De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
IRL is dat een knappe kleur hoor. Hij heeft ook zo een carbon exterieur pack geloof ik.
Ik kan mij dat heel goed voorstellen, maar het is zoals anders zegt wederom grijs eh.
Ik heb zelf een grijze wagen, en ben daar tevreden mee maar ik zou het niet meer opnieuw doen.
Het mist wat inspiratie :p

Laatst bewerkt:
Zit wel wat gouden parelmoer in. Hangt er wat vanaf hoe de zon er op zit :p

Ben zeker ook fan van soms wat meer flashy. Mijn M3 was yas marina, dus ik zit daar niet mee in hoor.

Maar dit is mijn 'familiewagen' zeg maar, mijn vrouw rijdt daar ook gewoon mee rond en naar klanten etc. Dus dat moet niet te opvallend worden. Als ik me een fun wagen bij koop zal die zeker wel flashy zijn.

Ach, mijn eerste auto was een groene, de 2de een blauwe en de 9 daaropvolgende een variante van grijs.
Wou nu terug en blauwe, maar het moest grijs, zwart, zandkleur of wit worden. Dus wederom grijs gekozen.

Ach, mijn eerste auto was een groene, de 2de een blauwe en de 9 daaropvolgende een variante van grijs.
Wou nu terug en blauwe, maar het moest grijs, zwart, zandkleur of wit worden. Dus wederom grijs gekozen.
Goh ... mijn eerste (bedrijfs)wagen was een grijze als ik mij nog goe herinner. De tweede weet ik met moeite nog, maar denk ook iets van grijs.
Dan hier & daar nog wat intermezzo's da'k met moeite kan herinnerren, dus als ik gewoon de laatste 12 jaar neem bij m'n huidige WG was het ->
#1 Grijze VW
#2 Grijze 3 reeks
#3 Is nu de huidige 5 in Carbonschwarz
#4 Zal dus opnieuw dezelfde kleur worden

Ik was het grijs absoluut beu na #2 & wou donkerder. Echter moet je bij een 5 niets al te zots verwachten eh. Enkel varianten van grijs/zwart/blauw + 1 rode kleur.
Mijne pa wou da'k em in Davidgrau zou pakken, maar dat heb je niet op de 5. :sneaky:

Anyway ... 'k blijf die carbon nog wel een leuke kleur vinden. Bij low light lijkt het zwart, in de zon is het diep marine blauw.
Dus bij bestelling v/d nieuwe dan toch maar bij m'n huidige kleur gebleven.

Goh ... mijn eerste (bedrijfs)wagen was een grijze als ik mij nog goe herinner. De tweede weet ik met moeite nog, maar denk ook iets van grijs.
Dan hier & daar nog wat intermezzo's da'k met moeite kan herinnerren, dus als ik gewoon de laatste 12 jaar neem bij m'n huidige WG was het ->
#1 Grijze VW
#2 Grijze 3 reeks
#3 Is nu de huidige 5 in Carbonschwarz
#4 Zal dus opnieuw dezelfde kleur worden

Ik was het grijs absoluut beu na #2 & wou donkerder. Echter moet je bij een 5 niets al te zots verwachten eh. Enkel varianten van grijs/zwart/blauw + 1 rode kleur.
Mijne pa wou da'k em in Davidgrau zou pakken, maar dat heb je niet op de 5. :sneaky:

Anyway ... 'k blijf die carbon nog wel een leuke kleur vinden. Bij low light lijkt het zwart, in de zon is het diep marine blauw.
Dus bij bestelling v/d nieuwe dan toch maar bij m'n huidige kleur gebleven.
Hier is het geweest:
Groen (C4 Picasso)
Zwart (A klasse)
Grijs (Passat)
Grijs (Focus)
Liquid Blue (BMW 3)
Grijs (Superb)
Donker grijs (Megane)
Performance Blue (i30N)
En nu Carbon Schwarz.

Maar ik heb inderdaad op een leukere auto liever een fellere kleur. Op de typische bedrijfswagens maakt het niet veel uit...
i4 M50 is nog niet duidelijk in welke van die 2 categorieën die valt :P

Hier is het geweest:
Groen (C4 Picasso)
Zwart (A klasse)
Grijs (Passat)
Grijs (Focus)
Liquid Blue (BMW 3)
Grijs (Superb)
Donker grijs (Megane)
Performance Blue (i30N)
En nu Carbon Schwarz.

Maar ik heb inderdaad op een leukere auto liever een fellere kleur. Op de typische bedrijfswagens maakt het niet veel uit...
i4 M50 is nog niet duidelijk in welke van die 2 categorieën die valt :p
Die i4 valt eerder onder sportieve wagen & dat zie je wel bij BMW. De configurator geeft de optie om wat flashier te doen dan pakweg een 5 reeks.
Groen/Rood/Oranje? Go for it! :devilish:

'k Zie het mezelf wel nog niet doen weliswaar.

Ik haat het oranje-rood van mijn XC60 met passie. Bovendien is het een kleur die eigenlijk niet mag van de car policy en vraag ik me echt af hoe dat er toch is doorgeraakt...

Ondertussen geen stap dichter bij die E-Tron (al ligt die nu wel vast in principe) - tegen dat ik een laadpaal heb zal de leasetermijn afgelopen zijn :unsure:

Hier in de buurt rijdt sinds kort een i4 in Sanremo Green rond. Als ik dat op de configurator zie, zou ik het nooit nemen. Maar IRL is dat fantastisch mooi (vind ik persoonlijk).

Hier in de buurt rijdt sinds kort een i4 in Sanremo Green rond. Als ik dat op de configurator zie, zou ik het nooit nemen. Maar IRL is dat fantastisch mooi (vind ik persoonlijk).
Goh ... ik heb zelf ook al wagens gezien die wel eens mooi zijn om te zien voorbij bollen met die flashy kleur, maar daarom zou ik het zelf nog niet op m'n eigen wagen nemen & daar dus elke dag op kijken.

Ik haat het oranje-rood van mijn XC60 met passie. Bovendien is het een kleur die eigenlijk niet mag van de car policy en vraag ik me echt af hoe dat er toch is doorgeraakt...

Ondertussen geen stap dichter bij die E-Tron (al ligt die nu wel vast in principe) - tegen dat ik een laadpaal heb zal de leasetermijn afgelopen zijn
:unsure:
Bij ons heb ik niet echt een beperking in zake kleur in de policy staan. Dus in principe kon ik nemen wat ik zelf zelf wou, ook pakweg dat rood.

Ondertussen geen stap dichter bij die E-Tron (al ligt die nu wel vast in principe) - tegen dat ik een laadpaal heb zal de leasetermijn afgelopen zijn :unsure:
Mogelijks is de car policy aangepast omwille van die auto :D. Ik ken ook nog zo iemand die rood heeft gepakt en dat ze bij HR pas achteraf de fout ingezien hebben. Waardoor er een algemene car policy aanpassing kwam rond kleuren.

Ik zou het wel zalig vinden om eens een kleurtje te hebben ipv al die grijswaarden (wit,grijs,zwart,zilver, ...) en klassiek blauw.

Wij moeten het 'beenhouwermercedesgrijs' nemen (zilvergrijs).
Heb uiteindelijk een Pyrit silver genomen, wat eigenlijk beenhouwermercedesgrijs is met een sprankeltje hoop naar nét dat beetje meer.
Diegene die de fleet beheerde heeft die offerte afgetekend en pyrit silver doorstreept en ZILVERGRIJS bijgeschreven, maar is toch gepasseerd bij de garage. Heb daar achteraf commentaar op gekregen omdat ik de car policy niet had gevolgd :biglaugh:

Mogelijks is de car policy aangepast omwille van die auto :D. Ik ken ook nog zo iemand die rood heeft gepakt en dat ze bij HR pas achteraf de fout ingezien hebben. Waardoor er een algemene car policy aanpassing kwam rond kleuren.

Indertijd heeft er lang een rode Avensis op de parking van Dolmen/RealDolmen gestaan. Besteller was vertrokken en niemand wou hem :p

Wij moeten het 'beenhouwermercedesgrijs' nemen (zilvergrijs).
Heb uiteindelijk een Pyrit silver genomen, wat eigenlijk beenhouwermercedesgrijs is met een sprankeltje hoop naar nét dat beetje meer.
Diegene die de fleet beheerde heeft die offerte afgetekend en pyrit silver doorstreept en ZILVERGRIJS bijgeschreven, maar is toch gepasseerd bij de garage. Heb daar achteraf commentaar op gekregen omdat ik de car policy niet had gevolgd :biglaugh:
Heb jij nu een woord uitgevonden?
Taximercedesgrijs lijkt mij toepasselijker.

Denk dat het beenhouwer Mercedes metallic grijs stilaan weer hip gaat worden, net zo zeldzaam als paars tegenwoordig.

Heb jij nu een woord uitgevonden?
Taximercedesgrijs lijkt mij toepasselijker.
Nee, vlot overgenomen van Context. Vond het wel een goeie, denk dat elke beenhouwer in de jaren 2000 met een W203 / W211 rondreed in zilvergrijs :biglaugh:

En taxi's zijn vaak zwart :nono:

Terug
Bovenaan