De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Oei oei hier gaan we! Een golf 7 en een BMW hybride berline met een mini-koffer met 2 kleine kinderen, tot nu toe nooit problemen gehad. Hoewel een grote koffer wel zalig zou zijn hoor.

Der is wel een hemelsbreed verschil tussen 2 en 3 kinderen… met 2 kinderen heb je altijd plaats zat. Maar de lijst met wagens met 3 volwaardige zitplaatsen achteraan is niet lang en die staan niet op mijn lijst.
3 kinderen in een golf is toch wel heel krap met 2 verhogers en eentje in het midden.

Der is wel een hemelsbreed verschil tussen 2 en 3 kinderen… met 2 kinderen heb je altijd plaats zat. Maar de lijst met wagens met 3 volwaardige zitplaatsen achteraan is niet lang en die staan niet op mijn lijst.
3 kinderen in een golf is toch wel heel krap met 2 verhogers en eentje in het midden.
Ge moet ook maar zo zot zijn om 3 kinderen te maken :unsure:

In uw geval gaat dat zelfs wettelijk gezien misschien niet mogen. Kind moet op verhoger zitten tot 1m35, en op 10 jaar kan het zijn dat ze daar nog niet aan zitten... Dus dan moet je 3 verhogers naast elkaar krijgen.

In uw geval gaat dat zelfs wettelijk gezien misschien niet mogen. Kind moet op verhoger zitten tot 1m35, en op 10 jaar kan het zijn dat ze daar nog niet aan zitten... Dus dan moet je 3 verhogers naast elkaar krijgen.

Het mag wel als uitzondering:

De wet laat een aantal uitzonderingen toe. De algemene regel is niet van toepassing in taxi's, voertuigen met meer dan 8 passagiersplaatsen, autobussen en autocars. De regel geldt evenmin wanneer achterin geen derde kinderbeveiligingssysteem kan worden geïnstalleerd omdat er al twee andere in gebruik zijn, en in geval van incidenteel vervoer over een korte afstand, voor kinderen die niet door de ouders worden vervoerd. In die gevallen mogen kinderen vanaf 3 jaar achterin worden vervoerd als ze met de gewone veiligheidsgordel zijn vastgeklikt. Let wel: het gaat steeds om uitzonderingen voor zeer specifieke gevallen. De algemene regel blijft de beste veiligheidswaarborg. Wijk er daarom zo min mogelijk van af.

Het mag wel als uitzondering:

De wet laat een aantal uitzonderingen toe. De algemene regel is niet van toepassing in taxi's, voertuigen met meer dan 8 passagiersplaatsen, autobussen en autocars. De regel geldt evenmin wanneer achterin geen derde kinderbeveiligingssysteem kan worden geïnstalleerd omdat er al twee andere in gebruik zijn, en in geval van incidenteel vervoer over een korte afstand, voor kinderen die niet door de ouders worden vervoerd. In die gevallen mogen kinderen vanaf 3 jaar achterin worden vervoerd als ze met de gewone veiligheidsgordel zijn vastgeklikt. Let wel: het gaat steeds om uitzonderingen voor zeer specifieke gevallen. De algemene regel blijft de beste veiligheidswaarborg. Wijk er daarom zo min mogelijk van af.
De vraag is daar toch hoe je die "en" moet interpreteren.
Want volgens mij wil dat zeggen
1) Geen 3 plekken achterin
2) Korte rit
3) niet in de auto van de ouders

En dus een "en" tussen die 3 puntjes ;)

2) Korte rit

Ene is de 1m35 al gepasseerd. De 2 andere zitten op een verhoger. Dus een iX3 gaat voor ons. Een golf in princiepe ook, maar dat is toch wel heel krap.

2) Korte rit

Er staat wat verder “in die gevallen”, meervoud dus ik interpreteer dat als individueel losstaande criteria. Tekst komt van website politie maar is inderdaad niet zo duidelijk omschreven.

Wordt in Belgie ook nauwelijks op gecontroleerd denk ik want zie aan de school van mijn kinderen heel vaak jonge kinderen zonder gepast zitje…

Voor uw budget zal het een Opel Corsa-E, Dacia Spring electric, JAC E-S2 of Renault Zoë worden of iets dergelijks?
Niet om blij van te worden.. Nadeel dat ze de wagens zelf aankopen?
Hopelijk gaan die budgetten wat opgetrokken worden. Je manager kan nu gaan shoppen voor een ID3/EV6.
Ben benieuwd of ze die budgetten gaan aanhouden.
Hoe dan ook, als het is van: MG 5, Corsa EV, Niro EV, Soul EV (jaja..3 van deze modellen worden effectief als EV aangeboden voor bepaalde mensen)..of de 308/508 hybride..ja dan is de keuze rap gemaakt hoor.
Megane E-tech of de 308 zou ik nog wat twijfelen (en dan puur twijfelen over de toekomstige VAA..Want als de VAA +- minimaal blijft, dan zal het de 308 worden).
Enkel vanaf de EV6 zou ik niet meer voor de peugeots gaan ha

Ben benieuwd of ze die budgetten gaan aanhouden.
Hoe dan ook, als het is van: MG 5, Corsa EV, Niro EV, Soul EV (jaja..3 van deze modellen worden effectief als EV aangeboden voor bepaalde mensen)..of de 308/508 hybride..ja dan is de keuze rap gemaakt hoor.
Megane E-tech of de 308 zou ik nog wat twijfelen (en dan puur twijfelen over de toekomstige VAA..Want als de VAA +- minimaal blijft, dan zal het de 308 worden).
Enkel vanaf de EV6 zou ik niet meer voor de peugeots gaan ha
Waarom zouden ze de budgetten optrekken? Omwille van de retentie?
Bij ons blijven de budgetten zo goed als identiek en dat begin je te zien aan de wagens op de lijst.
Nog steeds ok, maar wel al wat minder dan 2j geleden.

Waarom zouden ze de budgetten optrekken?

Omdat je wedde ook geindexeerd wordt ? En zoals je zegt: op die manier krijg je voor dezelfde job hoe langer hoe minder wagen.
Pas op, bij ons is het ook zo hoor, en dat al meer dan 5 jaar, en ja, dat voelen we nu toch echt wel, al is het wel moeilijker vergelijken omdat het nu allemaal (PH)EVs zullen zijn vs diesels vroeger, met de verschillen in modellen en prijzen tot gevolg.

Waarom zouden ze de budgetten optrekken? Omwille van de retentie?
Bij ons blijven de budgetten zo goed als identiek en dat begin je te zien aan de wagens op de lijst.
Nog steeds ok, maar wel al wat minder dan 2j geleden.
Wij gaan over een paar maand onze budgetten verhogen. Mensen kunnen bij de nieuwe lease niet meer in dezelfde categorie shoppen, dat pikt. En voorlopig woedt er nog steeds een war for for talent.

The war for talent aside… shit man… ik had nu wel gedacht dat dit de mensen ff met de voetjes op de grond zou zetten.

Die wagens zijn in veel gevallen echt compleet buiten proportie, en toch moeten die budgetten blijkbaar verhoogd worden.

Ik zou het onevenwicht concreet willen maken door mijn brutoloon te posten, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat er collega’s meelezen 😅

Disclaimer: het is een brutoloon dat beter past bij een Golf Variant dan bij een iX3 🙃

Die corolla hybrid die ik op het oog had is buiten budget (paar euro per maand te veel, triestig).

Plugins die erop staan zijn los 50€ of meer per maand te duur. Dus moet bij een gewone simpele benzine houden.

Octavia wagon of golf 8 variant zitten binnen budget. Waarbij ik bij die golf pakken meer optie's kan kiezen. Iemand ervaring met deze wagen?

Terug
Bovenaan