De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zoals Nineshots aangeeft, je hebt vermoedelijk nog de oude methode waarop uitstoot werd berekend, nedc.

Op mijn Arteon werd er al gebruik gemaakt van nedc 2.0 en wltp, aangezien nedc 2.0 er nog op stond mocht die (lagere) norm nog gebruikt worden waardoor ik een VAA had van €291, wagens die nu geproduceerd worden hebben echter enkel WLTP, de identiek zelfde Arteon heeft nu een VAA van €373.

Je kan je VAA berekenen via verschillende sites adhv cataloguswaarde, inschrijvingsdatum en uitstoot. Ik vind het echter gemakkelijker om de wagen samen te stellen op https://directlease.be/ en daar geven ze je een accuraat beeld van wat het zou zijn.

Owh wauw damn.

Als ik mijn huidige wagen daar configureer kom ik aan een VAA van 400 Euro o_O

Ik betaal nu minder dan 150 Euro

Owh wauw damn.

Als ik mijn huidige wagen daar configureer kom ik aan een VAA van 400 Euro o_O

Ik betaal nu minder dan 150 Euro
Dat is dus een deel van de reden waarom PHEV's zo populair zijn ten opzichte van zuivere diesels/benzines, ondanks hun potentiële meerverbruik.

Ale weeral een oplossing op zen Belgisch!
Toch nog voor 'even' althans, want 't is ook gedaan me zingen ondertussen.

Maar uiteindelijk zijn ze in 't geniep het bedrijfswagen systeem aan 't afschaffen eh.
't Wordt almaar kostelijker voor zowel WG als WN & tegen 2030 is zelfs een EV maar een goei 67% aftrekbaar meer.

Tegelijkertijd kosten al die EV's meer in de basis dan een gelijkaardige ICE wagen, dus kan je over enkele jaren, over 't algemeen waarschijnlijk gewoon al niet veel meer krijgen.
Ik zie het nog gebeuren dat ik binnen een jaar of 6 gewoon een privé wagen zal moeten aanschaffen, bij wijze van spreken uit 'armoe'.

4m73 is echt al niet meer "klein" of "kleine middenklasse" te noemen ;) (wel middenklasse, zonder "klein" ervoor)

Mijne is nu amper 13cm langer, maar we een wereld van verschil aan beenruimte. Ook is de koffer een stuk ruimer.
En een Arteon is ook een middenklasser.

Met quasi de lengte van een E-segmenter.

Dat is zo, toen ik noest kiezen stond de BMW 5 reeks er niet op.
Nu had ik die wel kunnen kiezen en eigenlijk zou dat qua ruimte de logische keuze geweest zijn. Maar ik sla hybride over omdat dat noet met mijn gebruik matched en vind die in standaard trim met 17” velgen ook niet zo mooi.

'k voel mij zo nen arme zelfstandige als ik deze thread lees.

Eigenlijk gewoon altijd, moet daarvoor deze thread niet lezen :rofl::rofl:

Heb jammergenoeg een camionette nodig voor mijn werk ook, dus een dikke wagen op de zaak zal er al nie te snel komen ook al heb ik het kapitaal :D

Of ik moet gaan voor een Tesla + gesloten trailer ofzo? :D

Dat is zo, toen ik noest kiezen stond de BMW 5 reeks er niet op.
Nu had ik die wel kunnen kiezen en eigenlijk zou dat qua ruimte de logische keuze geweest zijn. Maar ik sla hybride over omdat dat noet met mijn gebruik matched en vind die in standaard trim met 17” velgen ook niet zo mooi.
Toen ik nog thuis woonde hadden wij op een bepaald moment tegelijk een Q5 en A6.
Qua ruimte achterin was er geen verschil, omdat je in de Q5 hoger zit.
Dus als de X3 te krap is, zal die 5 serie ook te krap zitten.

'k voel mij zo nen arme zelfstandige als ik deze thread lees.

Eigenlijk gewoon altijd, moet daarvoor deze thread niet lezen :rofl::rofl:

Heb jammergenoeg een camionette nodig voor mijn werk ook, dus een dikke wagen op de zaak zal er al nie te snel komen ook al heb ik het kapitaal :D

Of ik moet gaan voor een Tesla + gesloten trailer ofzo? :D
Ah, ge zijt gewoon gierig!

Terug
Bovenaan