Auto De bedrijfswagen topic

Dhene

Member
Ik erger me nu al wel aan al die vragen of ik nooit in pan ga vallen met een EV en toegestuurde artikels van wagens die 'slechts' 350km doen tegen 130km/u gemiddeld. En verhalen van 'hun HR' dat die wagens maar 250km doen in het beste geval.

In dat opzicht is een EV (in bestelling) hebben echt wel rete irritant.
Vooral ook iedere dag de vraag wanneer hij geleverd zal worden 😂

SomeDude

Well-known member
Moeten jullie ook zelf elk jaar papier van verzekering afdrukken? Zelfs die kost kan er tegenwoordig niet meer af :wtf:
En ik heb geen printer dus kan dat niet eens

Sinjoren

Member
Ik moet binnenkort ook een nieuwe bestellen. Ik twijfel of ik voor EV ga (meer budget, maar ik heb geen laadpaal) of toch hybride (veel kleiner budget, maar niet afhankelijk van de laadpalen). Ben al eens gaan rijden met een Enyaq, aangename wagen. Binnenkort ook eens met de Q4 etron een ritje doen.
Hier in de voorbije weken de iX3, de 530e en de X5 45e aan een proefrit onderworpen.
De iX3 rijdt op zich top, maar hier gaat de keuze toch naar één van beide hybrides gaan. De afhankelijkheid van laadpalen en het gebrek aan maturiteit in de markt houdt me tegen. Voor heen en weer ritjes naar het Brusselse voldoet dat ongetwijfeld, maar voor regelmatige verdere ritjes lijkt het ongemak me nog steeds groter dan het gemak. Voor reizen kan je prima iets huren, maar als je wel al vaker Duitsland, Frankrijk etc in moet, dan is het gemak van die tank toch niet onbelangrijk.

De Etron rijdt één van miijn lead consultants mee, en daar hor ik ook geen slechte zaken van.

Mégane

Active member
Zelfs op een Mercedes EQB, dat vermoedelijk niet zo'n populaire keuze is, moet je nu al 10 maand wachten.
Hier opt werk staan al enkele EQC's in bestelling sinds vorig jaar en nu spreekt men over levering begin 2023 terwijl ze origineel voorzien waren voor Q4 2022.

Howitzer

Member
Als ik dat zo lees ben ik echt héél content met m'n 3 PHEV. Besteld eind januari, geleverd eind juni.
Was nog aan het twijfelen met Tiguan en Passat, maar de voorspelde levertermijn van (toen) een jaar schrok me al af.

fredoo

Member
Net geïnformeerd bij de dealer toevallig omdat ik de verkoop van mijn huidige wagen moest afronden. Ik hoop morgen niet van mijn stoel te tuimelen.

Juni 2023 was het voorlopig. :unsure:

Hebben ze dit in het systeem gezien of was dit een schatting?
Mijn bmw dealer zegt pas een precieze datum te kunnen zien voor levering in 2023 vanaf 1/1/2023.
(i4 m50)

Bovenaan