De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik ben zelfstandige met BV
Ik zag staan: voordeel alle aard auto € 2.343,59 (jaar)
V60 D3 eerste inschrijving in 2019, inschrijving bij mij op feb 2020 (geen idee of dat relevant is)
CO2: geen idee waar ik dat snel kan raadplegen.

V60 D3 eerste inschrijving in 2019, inschrijving bij mij op feb 2020 (geen idee of dat relevant is)
Op uw kentekenbewijs in de wagen staat dat

Normaal 117g.

Lijkt me wel vrij laag hoor. stel catalogusprijs 45K (denk dat dat nog conservatief is?), 3 jaar oud, 117g => €3067/jaar.
Als dat jouw fiche van vorig jaar was, dan is dat in principe maar 2 jaar oud => €3292

edit: met 120g ligt dat nog €100 hoger.

Laatst bewerkt:
De Kia EV6 is hier al van het lijstje geschrapt, verwachte levertermijn 2 à 3 jaar ...
Renault Mégane e-tech vandaag besteld is geleverd december/januari 2023. Deze zal toch de grootste kanshebber worden denk ik, ik kan het me niet permitteren om 2 à 3 jaar op een wagen te wachten. De huidige Mercedes CLA Coupé wordt te klein met 2 kinderen en een huisdier.

De Kia EV6 is hier al van het lijstje geschrapt, verwachte levertermijn 2 à 3 jaar ...
Renault Mégane e-tech vandaag besteld is geleverd december/januari 2023. Deze zal toch de grootste kanshebber worden denk ik, ik kan het me niet permitteren om 2 à 3 jaar op een wagen te wachten. De huidige Mercedes CLA Coupé wordt te klein met 2 kinderen en een huisdier.
Not this again

Not this again
Huisdier erbij kan ik nog wel begrijpen.

Maar voor de rest is twee kinderen doenbaar met zelfs een gewone Golf. Alles groter is gewoon om onnodige meuk en balast mee te pakken die ge niet nodig hebt. Mijn broer kloeg ook over zijn 4GC indertijd, maar die wilt eigenlijk gewoon alles in de koffer kunnen smijten zonder puzzelen.

Hangt ook af van de leeftijd van de kinderen, als hij twee buggys moet meenemen dan zit die koffer gewoon vol. Probeer er dan maar iets bij te puzzelen.

Maar voor de rest is twee kinderen doenbaar met zelfs een gewone Golf. Alles groter is gewoon om onnodige meuk en balast mee te pakken die ge niet nodig hebt. Mijn broer kloeg ook over zijn 4GC indertijd, maar die wilt eigenlijk gewoon alles in de koffer kunnen smijten zonder puzzelen.

Tja, wat is "nodig" he. 🙂
Ultiem kan je je plan trekken met je portefeuille en 2 T-shirts en korte broeken. Dus met een Toyota iQ lukt het dan ook wel.

Hangt ook af van de leeftijd van de kinderen, als hij twee buggys moet meenemen dan zit die koffer gewoon vol. Probeer er dan maar iets bij te puzzelen.
Maar neen, twee opvouwbare buggys gingen daar zonder problemen in en dan een tas met wat pampers, fleskes, zeverspeelgoed, bavetten, pyjama en wat kleren. Desnoods nog een extra tas tussen de pagaddes op de achterbank en ge zijt klaar. Beetje puzzelen en ge steekt daar gewoon gemakkelijk nog een koffer met kleren voor een week bij.

Exact dit ... Oudste is nog geen 2 jaar en de tweede is uitgerekend voor 1 augustus :biglaugh:.
Was niet mijn bedoeling om een discussie over ruimte te laten ontstaan, ieder bepaalt dit voor zichzelf. Dat daar andere meningen over zijn heb ik geen probleem mee, maar verandert niets aan mijn keuze.

Ik heb ook 2 kinderen en wij hebben nooit met 2 buggies gezeuld. Gebruikten een Buggy Board, wat een soort staanplank op wieltjes is die je achter de buggy hangt en waar de oudste dan kan op staan. Die buggy was wel een heel stevige/grote (Maxicosy Mura) die behoorlijk wat plaats in nam, dus een dakkoffer was ook wel een must.

Maar zoals hierboven gezegd, uiteindelijk pas je je aan aan de ruimte die je hebt. Ik rijd nu tijdelijk een Mercedes E break, en zelfs die krijgen we mét dakkoffer bomvol als we op reis gaan :p.

Maar goed, zelfs kinderen terzijde is het heerlijk om gewoon een reusachtige koffer te hebben bij momenten. Mijn huidige is 100 liter kwijt aan een batterij en begon al niet met een ruime koffer, daar vloek ik toch wel op soms.

Kut...Was de enige EV waar ik echt fan van was (naast de M3 en de Megane E-tech). Dacht hem bij het volgende gesprek over een nieuwe wagen aan te halen als toekomstig model..
De Megane vind ik eigenlijk mooi, maar in werkelijkheid oogt die echt klein + is een cross-over..ben meer fan van de klassieke berline/hothatch/breaks. En dan lijkt (en ik zeg duidelijk "lijkt") het qua merk/model een stap achteruit op mn 1-reeks. Of vinden jullie dit maar een illusie?

Manager heeft 280k km gereden met haar Tigian en vliegwiel is net kapot gegaan. Ze heeft offerte gevraagd en doorgestuurd naar de HR...antwoord "We bespreken die offerte wanneer ik terug ben van verlof" (3 weken verlof).. Dus hoogst wss krijgt ze een nieuwe wagen. Ben wel benieuwd wat die gaat krijgen.. Ze proberen EV's er opt werk door te pushen en PHEV's als iets slecht af te schilderen.. Alleen kan zij thuis niet laden.. ben echt benieuwd. Ook qua budgetten. Vorig jaar kreeg het normale personeel (non-manager) een aankoopbudget van 30k excl. Er was toen ook nog totaal geen sprake van EV's aan te kopen.
Hare Tiguan was vroeger blijkbaar "héél duur/eigenlijk boven budget"..en was toen maar 43-44k incl.. En voor die prijs hebde nu toch geen deftige EV/PHEV ofzo...

Ruimte in de wagen is enorm relatief.

Wij hebben nu een kleinere koffer (410 tegenover ~600 liter) en wij passen ons gewoon aan.

Ipv kleren voor de volle twee weken vakantie nemen we kleren voor 1 week mee en gaan daar dan eens wassen. Kleinere plooibuggy ipv de grotere. Zak speelgoed minder. Geen frigobox maar een Colruyt diepvrieszak met paar elementen in. Enzovoorts.

Zo moeilijk is dat niet.

Kut...Was de enige EV waar ik echt fan van was (naast de M3 en de Megane E-tech). Dacht hem bij het volgende gesprek over een nieuwe wagen aan te halen als toekomstig model..
De Megane vind ik eigenlijk mooi, maar in werkelijkheid oogt die echt klein + is een cross-over..ben meer fan van de klassieke berline/hothatch/breaks. En dan lijkt (en ik zeg duidelijk "lijkt") het qua merk/model een stap achteruit op mn 1-reeks. Of vinden jullie dit maar een illusie?

Manager heeft 280k km gereden met haar Tigian en vliegwiel is net kapot gegaan. Ze heeft offerte gevraagd en doorgestuurd naar de HR...antwoord "We bespreken die offerte wanneer ik terug ben van verlof" (3 weken verlof).. Dus hoogst wss krijgt ze een nieuwe wagen. Ben wel benieuwd wat die gaat krijgen.. Ze proberen EV's er opt werk door te pushen en PHEV's als iets slecht af te schilderen.. Alleen kan zij thuis niet laden.. ben echt benieuwd. Ook qua budgetten. Vorig jaar kreeg het normale personeel (non-manager) een aankoopbudget van 30k excl. Er was toen ook nog totaal geen sprake van EV's aan te kopen.
Hare Tiguan was vroeger blijkbaar "héél duur/eigenlijk boven budget"..en was toen maar 43-44k incl.. En voor die prijs hebde nu toch geen deftige EV/PHEV ofzo...
Voor uw budget zal het een Opel Corsa-E, Dacia Spring electric, JAC E-S2 of Renault Zoë worden of iets dergelijks?
Niet om blij van te worden.. Nadeel dat ze de wagens zelf aankopen?
Hopelijk gaan die budgetten wat opgetrokken worden. Je manager kan nu gaan shoppen voor een ID3/EV6.

Ruimte in de wagen is enorm relatief.

Wij hebben nu een kleinere koffer (410 tegenover ~600 liter) en wij passen ons gewoon aan.

Het is gewoon dat gevoel idd.
Ik heb een iX3 in bestelling staan (levering voorzien November) en vind die ook gewoon klein. Die ziet er gewoon klein uit, vanbinnen en vanbuiten. Was wel 1 van de grootste auto’s op de lijst met een relatief grote koffer, denk dat enkel de DS7 een iets grotere koffer had.

Op dit moment word ik van de ruimte binnenin niet blij, maar zal me daar over de tijd wel heen zetten. Mijn eerste auto was een 2de hands gekregen Clio 1 en ik heb dat ook 4,5 jaar overleefd :D. Had toen enkel geen 3 kinderen (7-10-10 jaar) te vervoeren.

Oei oei hier gaan we! Een golf 7 en een BMW hybride berline met een mini-koffer met 2 kleine kinderen, tot nu toe nooit problemen gehad. Hoewel een grote koffer wel zalig zou zijn hoor.

Terug
Bovenaan