De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hier ene die eind februari een EV6 heeft besteld, leverdatum op dit ogenblik staat op half januari 2023.
Nieuwe bestelling is deze week gebeurd, nog geen leverdatum gekregen, maar ben wel benieuwd.

Hier zelfs nog geen car list, ik heb eergisteren een redelijk geïrriteerde mail gestuurd naar de fleetbeheerder om te zeggen dat ik het niet zie zitten om 2 jaar met die aanloopwagen te rijden... Niet eens een reactie.

Hier zelfs nog geen car list, ik heb eergisteren een redelijk geïrriteerde mail gestuurd naar de fleetbeheerder om te zeggen dat ik het niet zie zitten om 2 jaar met die aanloopwagen te rijden... Niet eens een reactie.
Eens gaan kloppen op z'n deur zeker --> 'Seg mister ... wur moete ne ker klappen e.' :devilish:

Of ge veel slagkracht zult hebben daarentegen da's weer iets anders. Er zal wss geen merk/model in uw arbeidscontract/car policy staan.
Mss een klasse als ge chance hebt?

Maar uiteindelijk zal dat wss een lastige worden.

Voor de fleet managers is het tegenwoordig ook niet simpel... Ik kan het weten want ik ben er 1 ;-)

Prijzen gaan constant omhoog. Vroeger was het uitzonderlijk dat dit 2x op een jaar was nu mogen we van geluk spreken als het maar 2x is. Als je een FTCO hebt stijgen de prijzen ook heel hard omwille van de stijgende energiekosten bovenop de duurdere en moeilijk beschikbare wagens.

Bijna iedereen start trouwens met een aanloopwagen... Dus ergens logisch dat je geen reactie krijgt :)

Fleetbeheer is een externe firma.. dat zegt genoeg zeker?
Innige deelname en veel plezier met uw X1 met als enige optie een dildo op de bestuurdersstoel vastgeschroefd.

Dat is vaak een combinatie van uw werkgever die het ni veel kan schelen "Want we betalen die mannen toch al veel eee!" en iemand als externe beheerder die meer bezig is met aan zijn gat te krabben dan te werken. Of erger : met zoveel achterstand zonder bijstand waardoor uw mail telkens verloren gaat. :unsure:

@Marsu die X1 is gelukkig niet van mij, ik heb een XC60 met deftige zetels. Alleen jammer van die vreselijke aandrijflijn :D

Bijna iedereen start trouwens met een aanloopwagen... Dus ergens logisch dat je geen reactie krijgt :)

Dat snap ik wel hoor, alleen vind ik niet dat je iemand een aanloopwagen geeft voor 2 jaar als er in je contract staat dat je recht hebt op een firmawagen gelinkt aan uw graad... Verder wil ik ook best begrip tonen, maar we krijgen hier gewoon geen enkele informatie of updates... 2 maand geleden een mailtje dat ik binnen enkele weken zou mogen bestellen, ja :D

@Marsu die X1 is gelukkig niet van mij, ik heb een XC60 met deftige zetels. Alleen jammer van die vreselijke aandrijflijn :D

Dat snap ik wel hoor, alleen vind ik niet dat je iemand een aanloopwagen geeft voor 2 jaar als er in je contract staat dat je recht hebt op een firmawagen gelinkt aan uw graad... Verder wil ik ook best begrip tonen, maar we krijgen hier gewoon geen enkele informatie of updates... 2 maand geleden een mailtje dat ik binnen enkele weken zou mogen bestellen, ja :D
Goh, gelukkig is bij ons een "aanloopwagen" normaal altijd minstens een wagen van uw eigen categorie (of hoger). Ik kreeg als aanloopwagen normaal zo een XC60 met VEEL opties, maar heb vriendelijk gevraagd om die toch te mogen weigeren wegens het destijds gigantische VAA (400 euro/maand).
Ik heb dan een Audi A6 gekregen voor 6 maanden, wat wederom een categorie hoger was, want de wagen die ik dan besteld heb is een Audi A4.

Toch frappant op wat voor verschillende manieren er met fleet/firmawagens wordt omgegaan bij verschillende bedrijven.

Toch frappant op wat voor verschillende manieren er met fleet/firmawagens wordt omgegaan bij verschillende bedrijven.

Het is soms echt brandjes blussen op welke manier dan ook. Zeker nu wanneer veel bedrijven nog relatief recent uit een covid-gerelateerde bestelstop komen en de levertermijnen zo gigantisch lang zijn is het niet evident om goede oplossingen te vinden waar iedereen tevreden mee is.

Het is soms echt brandjes blussen op welke manier dan ook. Zeker nu wanneer veel bedrijven nog relatief recent uit een covid-gerelateerde bestelstop komen en de levertermijnen zo gigantisch lang zijn is het niet evident om goede oplossingen te vinden waar iedereen tevreden mee is.
Klopt, ik snap ook dat dat niet altijd simpel is, maar ook pre-corona hoorde ik op toch wat plaatsen nogal veel commentaar op de fleet manager/afdeling. Ik ben wel blij dat ik (wel tijdens de corona periode) precies net voor heel die bestel/levermiserie heb mogen bestellen, mijn A4 is nog geleverd op 5 maanden en mét CarPlay (wat er volgens de offerte niet op zat) :unsure:.

Goh, gelukkig is bij ons een "aanloopwagen" normaal altijd minstens een wagen van uw eigen categorie (of hoger). Ik kreeg als aanloopwagen normaal zo een XC60 met VEEL opties, maar heb vriendelijk gevraagd om die toch te mogen weigeren wegens het destijds gigantische VAA (400 euro/maand).
Ik heb dan een Audi A6 gekregen voor 6 maanden, wat wederom een categorie hoger was, want de wagen die ik dan besteld heb is een Audi A4.
Ik heb vooral schrik dat er op de definitieve car list niks beter gaat staan dan die XC60 :unsure: :D

Ik heb vooral schrik dat er op de definitieve car list niks beter gaat staan dan die XC60 :unsure: :D
Kans is vrij reëel, spijtig genoeg.

Zeker als er voornamelijk nog ICE wagens op staan.
Met een EV kan je mss iets meer chance hebben weliswaar, maar sommige bedrijven willen dat dan weer niet eh.

Als je nog verplicht een ICE wagen moet nemen & men past er de budgetten niet op aan ... jah ... dan ben je écht gejost.

Een X1 stelt niets voor, en een XC 60 is ook al niet goed... Misschien toch eens overwegen om van job te veranderen met een car policy waar ge wel met een mercedes S klasse kunt rijden. Ge zult dan misschien wat moeten inleveren qua loon, maar de frustratie zal dalen en de levenskwaliteit zal waarschijnlijk wel stijgen.

Ter info een XC60 is wel degelijk een goeie wagen, niets op aan te merken.

Ter info een XC60 is wel degelijk een goeie wagen, niets op aan te merken.

Je kan daar absoluut dingen op aanmerken. Op elke wagen :)
Of je er tevreden mee bent of niet hangt van veel af - uitrusting, motor, eigen perspectief en verleden, en ga zo maar door.

Een mens mag hier al geen mening meer hebben :)

Een XC60 is inderdaad een prima wagen, maar ik vind de aandrijflijn erg onaangenaam in vergelijking met mijn vorige firmawagen. Is dat het einde van de wereld? Neen. Kan ik daar mee leven? Ja. Mag ik hopen dat mijn definitieve wagen iets fijner zal zijn? Ik denk het wel!

Heeft ook niks met snobisme te maken want ik vind een Citroën C4 automaat een aangenamere aandrijflijn hebben dan de XC60, veel rustiger, stiller, beter schakelend. De automaten van Volvo vind ik persoonlijk heel onaangenaam.

Ik heb trouwens verder nergens gezegd dat "een X1 niks voorstelt", integendeel. Ik heb al eerder aangegeven dat een X1 zeker een fijne wagen kan zijn.

Laatst bewerkt:
Een mens mag hier al geen mening meer hebben :)

Een XC60 is inderdaad een prima wagen, maar ik vind de aandrijflijn erg onaangenaam in vergelijking met mijn vorige firmawagen. Is dat het einde van de wereld? Neen. Kan ik daar mee leven? Ja. Mag ik hopen dat mijn definitieve wagen iets fijner zal zijn? Ik denk het wel!

Heeft ook niks met snobisme te maken want ik vind een Citroën C4 automaat een aangenamere aandrijflijn hebben dan de XC60, veel rustiger, stiller, beter schakelend. De automaten van Volvo vind ik persoonlijk heel onaangenaam.
De gustibus et coloribus.

Ik was blij dat ik na een jaar VW DSG terug naar Volvo kon, terwijl ik toch veel lovende zaken hoor over de DSG.

Geen noemenswaardige ervaring met andere automaten.

Nooit met een DSG gereden, kan zijn hoor. Vind geartronic enorm traag in de kickdown en met momenten te lang twijfelend, al wordt het een stuk beter in "dynamic". In de D4 motorisatie ook enorm rumoerig en onaangenaam van motorgeluid vind ik. Ook het MMI van Volvo vind ik niet fijn om mee te werken.

Wat ik wel enorm appreciëer is de basis stereo kwaliteit bij Volvo, vele malen beter dan de HiFi optie bij BMW. Ook de stoelen zijn in de basis veel beter.

Was al te configureren bij de dealer, we hebben er één overwogen voor mijn vrouw (ze verdient net geen 100k dus het mag) :p
Maar is toch net iets te klein met 3 kinderen en een paardenhobby. Het is een GLB geworden...

Terug
Bovenaan