De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
iemand ooit gehoord van Avis die aan leasing doet?
Mn huidige bedrijf wil daar mee een globale leasepolicy uitwerken. Maar mij lijkt dat een heel dure oplossing.

Vrees dat een c300 er niet gaat inzitten met TCO 800. Hangt wel af welke korting je krijgt van de dealer.
Je kan hier een beetje simuleren: https://mow.vlaanderen.be/tco/

Eindelijk eens mijn wachtwoord gereset om ook te kunnen reageren...

Bedankt voor deze link! Had deze week bericht ontvangen dat ik zelf een (elektrische) wagen mocht kiezen met TCO van €750. Via de site van Direct Lease zijn de TCO kosten toch een heel stuk hoger dan in deze tool...

Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff

Status
Mijn Cla 250e shooting brake AMG line besteld in sept 2021.
Eerst was het vermoedelijk april-mei, dan bevestigd op 12 juli.
Nu is het al november onder voorbehoud…pff
'k Zijn toch es curieus of die 'maart 2023' datum die ik gekregen heb bij BMW zal blijven staan of dat het van hetzelfde laken een zeil zal worden.

Om die dan nooit op te laden is toch zo zonde he :(
Tijdens het rijden laadt hij zichzelf op natuurlijk :P
Maar niet geladen blijft dat natuurlijk een mindere 520i. Als verbruik niet uitmaakt en het moet op de zaak dan denk ik wel dat dit de beste optie is als je niet kan laden.

Bah, tot half 2023 kan je nog een phev 100% inbrengen.

Vandaag bestellen is nog nipt geleverd met risico dat ie er net buiten valt.
Of telt de datum van bestelling?

Tijdens het rijden laadt hij zichzelf op natuurlijk :p
Maar niet geladen blijft dat natuurlijk een mindere 520i. Als verbruik niet uitmaakt en het moet op de zaak dan denk ik wel dat dit de beste optie is als je niet kan laden.
Ja maar dat zet je toch zelden/nooit op dat opladen via de motor? Ik heb dat nog nooit gebruikt tbh. Kan mss wel nuttig zijn bij veel autostrade km's om dan opgeladen de binnenwegen op het einde elektrisch te kunnen doen ofzo.

Ja maar dat zet je toch zelden/nooit op dat opladen via de motor? Ik heb dat nog nooit gebruikt tbh. Kan mss wel nuttig zijn bij veel autostrade km's om dan opgeladen de binnenwegen op het einde elektrisch te kunnen doen ofzo.
Bij mijn Volvo 2x geprobeerd en het totaal verbruik (benzine rijden en ondertussen batterij opladen om nadien batterij leeg te rijden vs gewoon met een lege batterij rijden) lag verrassend dicht bij elkaar, 0,1-0,2l/100km extra voor het opladen. Dit was wel telkens opladen tijdens rijden op autostrade, constante snelheid.

Dat @ThekillingGoku nooit oplaadt snap ik ook niet goed, ik moet tegenwoordig al bijna moeite doen om geen laadpaal tegen te komen op een parking. Vrijdag naar Gent: laadpalen in parking Zuid, zaterdag gaan wandelen in Vlaamse Ardennen rond muziekbos, geparkeerd in Louise-Marie, bleek daar een laadpaal te zijn, zondag gaan fietsen in de Vlaamse Ardennen, geparkeerd op de Kluisberg, bleek daar ook een laadpaal te zijn. Of kreeg jij geen laadpas van je werk?

Bah, tot half 2023 kan je nog een phev 100% inbrengen.

Vandaag bestellen is nog nipt geleverd met risico dat ie er net buiten valt.
Of telt de datum van bestelling?

Datum van bestelling telt.
Vandaag bestellen en geleverd voor mid 2023 is tegenwoordig de uitzondering.

Ik moet mijn leasewagen binnen een kleine twee weken inleveren. Helaas zijn er wat krassen. 1 echt moedwillig gedaan door een of andere klootzak toen ik geparkeerd stond op straat. Dat heb ik al gemeld, maar een paar minder diepe krassen door takken en een schaafplek aan de wielkast maar net iets groter dan een kredietkaart.
Ik dacht om vooral die kleinere krassen op te polijsten met een machine van een dikke €200. Zijn er hier die er ervaring mee hebben? Foto's volgen asap.

Tijdens het rijden laadt hij zichzelf op natuurlijk
Die wagen is in feite nooit 'leeg'.
Je moet al heel hard je best doen om die zo laag te krijgen dat je niet genoeg meer hebt om de 'boost' te geven wanneer nodig. BMW 'reserveert' nl. een gedeelte om dat altijd te hebben.

Anyway ... ik heb nog nooit vermogenverlies geleden, dus ik bol zo niet met een 'mindere 520i'.
Als verbruik niet uitmaakt en het moet op de zaak dan denk ik wel dat dit de beste optie is als je niet kan laden.
Mijn verbruik verhaal heb ik op 't oude & 't nieuwe forum hier ooit wel eens in 't lang & in 't breed uit geschreven.
Maar mijn gemiddeld verbruik ligt in lijn met zelfs een gewone 520i, laat staan een 530i & de waarden dat ik daar regelmatig van hoor.
Die 30i zet natuurlijk ook sneller aan tot een minder economische rijstijl natuurlijk (om het braaf uit te drukken :sneaky: ).

Uiteraard niet de fancy claims van, I dunno, 1L/100km of zoiets ... da's duidelijk.

Lang verhaal kort, toen ik nog veel snelweg deed (m'n normaal, pre-corona profiel dus) stond 't gemiddeld verbruik op 7,9L.
Pretty much in 't stad bolde ik voornamelijk op batterij & op de snelweg in 'oplaad mode'. Op de snelweg (of van die banen met vaste snelheid 70/90 voor een heel eind) heeft die naft motor 't minste werk, dus verbruikt die daar ook 't minst.
't Hoogste verbruik van die naft motor is optrekken wete, niet een constante snelheid aanhouden.

De laatste jaren is m'n rij-profiel voornamelijk wat rond de kerktoren bollen natuurlijk & dan is't uiteraard minder interessant.
Zo heb ik geen lange baantjes aan constante snelheid, dus bol je constant uw batterij leeg & moet je wel 'chargen' op korte stukjes 70-baantjes of gewoon de hele (korte) ritjes.
Het gemiddeld verbruik is nu 8,1L ... maar 't aantal kilometers is gekelderd natuurlijk (van een goei 40K naar iets van een 2K), so yeah.

De laatste maanden, sinds corona wat verminderd is & alles terug wat normaler is geworden doe ik minimum 1d 'the usual' & tegen dat ik terug kom in Lokeren is die dan vol. Regelmatig kan ik dan de rest v/d week wat rond de kerktoren bollen op batterij tot ik de week daarna terug de snelweg op ga. :p (e.g. Colruyt run, AH run, bezoekske run, ...)

't Verbruik wordt dus door velen constant 'verketterd' als zijnde 'het gaat extreem zijn!'. Maar da's alles behalve 't geval (althans in mijn geval).
Moest ik met een 520i bollen zou het niet noodzakelijk minder zijn, laat staan een 530i waarmee je zou moeten vergelijken.

Uiteraard veel meer dan m'n diesel 3-reeks, mor soit ... naft e.
Bij mijn Volvo 2x geprobeerd en het totaal verbruik (benzine rijden en ondertussen batterij opladen om nadien batterij leeg te rijden vs gewoon met een lege batterij rijden) lag verrassend dicht bij elkaar, 0,1-0,2l/100km extra voor het opladen. Dit was wel telkens opladen tijdens rijden op autostrade, constante snelheid.

Dat @ThekillingGoku nooit oplaadt snap ik ook niet goed, ik moet tegenwoordig al bijna moeite doen om geen laadpaal tegen te komen op een parking. Vrijdag naar Gent: laadpalen in parking Zuid, zaterdag gaan wandelen in Vlaamse Ardennen rond muziekbos, geparkeerd in Louise-Marie, bleek daar een laadpaal te zijn, zondag gaan fietsen in de Vlaamse Ardennen, geparkeerd op de Kluisberg, bleek daar ook een laadpaal te zijn. Of kreeg jij geen laadpas van je werk?
Ik heb toen ik nog veel de baan op ging nooit ergens een laadpaal zien staan als ik bij klanten ging.
Tegenwoordig doe ik nauwelijks nog klanten, dus nu al zeker niet want bij ons op kantoor geen laad opties.

By the by ... laat staan een laadpas ... 'k heb zelfs geen laadKABEL. BMW levert (leverde?) enkel een kabel met een huis-tuin-keuken stopcontact, dus ik kan zelfs niet eens laden aan een publieke paal.
Zijnde die 5 keer dat ik dat ooit zou gekunnen hebben als ik eens aan een tankstation langs de snelweg stopte of zo.

Terug
Bovenaan