De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Op 3 februari een 320e besteld en deze zou volgende week of de week erna geleverd kunnen worden :clap:

Zeer blij dat ik niet gewacht heb op de facelift trouwens, zo lelijk die gigantische tablet.
Dan gaat het momenteel nog sneller dan voorheen. Ik heb ongeveer 6 maand moeten wachten (september - maart).
Ik vind het ergens wel jammer dat ik de update niet heb. Exterieur ziet er zelfs in basis trim iets knapper uit momenteel, je hebt ook een aantal nieuwe kleuren dacht ik. En het interieur is helemaal anders, en die tablet is nu eenmaal het nieuwe design van BMW. Samen met die vernieuwde versnellingspook.

Standaard uitrusting werd eveneens uitgebreid.
Dus neen, ik baal wel een beetje.

Amai, ik wist niet dat de facelift zo groot verschil had in het interieur.
Dat dateert de prefacelift wel gigantisch :o

Heb vandaag even mijn 1-reeks voor een herstelling binnengebracht. Kreeg een 318d touring als vervanger, m-packet uiterlijk en voor de rest basic.
Owje..bijna 51k nieuw (wel op bmw-configurator, 318d automaat...en face-lift). Wel geen haar op mijn hoofd die dat model zou pakken voor dat budget. Ooit eens de 330i getest en die was wel super nice, maar in 318d is dat echt huilen...

De nieuwe C-klasse vindk trouwens vele malen mooier (of toch de c300e die ik gereden heb)..ondanks ik een BMW-man ben ha :).
En voor 51k diesel zou ik los voor de Model 3 Performance/LR gaan. Met de aftrekbaarheid zitten we +- aan een gelijkaardig bedrag en veel leukere acceleratie.

Dat kan zijn, maar door het grote verschil gaat het prefacelift interieur wel heel snel verouderd uitzien.
Dat hangt er vooral van af wat ze in de toekomst dan weer gaan doen. Want nu lijkt het héél erg op het oude interieur van Mercedes, en is Mercedes nu terug een veel elegantere oplossing met hun absurd scherm aan het aanbieden. Dat rechte scherm voor uw neus is imo een verschrikkelijke design-keuze en gaat volgens mij nog veel erger verouderen dan het pre-facelift scherm.
Hij was ook zo'n grote voorstander van de PFL iX3 hé, terwijl de rest liever de FL zou hebben :p
Nog altijd hoor :p, daarstraks zat ik nog achter een Facelift en ik vind de achterlichten en "diffuser" nog steeds niet passen op een EV.

Heb vandaag even mijn 1-reeks voor een herstelling binnengebracht. Kreeg een 318d touring als vervanger, m-packet uiterlijk en voor de rest basic.
Owje..bijna 51k nieuw (wel op bmw-configurator, 318d automaat...en face-lift). Wel geen haar op mijn hoofd die dat model zou pakken voor dat budget. Ooit eens de 330i getest en die was wel super nice, maar in 318d is dat echt huilen...

De nieuwe C-klasse vindk trouwens vele malen mooier (of toch de c300e die ik gereden heb)..ondanks ik een BMW-man ben ha :).
En voor 51k diesel zou ik los voor de Model 3 Performance/LR gaan. Met de aftrekbaarheid zitten we +- aan een gelijkaardig bedrag en veel leukere acceleratie.

Een 116D is de grootste sportieve ontdekking, maar een 318d is plots huilen :laugh:
Faut le faire

Ik verkies toch ook PFL 3-reeks eerlijk gezegd. Toen ik moest bestellen ging ik als eerste bij BMW. Ik vond het al raar dat de prijslijst van Leaseplan niet overeenkwam met die van BMW. Bleek toen dat er een facelift op komst was en alle nieuwe bestellingen dus al voor die facelift waren en Leaseplan daar dus ook al de prijzen van had, terwijl de facelift nog totaal niet bekendgemaakt was. De verkoper wist me wel te zeggen dat hij een dashboard gelijk de i4 ging krijgen. Ik vond dat direct wel een serieuze bummer eigenlijk en heb er ook geen besteld.

Dan gaat het momenteel nog sneller dan voorheen. Ik heb ongeveer 6 maand moeten wachten (september - maart).
Ik vind het ergens wel jammer dat ik de update niet heb. Exterieur ziet er zelfs in basis trim iets knapper uit momenteel, je hebt ook een aantal nieuwe kleuren dacht ik. En het interieur is helemaal anders, en die tablet is nu eenmaal het nieuwe design van BMW. Samen met die vernieuwde versnellingspook.

Standaard uitrusting werd eveneens uitgebreid.
Dus neen, ik baal wel een beetje.
Kleine bijkanting: De basisprijs is, voor een hybride, ook wel met een slordige €2.000 omhoog gegaan. Ik geloof dat het basis exterieur (basically shadow line) van de LCI een optie was van ~300/400 euro vóór de LCI.
Business pack bestaat ook niet meer, dus daar betaal je ook vrij grof voor om de (door leasing verplichte) metallic paint + achteruitrijcamera te hebben.

Ik had becijferd, en de basisconfiguratie die ik had voor een 320e met business pack en verwarmde zetels+stuur kwam uit op ~54k catalogusprijs. Gelijkwaardige config nu was tegen de 59k.

Kleine bijkanting: De basisprijs is, voor een hybride, ook wel met een slordige €2.000 omhoog gegaan. Ik geloof dat het basis exterieur (basically shadow line) van de LCI een optie was van ~300/400 euro vóór de LCI.
Business pack bestaat ook niet meer, dus daar betaal je ook vrij grof voor om de (door leasing verplichte) metallic paint + achteruitrijcamera te hebben.

Ik had becijferd, en de basisconfiguratie die ik had voor een 320e met business pack en verwarmde zetels+stuur kwam uit op ~54k catalogusprijs. Gelijkwaardige config nu was tegen de 59k.

Je ziet dat ook aan de leaseprijs bij ons. Die is 10% omhoog geschoten voor dezelfde config. De 320e is gewoon het nemen nietmeer waard.

Mag ook weer kiezen. Maar die levertijden voor de elektrische wagens is gigantisch als ik het wijde web mag geloven :wallbash:.

Op de shortlist staan nog de Audi Q4 e-tron 40 , Skoda Enyaq 80 en de Volvo XC40. Maar voor alle 3 is het voor zover ik lees tot anderhalf jaar levertijd

Mijn 2019 520d berline met toch de meest essentiële opties kwam indertijd op een catalogusprijs van 61k. Zotjes.

Terug
Bovenaan