De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
@iamhollywood Niets van jouw vb'n heeft te maken met BMW financial services... Je hebt gewoon een eigen wagen als zelfstandige; dat is een compleet andere situatie dan een operationele lease via een grote leasingfirma bij een groot bedrijf ja...
Als ik vraag om mijn banden te wisselen of iets bij te vullen doen "ze" er ook niet moeilijk over, ik betaal er gewoon zelf voor :rofl:
Alle vb'n die je geeft zijn gewoon standaard bij een normale (goede) dealer?

Laatst bewerkt:
@iamhollywood Niets van jouw vb'n heeft te maken met BMW financial services... Je hebt gewoon een eigen wagen als zelfstandige; dat is een compleet andere situatie dan een operationele lease via een grote leasingfirma bij een groot bedrijf ja...

Ja inderdaad alles hangt af van de dealer en niet van de BMW financial services.

Ik ga altijd naar een dealer dichtbij mijn werk en daar doen ze ook gewoon alles en wassen ze mijn wagen.
Komen die ook gewoon ophalen en terugbrengen en als het langer dan een dag duurt krijg ik een vervangwagen.

Door corona ben ik eens naar de dealer geweest dichtbij mijn woonplaats en daar kreeg ik niks van de extra services.

Maar evenzeer wat in uw leasing contract vervat zit. Mijn dealer heeft de allereerste keer ook vermeld dat ze eerst moesten nagaan welke leasing formule ik had.
Ik hoor evenzeer van anderen dat in hun leasing contract bijvoorbeeld het bijvullen van een Adblue uitdrukkelijk is uitgesloten.
Veel hangt ook af van wat jij precies allemaal kiest bij het aangaan van uw contract. Maar qua prijs-service klaag ik niet.

Ja, ik besef dat ook hoor. Maar toch straalt het ook op het merk af. Als de dealer zegt dat ze niet mogen vervangen van Audi, wat moet ik dan geloven. Ja, ze kunnen dat ook op eigen kosten doen om mij als klant zorgenvrij te maken, en dat doen ze niet, dus ze dragen zeker ook een deel van de schuld. Ik heb enige tijd geleden ook al tegen mijn vrouw gezegd dat als het weer een Audi wordt, ik die daar niet meer ga kopen.

Het is ook maar 1 voorbeeldje. Zo valt de klep van het bergvakje waar ik m'n zonnebril leg af en toe open tenzij ik die echt dichtsmash, ik heb daar eens een opmerking over gemaakt om dat te bekijken, "ja we merken er niets aan", the end. In de eerste 2 zomers waar ik hem had ging de voordeur soms niet goed open (moest dan 3-4 keer aan die hendel trekken eer ze volledig ontgrendelde), "ja we merken er niets aan maar we hebben ze eens gesmeerd", the end. Soms gaat onverklaarbaar m'n achterruitensproeier bij het afremmen (maar da's heel zeldzaam). "Ja we kunnen het niet reproduceren".

Allezja. Feitelijk een topwagen maar een paar van die kleine stomme zaken die er wat afbreuk aan doen en dan vooral omwille van hoe de dealer ermee omgaat.

Kleine stomme zakken… als ik een hok van 70k heb dan is het laatste wat ik verwacht dat mijn zonnebrilvak random openvalt, mijn deur niet opengaat of mijn achtersproeier random afgaat :p
Mijn wagen koste iets meer dan de helft en ik heb nog niet eens in de verste verte zo iets gehad. Gewoon super solide gebouwd zonder enig puntje van kritiek.

Maar veel zal ook de garage hun klantenservice zijn. Die zal bij die van u dus echt erbarmelijk zijn.
Ik zou u de garage van @Musk aanraden. Zij hechten wel veel belang aan klantentevredenheid, zo een zaken zal je daar nooit niet meemaken! :unsure:

Laatst bewerkt:
Kleine stomme zakken… als ik een hok van 70k heb dan is het laatste wat ik verwacht dat mijn zonnebrilvak random openvalt, mijn fier niet opengaat of mijn achterproeier random afgaat :p

Ik schaar het onder kleine zaken omdat het gelukkig zeer zeldzaam is. De deur is al meer dan een jaar geen issue meer, die ruitensproeier heb ik ook niet meer voorgehad sinds anderhalf jaar. Maar goed, da's dus niet door tussenkomst van de dealer dat die zaken niet meer voorvallen :)

En inderdaad, het zou niet mogen. Een dijk van een gezinswagen, maar door die zaken heb ik wel twijfels bij de kwaliteit van de assemblage.

Tot op heden altijd al 'geluk' gehad met m'n BMW's.
Zowel de 3 reeks als de 5 zijn tip top in orde gebleven, zonder enige technische mankementen.
Natuurlijk zegt dat meer over den 3 dan over de 5, gezien ik met de 5 in feite enkel maar het eerste jaar echt kilometers heb gevreten.

Come to the dark side @eniac, een X5 45e staat je wel :coolbrows:

En @MrKend54l los van heel het gezeiks dat ik had is het wel correct opgelost, maar zal ook wel met mijn eigen volharding te maken gehad hebben.

Ja, ik besef dat ook hoor. Maar toch straalt het ook op het merk af. Als de dealer zegt dat ze niet mogen vervangen van Audi, wat moet ik dan geloven. Ja, ze kunnen dat ook op eigen kosten doen om mij als klant zorgenvrij te maken, en dat doen ze niet, dus ze dragen zeker ook een deel van de schuld. Ik heb enige tijd geleden ook al tegen mijn vrouw gezegd dat als het weer een Audi wordt, ik die daar niet meer ga kopen.

Het is ook maar 1 voorbeeldje. Zo valt de klep van het bergvakje waar ik m'n zonnebril leg af en toe open tenzij ik die echt dichtsmash, ik heb daar eens een opmerking over gemaakt om dat te bekijken, "ja we merken er niets aan", the end. In de eerste 2 zomers waar ik hem had ging de voordeur soms niet goed open (moest dan 3-4 keer aan die hendel trekken eer ze volledig ontgrendelde), "ja we merken er niets aan maar we hebben ze eens gesmeerd", the end. Soms gaat onverklaarbaar m'n achterruitensproeier bij het afremmen (maar da's heel zeldzaam). "Ja we kunnen het niet reproduceren".

Allezja. Feitelijk een topwagen maar een paar van die kleine stomme zaken die er wat afbreuk aan doen en dan vooral omwille van hoe de dealer ermee omgaat.

Bij mij ondertussen ook wel al m'n derde Audi (A4 in 2013, A6 in 2016, A6 in 2019). OK, "al" is relatief en ik ben ook maar 1 persoon en dat is dan peanuts voor een dealer, ik heb genoeg relativeringsvermogen om mijzelf niet de belangrijkste persoon ter wereld te vinden en ik snap dat allemaal wel. Maar heel gewaardeerd voel ik mij er niet mee en het gaat me ofwel wegdrijven van die dealer, ofwel weg van het hele merk...

Ja, klopt. Maar het is niet anders en ik ben er nu wel even klaar mee om erachteraan te lopen :)

Bij mijn A6 gaat er ook een sproeier heel sporadisch af bij het remmen; niet de achterruitensproeier (berline hier, geen avant) :crazy:

Mijn hele dashboard is er al eens uit gehaald omwille van resonantieproblemen van in het begin, wat grotendeels het probleem oploste maar niet helemaal. Na 3 jaar nu serieus storende resonantie ergens anders. Dus inderdaad, build quality is beneden alle peil, zeker voor die prijs.

Bij mijn vorige (A5) problemen met de kogellagers van beide voorwielen, ook niet echt wat je van een nieuwe auto verwacht.

Wel een prima dealer die moeite doet, maar de kans is toch klein dat de volgende nog een Audi wordt, dit was de 4e of 5e als je een Audi meerekent waar ik als aanloopwagen een half jaar mee gereden heb.

Ja! Die hebben we hier nog niet in de BG-garage, gewoon doen dus! :D

Vrouw moet nog overtuigd worden. Work in progress :p
Al sluit ik de X5 ook niet uit voor mezelf, het is wel de goedkopere, hoe debiel het woord "goedkoop" ook klinkt met dit soort auto's.

Bij mijn A6 gaat er ook een sproeier heel sporadisch af bij het remmen; niet de achterruitensproeier (berline hier, geen avant) :crazy:

Weird. Ik dacht dat ik zo'n ding had dat 1 keer op een miljoen voorkomt.

Mijn hele dashboard is er al eens uit gehaald omwille van resonantieproblemen van in het begin, wat grotendeels het probleem oploste maar niet helemaal. Na 3 jaar nu serieus storende resonantie ergens anders. Dus inderdaad, build quality is beneden alle peil, zeker voor die prijs.

Gelukkig geen last hiervan, op dat vlak zit hij wel goed in elkaar. Maar daar koop jij natuurlijk weinig mee.

Wel een prima dealer die moeite doet, maar de kans is toch klein dat de volgende nog een Audi wordt, dit was de 4e of 5e als je een Audi meerekent waar ik als aanloopwagen een half jaar mee gereden heb.

Mijn A4 B8 facelift van 2013 was een topper, nooit iets mee voorgehad.
Mijn A6 C7 was perfect behalve dat de versnellingsbak natuurlijk 1 keertje spontaan en catastrofaal geïmplodeerd is, op vakantie dan nog.

Denk dat ik het nog 1 keer een kans zou kunnen geven, maar het nadeel is wel dat de Q7 en Q8 hybrides echt op het randje van de 50g zitten. Geeft wel risico op hoger VAA tijdens de levensduur. Plus opletten met opties en ook verplicht 18" velgen op de Q8, bweik.

... Weird. Ik dacht dat ik zo'n ding had dat 1 keer op een miljoen voorkomt.

Gelukkig geen last hiervan, op dat vlak zit hij wel goed in elkaar. Maar daar koop jij natuurlijk weinig mee.

Mijn A4 B8 facelift van 2013 was een topper, nooit iets mee voorgehad.
Mijn A6 C7 was perfect behalve dat de versnellingsbak natuurlijk 1 keertje spontaan en catastrofaal geïmplodeerd is, op vakantie dan nog.

Denk dat ik het nog 1 keer een kans zou kunnen geven, maar het nadeel is wel dat de Q7 en Q8 hybrides echt op het randje van de 50g zitten. Geeft wel risico op hoger VAA tijdens de levensduur. Plus opletten met opties en ook verplicht 18" velgen op de Q8, bweik.

Dat van die sproeiers komt dus al minstens 2 keer voor. En vooral bizar dat het op andere sproeiers is, ze zijn zelfs niet consequent in de fouten die ze maken :tongue:

Wees blij dat je geen dashboard-resonantie-miserie hebt, misschien voel je je nu minder geërgerd door dat klepje en die deur? :wink:

Nu ik eraan denk, bij een vorige (A5) de kogellagers direct moeten laten vervangen, rammelden vanaf het begin...
Met de voorgaande modellen gelukkig nooit problemen gehad.

Evenzeer financiële renting. Ik mag letterlijk alles vragen. Nog niets is teveel geweest. Ik vraag altijd om mijn adblue/ruitenvloeistof/olie bij te vullen. Zelf dakdragers hebben ze vorig jaar bij mijn onderhoud geïnstalleerd voor we op vakantie vertrokken (heb de dakdragers wel bij hun aangekocht).
Ben vorige week langs moeten gaan om remblokjes te vervangen, heb toen nog eens gevraagd wat ik best deed gezien de lange levertermijnen bij bestelling van een elektrische wagen. Ze stelden onmiddellijk voor om de iX3 als testwagen in te plannen, wetende dat mijn contract nog tot begin 2024 loopt.

Maar veel hangt denk ik ook wel af van de dealer zelf. Ik ga er al jaren en ze kennen mijn gezicht maar al te goed.
Mijn vriend gaat daarentegen bij de dealer die zijn wagen aan zijn werkgever heeft afgeleverd en daar loopt het ook vree stroef. Zijn entertainment knop komt ook neer op herhaaldelijk een zware software update waarvoor je uw wagen een volledige dag kwijt bent, zonder resultaat maar met kosten voor zijn werkgever. Denk dat zijn werkgever met 1 of andere bankinstelling werkt voor het leasing contract.
Ja inderdaad alles hangt af van de dealer en niet van de BMW financial services.

Ik ga altijd naar een dealer dichtbij mijn werk en daar doen ze ook gewoon alles en wassen ze mijn wagen.
Komen die ook gewoon ophalen en terugbrengen en als het langer dan een dag duurt krijg ik een vervangwagen.

Door corona ben ik eens naar de dealer geweest dichtbij mijn woonplaats en daar kreeg ik niks van de extra services.
Welke dealer gaan jullie? Ik rijd toch half België rond dus kan in principe where ever mijn volgende kopen, dan kan het maar betere direct bij ne goeie zijn.

Heb jij dan operationele lease?

Ik heb een financiële renting, en op zich wel tevreden van. Maar ik ben niet 100% tevreden van de customer service. Ik zou eens op factuur moeten kijken maar dacht bvb dat een Adblue refill van een 20-tal liter me een 50-tal euro had gekost - ik betaal daar effectief werkuren voor + dure literprijs. Bij de lokale Total-dealer is dat de helft van dat bedrag denk ik. Bidonnetje ingieten en done.
Vervangwagen zal ik moeten betalen (snap ik ook wel). Kuisen bij onderhoud, nee.

En mijn probleem met de 360° camera's duurt ondertussen al dik een jaar en ik heb alle hoop opgegeven om het nog gefixt te krijgen, want ik ben al 6-7 keer in de garage geweest ervoor en verder dan "we kunnen het probleem niet reproduceren" en "we hebben een software update gedaan" (wat na enkele keren evolueert naar "we hebben nu wel een heel zware software update gedaan" 🙃 ) raak ik niet.
Er moet gewoon hardware en/of kabelboom vervangen worden en ik weet niet wat ze nog nodig hebben om dat in gang te zetten, maar ze vertikken het precies. Ik snap dat het duur is, maar ik zit met een gebrekkig werkende dure optie. Dealer schuift door naar Audi "ja als we niet 100% weten wat het probleem is mogen we niet binnen garantie vervangen van Audi".

Enfin, beetje m'n vertrouwen kwijt in het werk wanneer er echt lastige problemen optreden.

En het commercieel aspect lijkt ook niet direct aanwezig. Ik geef aan dat ik tweede helft van dit jaar nog een wagen koop en de Q7 en Q8 TFSIe 2 van de 4 waarschijnlijke kanshebbers zijn, toch wagens die rond de 100K landen, je moet niet denken dat er daar iemand de tegenwoordigheid van geest heeft om even te vragen of ik het interessant zou vinden om eens een dag of een weekend met 1 van beiden rond te rijden...
Hoewel die problemen in de eerste plaats uiteraard van Audi zelf komen (Het zijn nu eenmaal niet de meest betrouwbare auto's, net zoals BMW's en Mercedessen dat ook niet zijn. Voor betrouwbaarheid moet je naar Japanners en Koreanen kijken volgens de statistieken), ligt de manier waarop ze die problemen behandelen toch echt wel aan de garage.

Ik heb hier ook al wat problemen gehad, en dat wordt eigenlijk altijd correct opgelost, of toch geprobeerd. Eén keer dat ze zich excuseerden omdat ze van Audi uit bij het kapotte achterlicht eerst een klein onderdeel moesten proberen te vervangen, waardoor de auto nog eens binnen moest toen het niet opgelost bleek te zijn. Toen mochten ze wel het ganse spel vervangen.

Ik heb trouwens ook zo'n vaag probleem wat maar niet opgelost geraakt: de rugleuning gaat uit zichzelf naar achter, al is dat uiteraard heel traag en onmerkbaar. De garage heeft het echter nooit in twijfel getrokken, hoewel je dat dus niet kan voordoen aan de garage. In de plaats daarvan zijn ze creatief, en hebben ze een keer tape geplakt met streepjes. Om te kijken hoeveel de rugleuning zakt, en om eventueel bewijsmateriaal te hebben naar Audi toe (zodat ze straks zelf geen nieuwe zetel moeten afdokken in het uiterste geval). Dat ze het probleem niet vinden dat kan gebeuren (dat gebeurt mij ook al eens), 't is hoe ze ermee om gaan wat het belangrijkste is.

Oh ja, in al die gevallen heb ik gewoon gratis een vervangwagen mee gekregen. En in dat ene geval toen er iets misgelopen was met de boeking van de vervangwagen zijn ze er 2 uur later een op mijn oprit komen zetten. Service noemen ze dat.

Oh ja, in al die gevallen heb ik gewoon gratis een vervangwagen mee gekregen.

Vervangwagen krijg ik ook wanneer ik mijn wagen binnensteek voor controle van zaken die onder garantie moeten vallen (zoals die camera's al meerdere keren), dat is niet echt het grote probleem. Heb zo al wel relatief leuke dingen meegekregen (A6 TFSIe, full option Q5 S-Line, dat soort zaken) dus ca va nog. Maar wanneer het niet opgelost raakt en ik maar blijf met een kluitje in het riet gestuurd worden, wordt het op de duur wel een beetje een klucht. Mijn tijd is ook geld waard, en mijn gemoedsrust zeker. :)

Terug
Bovenaan