Heb jij dan operationele lease?
Ik heb een financiële renting, en op zich wel tevreden van. Maar ik ben niet 100% tevreden van de customer service. Ik zou eens op factuur moeten kijken maar dacht bvb dat een Adblue refill van een 20-tal liter me een 50-tal euro had gekost - ik betaal daar effectief werkuren voor + dure literprijs. Bij de lokale Total-dealer is dat de helft van dat bedrag denk ik. Bidonnetje ingieten en done.
Vervangwagen zal ik moeten betalen (snap ik ook wel). Kuisen bij onderhoud, nee.
En mijn probleem met de 360° camera's duurt ondertussen al dik een jaar en ik heb alle hoop opgegeven om het nog gefixt te krijgen, want ik ben al 6-7 keer in de garage geweest ervoor en verder dan "we kunnen het probleem niet reproduceren" en "we hebben een software update gedaan" (wat na enkele keren evolueert naar "we hebben nu wel een heel zware software update gedaan"

) raak ik niet.
Er moet gewoon hardware en/of kabelboom vervangen worden en ik weet niet wat ze nog nodig hebben om dat in gang te zetten, maar ze vertikken het precies. Ik snap dat het duur is, maar ik zit met een gebrekkig werkende dure optie. Dealer schuift door naar Audi "ja als we niet 100% weten wat het probleem is mogen we niet binnen garantie vervangen van Audi".
Enfin, beetje m'n vertrouwen kwijt in het werk wanneer er echt lastige problemen optreden.
En het commercieel aspect lijkt ook niet direct aanwezig. Ik geef aan dat ik tweede helft van dit jaar nog een wagen koop en de Q7 en Q8 TFSIe 2 van de 4 waarschijnlijke kanshebbers zijn, toch wagens die rond de 100K landen, je moet niet denken dat er daar iemand de tegenwoordigheid van geest heeft om even te vragen of ik het interessant zou vinden om eens een dag of een weekend met 1 van beiden rond te rijden...