De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
of de tijd dat er op de grill van een Volvo werd aangegeven dat er een lambasonde gemonteerd was

EDIT:
MKG_LS_historic_Volvo_grill_picture_58222.jpg
Zo zijn er eigenlijk belachelijk veel absurde badges geweest he. Hoeveel reden er wel niet rond met een 16V badge... Raar dat zoiets ooit echt als "de grote vernieuwing in motorisaties" werd aanzien :D

Zelfs al staat er polestar 2 dan weet je toch nog niet of het elektrisch is tenzij je iets van auto's kent. Bij de tesla model 3 staat er bij de standard range volgens mij ook niets van achter? Bij de AWD/performance staat er dual motor. Misschien is het bij de polestar 2 ook iets gelijkaardigs.

Ja da's m'n punt zo'n beetje inderdaad, dat dat verhaal van die dealer van het "niet mogen debadgen want elektrische wagen" niet klopt, want er worden EV's zonder badge ook geleverd.

En inderdaad, aan zo'n Polestar zie je niet per sé dat het een elektrische wagen is.

Ik vond de optie 'zonder monogram' niet in de tool van BMW toen ik mn i4 samenstelde. Maar wel in de tool van de leasing. :unsure:

Ik vond de optie 'zonder monogram' niet in de tool van BMW toen ik mn i4 samenstelde. Maar wel in de tool van de leasing. :unsure:
Ik deed ook altijd de logo's er af. Een aantal blijven, maar die 530e op de koffer is toch weg. Houdt de achterkant wat cleaner, strakker.
De E-Drive logo's op de deurstijlen blijven & de M logo's op zijkant v/d neus ook.

Ik zie zoveel Polestars 2 zonder badges rijden dat ik me afvraag of die eigenlijk ooit met badges geleverd worden.
Op de configurator staat hij immers ook zonder iets van letters of badges op de achterzijde.

Ze hebben u blaasjes wijsgemaakt @Topgear :)
Ik had al zo'n voorgevoel toen de verkoper dat als argument aanhaalde. :p

Ik deed ook altijd de logo's er af. Een aantal blijven, maar die 530e op de koffer is toch weg. Houdt de achterkant wat cleaner, strakker.
De E-Drive logo's op de deurstijlen blijven & de M logo's op zijkant v/d neus ook.
Één voordeel is wel dat je nu wat ruimte op de koffer vrij hebt voor uw “rappenfretter” sticker :fingerguns_r:

Ja da's m'n punt zo'n beetje inderdaad, dat dat verhaal van die dealer van het "niet mogen debadgen want elektrische wagen" niet klopt, want er worden EV's zonder badge ook geleverd.

En inderdaad, aan zo'n Polestar zie je niet per sé dat het een elektrische wagen is.
Bij de Polestar hangen er stickers met het vermogen enzo aan de zijkanten. Dat is nog erger :unsure:

Of iemand dat je kent zo'n exemplaar heeft kunnen bemachtigen en of je weet welke uitrusting er allemaal op zit, welke kleur etc.
Jij weet er meer van?
Ik weet gewoon dat die in de configurator beschikbaar was en dat er wel collega's zijn die eentje besteld hebben.
Qua uitrusting zal dat gewoon hetzelfde zijn als op de BMW configurator neem ik aan?

Ik weet gewoon dat die in de configurator beschikbaar was en dat er wel collega's zijn die eentje besteld hebben.
Qua uitrusting zal dat gewoon hetzelfde zijn als op de BMW configurator neem ik aan?
Ah wat ik bedoelde was dat ik had vernomen dat Cronos 10 i4s had besteld, dus niet geconfigureerd door de toekomstige bestuurder. En vroeg me af wat die configuratie dan juist zou zijn 😃

Ah wat ik bedoelde was dat ik had vernomen dat Cronos 10 i4s had besteld, dus niet geconfigureerd door de toekomstige bestuurder. En vroeg me af wat die configuratie dan juist zou zijn 😃
Ah daar heb ik nog niets van gehoord, dat Cronos proactief auto's zou bestellen.
Komt dat dan door de lange levertijden? En specifiek in opdracht van 1 bedrijf of als groep?

Ik vraag me wel af of er veel gaat veranderen in de lease wereld met dat er zo lange levertijden zijn.

Ah daar heb ik nog niets van gehoord, dat Cronos proactief auto's zou bestellen.
Komt dat dan door de lange levertijden? En specifiek in opdracht van 1 bedrijf of als groep?

Ik vraag me wel af of er veel gaat veranderen in de lease wereld met dat er zo lange levertijden zijn.

Gewoon eerder bestellen...
Bij ons is het eerder bestellen en standaard configs. Sommige zijn wel goed uitgerust, maar buiten de kleur is er niks te kiezen (en soms is dat alleen zwart of zwart :D).

Gewoon eerder bestellen...
Bij ons is het eerder bestellen en standaard configs. Sommige zijn wel goed uitgerust, maar buiten de kleur is er niks te kiezen (en soms is dat alleen zwart of zwart :D).
Klinkt niet echt veelbelovend :o Ik zou denken als ze per 10 meteen zo'n bestelling plaatsen dat ze wel interessante voordelen zouden krijgen en mooi uitgerust model zouden aankopen, maar zal dan eerder basismodel zonder al te veel bijkomende opties zijn :/

Basismodellen met hooguite een business pack waar je enkel de kleur van kan kiezen, dat is de toekomst van de leasewagen :D

Hier nog steeds geen car list. Begin maar was die voorzien "binnen enkele weken", wie had dat zien aankomen...

Hier nog steeds geen car list. Begin maar was die voorzien "binnen enkele weken", wie had dat zien aankomen...

Ik verschiet niet van zo'n zaken. Bij m'n eerste werkgever was er een beperkte wagenlijst waarbij er 5 wagenklasses waren, met dan een achttal wagens per wagenklasse. Door de jaren heen was er een continue deflatie van de wagens in elke categorie aan de gang. Stond er op een bepaald moment nog een OK uitgeruste 520D in de lijst onder categorie 5, dan was dat tegen dat ik er vertrok nog een 320D of een A4 met 120PK.

Dat was telkens ook een gigantische strijd met veel verhitte discussies, vakbond inclusief, wanneer er een nieuwe wagenparktabel uitkwam (of op het punt stond uit te komen).

Bijkomend lastig punt was dat bedrijf in kwestie een fusie was van 2 grote spelers, waarbij in het ene echt een no-nonsense beleid was rond wagens ("jij bent medior, je kan kiezen uit deze 3 wagens, done") en in het andere wagens een Big Thing waren en mensen soms ipv opslag een hogere wagencategorie kozen. Wie dan werd geconfronteerd met devaluatie van de wagenmodellen in jouw categorie, begon wel de nadelen in te zien van die keuze...

Terug
Bovenaan