De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Nee, vlot overgenomen van Context. Vond het wel een goeie, denk dat elke beenhouwer in de jaren 2000 met een W203 / W211 rondreed in zilvergrijs :biglaugh:

En taxi's zijn vaak zwart :nono:
Ik heb nooit geweten welke auto de beenhouder had, zo visibel is dat toch niet?
En taxi's zijn even vaak grijs als dat ze zwart zijn volgens mij. En dat zwart en grijs is ook zowat altijd hetzelfde type. Dus vandaar dat het mij een logischere benaming zou lijken.

Bedrijfswagens of niet, het blijven over 't algemeen genomen nog steeds de meest populaire kleuren eh.
Flashy kleuren kunnen mss leuk zijn voor de persoon zelf, maar zoals je zelf aan gaf met die wagen 'op den hof' ... niet iedereen wil die flashy wagen over nemen.

Dus voor de particulier gaat die dat merken bij verkoop van z'n wagen. Een oranje wagen zal lastiger te verkopen zijn dan een zwarte.

Ik heb nooit geweten welke auto de beenhouder had, zo visibel is dat toch niet?
En taxi's zijn even vaak grijs als dat ze zwart zijn volgens mij. En dat zwart en grijs is ook zowat altijd hetzelfde type. Dus vandaar dat het mij een logischere benaming zou lijken.
pebc.png

Indertijd heeft er lang een rode Avensis op de parking van Dolmen/RealDolmen gestaan. Besteller was vertrokken en niemand wou hem :p
Waarschijnlijk daarom dat ook daar de policy aangepast is.

Zodat je geen Avensis meer kan bestellen.

Ik laat mezelf wel buiten.

Bedrijfswagens of niet, het blijven over 't algemeen genomen nog steeds de meest populaire kleuren eh.
Flashy kleuren kunnen mss leuk zijn voor de persoon zelf, maar zoals je zelf aan gaf met die wagen 'op den hof' ... niet iedereen wil die flashy wagen over nemen.

Dus voor de particulier gaat die dat merken bij verkoop van z'n wagen. Een oranje wagen zal lastiger te verkopen zijn dan een zwarte.

Voor lease firma's scheelt dat ook qua doorverkopen. Geen idee of ze dat doorrekenen aan de klant als je persé voor een oranje auto kiest, alle car policies die ik tot nu toe heb meegemaakt, lieten geen echt exotische kleuren toe.
Tenzij je "champagnekleur" meerekent, geen idee wat de officiële naam daarvoor was, waarschijnlijk het één of andere "silver" :)

Nee, vlot overgenomen van Context. Vond het wel een goeie, denk dat elke beenhouwer in de jaren 2000 met een W203 / W211 rondreed in zilvergrijs :biglaugh:

En taxi's zijn vaak zwart :nono:
Boeren! Die bollen altijd rond in zo'n kar, of occasioneel een ML.

Ik wou de Model 3 in rood maar dat mocht ook niet wegens te uitgesproken :( ben dan maar voor blauw gegaan, daar zit ook nog wat leven in.

Bij ons staat er alleszins een rode VW & een rode Mercedes op den hof. Dus wreed moeilijk wordt er niet over gedaan.
En er staat 1 fugly blauwe Polo op den hof, die niemand wou over pakken nadat de initiële bestuurder 't bedrijf heeft verlaten.

Maar zoals eerder al aangehaald ... 'k zie het mezelf nog niet direct doen. En ik ben blijkbaar niet de enige, want die flashy toestanden komen niet veel voor, ondanks dat er geen verbod op zit.

Ik kom wel eens op veilingen waar het grootste publiek boeren zijn en die parking staat vol met Landrovers (waaronder ook Range Rovers) en Mercedes SUV's.
En vroeger vaak in Volvo V70's :p.

Ik wou de Model 3 in rood maar dat mocht ook niet wegens te uitgesproken :( ben dan maar voor blauw gegaan, daar zit ook nog wat leven in.

Mijn oma heeft jarenlang geboerd en ik mocht als snotneus met haar zilvergrijze W203 rondrijden :love:

Voor lease firma's scheelt dat ook qua doorverkopen. Geen idee of ze dat doorrekenen aan de klant als je persé voor een oranje auto kiest, alle car policies die ik tot nu toe heb meegemaakt, lieten geen echt exotische kleuren toe.
Tenzij je "champagnekleur" meerekent, geen idee wat de officiële naam daarvoor was, waarschijnlijk het één of andere "silver" :)

Bij BMW os dat Kashmir silver, maar das echt een mottige kleur.

Die kleuren in de configurator is leuk & al, maar nooit echt representatief met de realiteit. Ik zou dus ook nooit kleur kiezen enkel en alleen daar op. Heck, gewoon al 't feit dat die kleur er op elk van m'n 3 schermen net iets anders uit ziet zegt genoeg zeker?

En buiten de profs denk ik niet dat er veel normies echt hun scherm professioneel calibreren voor kleur 'correctheid' (laat staan dat veel mensen zo'n dure schermen staan hebben die het volledige spectrum ondersteunen).
Kleur kalibratie, scherm tech & kwaliteit, etc. maakt zoveel verschil dat je toch echt wel eens in 't echt moet gaan kijken.

Zelfs gewoon 't verschil tussen 'in de showroom' VS 'buiten in de zon' kan al een verschil maken bv.
Bottom line ... kies uw kleur in 't echt. :sneaky:

Moeilijk te vergelijken, als je zo'n kleuren online zoekt, ziet elke foto er toch een andere tint uit...
Maar het ging wel in die richting :tongue:

Heb test gereden in een kashmir silver iX3. Dat komt niet voor mijn deur te staan.

Wel blij dat het die was, wanr overwoog die kleur. Had eens een foto gezien van IX3 in kashmir bij een dealer en dat leek gewoon op mijn pyrit silver Arteon. Had daar schoon gestaan.

Heb test gereden in een kashmir silver iX3. Dat komt niet voor mijn deur te staan.

Wel blij dat het die was, wanr overwoog die kleur. Had eens een foto gezien van IX3 in kashmir bij een dealer en dat leek gewoon op mijn pyrit silver Arteon. Had daar schoon gestaan.
Kashmir silver is letterlijk "champagne kleur" of witgoud kleur. Mooi in sommige toepassingen, niet op auto's.

Bwa die champagnekleur vind ik op een BMW 7 wel nog mooi staan eigenlijk.
Maar dan zonder enig zwart accent. Als je M-pack gaat doen en shadowline met getinte ramen enzo, tja dan ziet het er gewoon niet uit.

Maar wie in hemelsnaam bestelt er een wegen in kashmir zilver.
Wat bezielt u dan! Opknopen zouden ze zo’n mensen moeten doen, werkelijk wansmakelijk in het kwadraat.

Maar wie in hemelsnaam bestelt er een wegen in kashmir zilver.
Wat bezielt u dan! Opknopen zouden ze zo’n mensen moeten doen, werkelijk wansmakelijk in het kwadraat.
Dat valt echt nog mee. Er rijden daar nog redelijk wat BMW's mee rond.
Ik vind metaalgrijs veel erger. Dat is gewoon letterlijk de kleur van het metaal. Je kon evengoed geen lak gekozen hebben.

Terug
Bovenaan