De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zou dan eigenlijk liever een 530e hebben, maar da's echt letterlijk een kwart koffer minder (565 > 430l). En voor dagdagelijks is dat no issue, maar doordat die koffervloer zo hoog ligt liggen daar wel wat beperkingen.

xxl_kfz73714044_img_3937.jpg

A6 Avant is nog iets erger, die gaat naar 405 liter.

Als je dan naar X5/Q7/Q8 gaat wordt dat 500/650/505.

Maar bon, dat wordt sowieso nog een rondje dealers in het najaar. :)
Hmm ja ik loop dus precies nooit tegen kofferproblemen aan en ik heb er maar een kleintje. Maar volgens mij is dat ook wat je gewoon bent natuurlijk en is dat niet simpel om in te boeten aan ruimte kan ik me voorstellen.

Blijft zonde dat ze geen 545e Touring hebben gemaakt, die zou hier wel goed verkopen.

Hmm ja ik loop dus precies nooit tegen kofferproblemen aan en ik heb er maar een kleintje. Maar volgens mij is dat ook wat je gewoon bent natuurlijk en is dat niet simpel om in te boeten aan ruimte kan ik me voorstellen.

Blijft zonde dat ze geen 545e Touring hebben gemaakt, die zou hier wel goed verkopen.
Ik bol er ondertussen toch ook al >3j mee rond & ik heb persoonlijk niet te veel last van die kleinere koffer.

Af & toe merk je eens als je de kar v/d Colruyt aan het inladen bent dat er een fles of 't een of 't ander eigenlijk maar 'net' past waar dat anders meer dan genoeg zou op overschot hebben. Of dat de koffer eens 'nee' zegt als die femeuze fles iets te dicht tegen de buitenrand staat. 😋
De pakken WC papier moet ge bv. meestal ook niet 'rechtop' stellen.
En m'n laptop rugzak ... jah ... even zeer niet rechtop te zetten, want dan gaat de koffer niet dicht.

Maar over 't algemeen ... meh, it's fine. De koffer heeft een deftige diepte die veel goed maakt & de zetels kunnen ook nog dicht klappen als het écht nodig zou zijn om nog meer diepte te hebben als je eten voor een heel leger gaat halen.

Je zal natuurlijk niet moeten af komen met fietsen om achterin te laden want dat zal ni pakken lijkt mij. Dus als dat uw doel is ... better not.

Voor weekendjes en reizen denk ik wel dat ik met 430 liter mogelijk wat teveel compromissen moet maken. Of toch meer dan ik gewoon ben, en gewoonte doet ook veel :)

Voor dagdagelijks gebruik, geen enkel issue.

Voor weekendjes en reizen denk ik wel dat ik met 430 liter mogelijk wat teveel compromissen moet maken. Of toch meer dan ik gewoon ben, en gewoonte doet ook veel :)

Voor een autovakantie is het sowieso te klein, zeker met kinderen. Dan zou je al een dakkoffer moeten huren/aanschaffen.

3 kinderen hier en ik zou zo terug voor een berline over een break kiezen als die significant beter uitgerust is. Kwestie van gewoonte idd.

Voor een autovakantie is het sowieso te klein, zeker met kinderen. Dan zou je al een dakkoffer moeten huren/aanschaffen.

Dakdrager + koffer huren is nu ook echt geen groot ongemak. Laatste 2 autovakanties iets van 30 euro aan gespendeerd (de koffer lenen we van schoonouders).

Goh, deze zomer sowieso geen probleem hier (A4 Avant), want de honden gaan niet mee op vakantie en ik heb een dakkoffer. Maar zelfs voor andere vakanties is dat hier niet echt een probleem. Achter elke stoel een sportzak, eventueel tussen de 2 kinderen ook eentje, de dakkoffer vol sportzakken en de honden in de koffer.
In een A6 Avant heb je nog meer plaats vermoed ik achter de zetels/tussen de kinderstoelen? Ge zou er van verschieten hoeveel er in zo'n dakkoffer past trouwens!

Met wat oudere kinderen mag je de ruimte achter de stoelen vergeten voor sportzakken :)
Kinderen zetten wel nog een rugzak met hun persoonlijke dingen (wat boeken en spelletjes, dat soort dingen) naast hun voeten maar de storage die we daar vroeger hebben is grotendeels onbeschikbaar tegenwoordig.

Dakkoffer heb ik ook hoor. En dan kan ik tegenwoordig op reis met een kofferzeil dat mooi dicht is zodat ik nog volle zichtbaarheid heb, ik denk dat ik dat dan weer mag opgeven.

Soit. Het zou perfect kunnen. Ik weet alleen niet of ik het wil, da's alles 😀

Met wat oudere kinderen mag je de ruimte achter de stoelen vergeten voor sportzakken :)
Kinderen zetten wel nog een rugzak met hun persoonlijke dingen (wat boeken en spelletjes, dat soort dingen) naast hun voeten maar de storage die we daar vroeger hebben is grotendeels onbeschikbaar tegenwoordig.

Dakkoffer heb ik ook hoor. En dan kan ik tegenwoordig op reis met een kofferzeil dat mooi dicht is zodat ik nog volle zichtbaarheid heb, ik denk dat ik dat dan weer mag opgeven.

Soit. Het zou perfect kunnen. Ik weet alleen niet of ik het wil, da's alles 😀
Haha, ik snap het wel, meer plaats is altijd handig. En als ik alle keuzes had die jij hebt zou ik ook serieus twijfelen.

Met t vliegtuig op vakantie gaan en ter plaatse een busje huren gaat ook hé. Allé, we gaan dat eens proberen in de paasvakantie :D

PS: als ik een X5 45e kon kiezen deed ik dat ook gewoon hoor, al was het maar voor de ruimte die de kinderen achteraan winnen.

Een 345e touring ja... Een B58 past er in, het battery pack past er in... De enige reden waarom ik denk dat ze dat niet doen is omdat 12kWh waarschijnlijk net niet genoeg is voor het extra gewicht van de touring + het blok om geen fake hybrid te zijn. Ik mis is het dagelijks verkeer de 340i eigenlijk helemaal niet, maar even sportief rijden is bij een 330e maar "meh" qua beleving. Natuurlijk heeft een B58 maar 280pk in de 45e combinatie, dus dat zal ook minder spectaculair zijn dan 326/380 in de gewone ICE versie...

Met t vliegtuig op vakantie gaan en ter plaatse een busje huren gaat ook hé. Allé, we gaan dat eens proberen in de paasvakantie :D

Denk dat we dat later uiteindelijk ook wel gaan doen, maar nu nog teveel gesteld op autoreizen.

PS: als ik een X5 45e kon kiezen deed ik dat ook gewoon hoor, al was het maar voor de ruimte die de kinderen achteraan winnen.

Op dat vlak hebben ze niets te klagen in de A6, meer dan ruim genoeg :)

Ik mis is het dagelijks verkeer de 340i eigenlijk helemaal niet, maar even sportief rijden is bij een 330e maar "meh" qua beleving. Natuurlijk heeft een B58 maar 280pk in de 45e combinatie, dus dat zal ook minder spectaculair zijn dan 326/380 in de gewone ICE versie...

Eerlijk gezegd, met de 440i nu ook op de oprit kan het mij niet zoveel schelen of het nu een 30e of 45e zou zijn.
Misschien zelfs eerder geneigd om die 10K extra lekker in mijn zak te houden.

Gij hebt een 21" laptop of zo? Mijn 16"mbp past daar toch in in eender welke richting...

We zijn wel wat gewend als we een 5-serie en A6 als te kleine gezinswagen gaan aanmerken, al dan niet op basis van de koffer :D.

Nu. heb dat ook wel nu ik van auto moet wisselen. De koffer boeit miij minder, maar vooral de kinderen moeten plaats opgeven. Gelukkig zijn ze nog vrij jong en is hij weer weg als ze 10,14 en 14 zijn en ze hebben de auto zelf gekozen.

Toen ik nog thuis woonde gingen wij ook gewoon met de A6 berline en A8 op skivakantie (niet op hetzelfde moment :p), dat ging ook allemaal perfect. En dat zonder dakkoffer.

Een 345e touring ja... Een B58 past er in, het battery pack past er in... De enige reden waarom ik denk dat ze dat niet doen is omdat 12kWh waarschijnlijk net niet genoeg is voor het extra gewicht van de touring + het blok om geen fake hybrid te zijn. Ik mis is het dagelijks verkeer de 340i eigenlijk helemaal niet, maar even sportief rijden is bij een 330e maar "meh" qua beleving. Natuurlijk heeft een B58 maar 280pk in de 45e combinatie, dus dat zal ook minder spectaculair zijn dan 326/380 in de gewone ICE versie...
Daar zijn oplossingen voor :unsure:

OK, mijn fout, maar NOT THIS AGAIN 😂

Voor de duidelijkheid: tis allemaal groot genoeg!

Om af te sluiten zou ik toch graag stellen dat die auto voor TheKillingGoku -die single is- geschikt is, dus ik snap niet dat het voor een gezin van 5 te krap zou kunnen zijn.
/thread

Ze hebben het daar in 2012 gelapt om 1 van mijn toenmalige collega's een Saab te geven van iemand die vertrokken was. Die andere was waarschijnlijk vertrokken door het hoge VAA (want dat was torenhoog bij die wagen sinds de aanpassing in 2012). DIe mens moest dus plots belachelijk veel VAA betalen omdat het bedrijf beslist had wat zijn aanloopwagen was.

Toen ik er begon (samen met 50 anderen...) kreeg iedereen een A-klasse, maar ze waren nog niet allemaal geleverd. Ik kreeg een C4 Picasso als aanloopwagen (niet super, maar oké). Anderen een Kangoo lichte vracht...
Weird, toen ik er zat konden de meesten nog kiezen in het begin? Ik deed er de interne IT support (moest dus al die laptops preppen voor de starters ... soms 60+ in een maand). Vanaf 2014 waren het wel ineens allemaal Peugeots voor de new starters (herinner ik me nog omdat 1 als wachtwoord NeFuckingPeugeot208... als ww had :D). Zat toen langs de fleetmanager, die was toen al dicht bij haar pensioen.

Weird, toen ik er zat konden de meesten nog kiezen in het begin? Ik deed er de interne IT support (moest dus al die laptops preppen voor de starters ... soms 60+ in een maand). Vanaf 2014 waren het wel ineens allemaal Peugeots voor de new starters (herinner ik me nog omdat 1 als wachtwoord NeFuckingPeugeot208... als ww had :D). Zat toen langs de fleetmanager, die was toen al dicht bij haar pensioen.
Ik zat daar voor, toen kregen de starters (binnen het young graduate programma) allemaal een A-klasse (het bomma-model) voor de eerste 2 jaar. En het jaar dat ze die 208 invoerden (omdat de nieuwe A-klasse veel duurder was), heeft er iemand ontslag genomen omdat ze geen Mercedes kreeg terwijl dat wel zo was "afgesproken"...

Terug
Bovenaan