ThekillingGoku
Well-known member
Heeft ook niemand anders beweerd, zeker hier in BE. Ik heb een PHEV en dit enkel & alleen voor fiscale redenen hoor.Plug-in Hybride wagens zijn toch één grote klucht. Zonder de fiscale stimulans zouden deze gewoonweg geen bestaansrecht hebben. Mijn vaders is net gepensioneerd en had tot voor kort een 530e als bedrijfswagen. Hij kon daar in de praktijk 30-40km elektrisch mee rijden.
Nu kijkt hij als particulier en het verschil met tussen een ICE en PHEV is minimaal €10k.
Er is geen enkele particulier die ooit die €10k zal terug gaan verdienen op de levensduur van zo'n wagen.
De ICE-motoren (diesel vooral dan) worden zo hard aangepakt op fiscaal vlak tegenwoordig, maar die PHEV's zijn imo niet eens beter voor het milieu, laat staan qua kostprijs.
Persoonlijk zou ik liever de klassieke 530i hebben dan een 530e.
Maar een i zou nooit van de grond komen op 't bedrijf. En vanaf volgend jaar valt de fiscale stimulans volledig weg, dus zie ik niet veel PHEV's meer over de vloer gaan (want een particulier heeft daar weinig aan lijkt mij).
Idd. Veel mensen komen af met het prijsverschil & zetten dan bv. een 16d t.o.v. een 30e.Uw vader moet eens deftig leren vergelijken 530e start op 63150€, 530i op 62400€, 530d op 65400€
Maar hij heeft waarschijnlijk een instapbenzine vergeleken met een 530e, en natuurlijk is dat een verschil...
Da's natuurlijk zever in pakskes e.