sluysen
Well-known member
Jij levert loon in om die wagen te bekostigen, dan is het normaal dat dit netto meer kost. Maar toch zal dit nog steeds voordeliger zijn dan zelf eentje aanschaffen.
Momenteel is het voor iedereen duur, bij ons gaan dit jaar de budgetten opgetrokken worden.
Mijn auto kost netto ook:
- 1300 euro aan VAA.
- 3900 euro loon (als ik leasebudget van 700 euro zou laten uitbetalen ipv wagen nemen)
- 600 euro verplaatsingsvergoeding
Dat is ook 5800 euro per jaar dat ik netto minder heb.
Echter verzekering is al 1300 euro per jaar, brandstof is 2000 euro. Schiet er nog maar 2500 over voor afschrijving en onderhoud/banden.
Denk dat het nog steeds een goede deal is, aangezien je geen risico hebt en er geen eigen kapitaal in hebt zitten...
Ik zit momenteel met een eigen wagen van 4j oud die intussen afbetaald is. Als ik even snel bereken kom ik zonder gekke onverwachte kosten aan een 250-300 per maand (verzekering, benzine en jaarlijks onderhoud)
Nu gezien de huidige 2e hands markt situatie kan ik voor een wagen van 4j oud nog 50% (12k) terugkrijgen van wat ik betaald heb nieuw. Met 50k kilometers geen super slechte deal. Zeker ook omdat het een CNG wagen is, niet zo populair meer.
Bij ons werken ze met de keuze tussen 3-4-5 jaar voor de lease. Maar voor dezelfde Skoda Karoq op 3 jaar ligt de maandelijkse lease nog eens 50€ hoger. Dus ik moet al meteen op 5 jaar kijken.
Aan de andere kant zit ik dan wel 5 jaar safe, terwijl mijn huidge wagen dan al 9 jaar is, of het al niet gehaald heeft...
Ook de grote onbekende wat de overheid zal doen met de bedrijfswagencultuur de komende jaren...
Momenteel zou het voor mij persoonlijk dus een pak duurder uitkomen per maand, maar dan zit ik wel safe voor 5 jaar direct.
En veel keuze voor dikke karren zijn er niet, dus ik moet gewoon op zoek naar de grootst mogelijke wagen voor een gezin van 4, binnen mijn beperkt budget