Is een VAA bedrag van €350-400 tegenwoordig normaal?
Mijn vriendin mag een nieuwe auto uitzoeken. Max 45.000 incl. btw, mag een stockwagen zijn. Ons oog viel op een Volkswagen Tiguan.
Dan heb je de 90kW diesel versie met 133g uitstoot die een catalogusprijs van €41.000 heeft: €330 VAA
Je hebt ook de 110kW diesel versie met 143g uitstoot die een catalogusprijs van €45.300 heeft: €404 VAA
Er is ook nog een benzine 96kW versie met 143g uitstoot en catalogusprijs van ongeveer €38.000: €285 VAA
Deze laatste is het meest gunstig voor onze VAA, maar de baas wil liever diesel voor het verbruik aangezien mijn vriendin veel kilometers doet.
Is dit zo sterk gestegen de laatste jaren dan? We rijden nu met een BMW 1 reeks van 2 jaar oud, diesel + een passat van 3 jaar oud diesel. Op de BMW betalen we 150 VAA en de Passat 195. Ik weet dat de leeftijd van het voertuig in de berekening wordt meegenomen maar bij de middelste versie van de Tiguan die ik voorstelde is dit het dubbele dan mijn (diesel) passat nu heeft.
Is het gewoon een stuk duurder geworden of zijn dit 'de normale bedragen'?
Ik keek bvb ook naar een Volvo XC40 maar daar exact hetzelfde: uitstoot rond de 150g wat het VAA naar boven jaagt.
We keken ook al naar de plug in hybride van de Tiguan, maar die is 7.000 duurder (en meestal nog meer dan 7.000).
Wordt nog lastig om iets leuks te kiezen als ik het zo uitzoek. En met leuks bedoel ik relatief ruim met toch iets van trekvermogen voor een aanhanger