De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Bwa, het beste. Bij de meeste merken kan je nog wel onderling gaan vergelijken: een Mercedes C 200 zal wel grofweg hetzelfde presteren als een BMW 320. Dat daar een andere cilinderinhoud achter zit is dan maar zo. Audi heeft die "conventie" dan volledig genegeerd, en heeft vervolgens dan nog eens een nieuwe eenheid voor PK's uitgevonden. Die dan ook nog eens niet bij 0 begint als je dat lineair doortrekt.

Als je het dan toch voor de duidelijkheid doet (zoals Audi ongetwijfeld zal beweren), zet er dan gewoon "250 pk" achterop.

Je kan je ook wel afvragen in hoeverre dat een conventie is of was. Looking at you, Volvo. :)

Goh ja, je hebt te veel vermogensranges/motorisatie versies tegenwoordig om die nummerkes te blijven gebruiken om de motor inhoud te beschrijven.

320d nen 2 liter & 330d nen 3 liter, OK.
Maar wat met alles er onder & boven? Men maakt geen 1,6 & 1,8 liter motoren meer dus 116/118d waren even goed 2l diesel motoren dus wat moest men er dan van maken? Nog wat extra suffixes bovenop 320?

Alles kan e, zo is er ooit pakweg een x28i geweest (wat nu een x30i is).

Top range van 't zelfste ... een x50d ligt even goed geen 5 liter motor in, net zoals er in een x40i geen 4l motor ligt.
't Zijn geen Bugatti's e, waar ze overal die W12 in gooien. 😋

'k Heb nu de nomenclatuur van BMW gepakt, maar 't is uiteraard niet anders voor de concurrentie.
Tegenwoordig zijn dat modelnummers, voornamelijk voor de marketing/sales te kunnen doen. Moest men er echt een technisch label van maken dan geraakt een leek er al helemaal niet meer aan uit, want dan zou uw nummer veel uitgebreider moeten zijn, met meer 'technisch detail' in.

I present to you ... the very latest of BMW's crazy techs ... the ... BMW 32192d2T (3 reeks, 2l motor, 192PK, diesel, Bi-Turbo) of zoiets (en wie weet wat je dan van uw EV's gaat maken of welke andere technische details je dan in uw modelaanduiding zou willen krijgen).

Have fun figuring that one out ... leek. :devilish:

Wat maakt het uit wat de benaming is?
Gewoon badge eraf!

Ze zullen wel zien hoeveel paarden ik heb als ik ze verneder aan het eerste beste stoplicht!

Beetje off-topic in het bedrijfswagen topic, maar ik ken iemand die met een 335d zonder badge rijdt. Gewoon omdat hij niet wil opvallen, maar ik kan me voorstellen dat dat aan stoplichten tot veel verrassingen leidt :p

Beetje off-topic in het bedrijfswagen topic, maar ik ken iemand die met een 335d zonder badge rijdt.

Onze 4 heeft ook niets hangen. Vind ik goed, ziet er lekker clean uit en het is genoeg dat ik weet wat erin zit.
Ik bestel m'n bedrijfswagens zelf ook altijd zonder badges.

Beetje off-topic in het bedrijfswagen topic, maar ik ken iemand die met een 335d zonder badge rijdt. Gewoon omdat hij niet wil opvallen, maar ik kan me voorstellen dat dat aan stoplichten tot veel verrassingen leidt :p
Gisteren toevallig nog een M3 zonder badges tegengekomen. Ik heb heel die badge fetisjisme nooit gesnapt. Mijn wagens vraag ik ook altijd om te leveren zonder badge.

Heb al auto’s gehad waarvan ze niet zonder kan bestellen. Ook bij de Arteon, zelf erafgehaald.
De iX3 kon ook niet zonder, ook die zal ik er zelf afhalen.

Heb al auto’s gehad waarvan ze niet zonder kan bestellen. Ook bij de Arteon, zelf erafgehaald.
De iX3 kon ook niet zonder, ook die zal ik er zelf afhalen.
Heeft dat niet te maken met de PHEV/EV technologie dat dat er standaard moet opstaan zodat hulpdiensten bij een ongeval meteen kunnen zien dat het om een PHEV/EV gaat?
Ik herinner me alvast een Merc verkoper die me dat wijsmaakte toen ik vroeg of alle badges van de e300de eraf mochten.

Heeft dat niet te maken met de PHEV/EV technologie dat dat er standaard moet opstaan zodat hulpdiensten bij een ongeval meteen kunnen zien dat het om een PHEV/EV gaat?
Ik herinner me alvast een Merc verkoper die me dat wijsmaakte toen ik vroeg of alle badges van de e300de eraf mochten.
Dat is zoiets dat vaak terug komt. Maar als er een camion op vlamt ga je echt niet zoeken waar die badge nu zit he...

Er zijn toch zoveel EV's waar niet opstaat dat het elektrisch is. Of krijgen die mensen van de hulpdiensten ook al opleidingen om te weten welke auto's elektrisch zijn en welke niet.

Er zijn toch zoveel EV's waar niet opstaat dat het elektrisch is. Of krijgen die mensen van de hulpdiensten ook al opleidingen om te weten welke auto's elektrisch zijn en welke niet.
Ik kan je alleen maar meegeven wat ik heb meegemaakt. De Merc dealer kwam met het verhaal dat hij onmogelijk de wagen badgeloos kon afleveren, wegens de hulpdiensten (vooral brandweer).
Maar ik weet niet of dit ook zo in de wet staat. Ik denk het niet en je kan als eigenaar gewoon achteraf de badge eraf halen.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik kan je alleen maar meegeven wat ik heb meegemaakt. De Merc dealer kwam met het verhaal dat hij onmogelijk de wagen badgeloos kon afleveren, wegens de hulpdiensten (vooral brandweer).
Maar ik weet niet of dit ook zo in de wet staat. Ik denk het niet en je kan als eigenaar gewoon achteraf de badge eraf halen.
Kan iemand dit bevestigen?
Neen mag je perfect debadgen, bevestigd door de brandweer.

Ik zie zoveel Polestars 2 zonder badges rijden dat ik me afvraag of die eigenlijk ooit met badges geleverd worden.
Op de configurator staat hij immers ook zonder iets van letters of badges op de achterzijde.

Ze hebben u blaasjes wijsgemaakt @Topgear :)

Ik zie zoveel Polestars 2 zonder badges rijden dat ik me afvraag of die eigenlijk ooit met badges geleverd worden.
Op de configurator staat hij immers ook zonder iets van letters of badges op de achterzijde.

Ze hebben u blaasjes wijsgemaakt @Topgear :)
Zelfs al staat er polestar 2 dan weet je toch nog niet of het elektrisch is tenzij je iets van auto's kent. Bij de tesla model 3 staat er bij de standard range volgens mij ook niets van achter? Bij de AWD/performance staat er dual motor. Misschien is het bij de polestar 2 ook iets gelijkaardigs.

Ik vind badges dan weer mooi :(
Waar is de tijd:
Mercedes-Kompressor.jpg

Terug
Bovenaan