en nu spreekt men over levering begin 2023 terwijl ze origineel voorzien waren voor Q4 2022.
De productie van EQC zou toch stoppen in Mei 2023? Dan weet je tenminste de uiterlijke levertermijn 😋
 
Terug
Bovenaan