De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Wanbetaling. “Weigeren om in te gaan op minnelijke schikking = rechtbank hé.
Ja, uiteraard, maar een rechter kan ook maar opleggen wat de wet voorziet. Een rijverbod behoort niet tot de opties voor louter 6 km/u te snel. Zo'n straf wordt in beroep zeker hervormd. Als je advocaat dat heeft laten passeren, is hij werkelijk een gigantische uil.

Laatst bewerkt:
Welke slechte advocaat en klootviool van een rechter heeft dat in godsnaam beslist (vooral daar in Temse)?
Ik ga een geheim verklappen : Meeste advocaten zijn relatief achterlijk. En er is een reden waarom die u vragen om niet naar de zitting te komen. Dat is doorgaans om te vermijden dat ge ziet dat die met hun duimen in hun reet zitten te wachten tot het hun beurt is en om vervolgens zonder dossierkennis (in zelfs de simpelste dossiers) alles maar te laten begaan.

Ik ga een geheim verklappen : Meeste advocaten zijn relatief achterlijk. En er is een reden waarom die u vragen om niet naar de zitting te komen. Dat is doorgaans om te vermijden dat ge ziet dat die met hun duimen in hun reet zitten te wachten tot het hun beurt is en om vervolgens zonder dossierkennis (in zelfs de simpelste dossiers) alles maar te laten begaan.
In de meeste van die verkeersdossiers moet men ook niet veel doen eh.

't Verhaaltje vertellen & de rechter zal zelf z'n gedacht wel vormen. Die hoort de hele dag van die gasten allerhande verhaaltjes vertellen/uitvinden.
En jah ... in veel gevallen, als je 't niet kan bewijzen (in uw voordeel) ... zal die mens er niet veel van geloven.

Maar weigeren een boete te betalen ... je zou ten minste verwachten dat het eerst aangetekend verzonden wordt zodat men kan bewijzen dat je 't gekregen hebt. Desnoods een deurwaarder aan de deur sturen voor 'in person' de communicatie af te geven (& dat rekent men dan door).
Want als je de boete nooit krijgt, kan je ze ook niet betalen.
Nuja ... bewijs het maar eens eh ... dat je ze niet gekregen hebt. Dat klinkt opnieuw gelijk een van die flauwe excuses wete.

EDIT// mijn eigen opzoekwerk spreekt dat van mijn advocaat tegen, hij is zo'n gratis man via Cronos :hug:die mij bijzonder slecht heeft verdedigd in 2019. Mijn bevindingen zeggen dat recidive enkel geldt als de eerdere veroordeling ook een zwaar misdrijf was. En dat is bij mij met 56 in zone 50 allerminst zo.
Amai echt zuur verhaal. Ik wil je wel nog even meegeven dat jij vrij bent om te kiezen welke advocaat je neemt.
Dat zit in je autoverzekering inbegrepen.
Maar bij Cronos hebben ze het mss zodanig verwoord op een manier waarop het lijkt dat je geen keuze had.

Nuja ... bewijs het maar eens eh ... dat je ze niet gekregen hebt. Dat klinkt opnieuw gelijk een van die flauwe excuses wete.
Volgens mijn verzekeringsmakelaar is het zelfs zo dat als je die aangetekende brief niet eens opent, er niets mee aan te vangen valt.
Aangetekende brieven is echt de grootste zever ooit blijkbaar. Allemaal goed en wel, tot de tegenpartij moeilijk doet.

Maar qua bewijs is het toch makkelijk aan te tonen dat je die niet gekregen hebt? Als je nooit je handtekening voor ontvangst hebt gezet, heb je die toch nooit gekregen?

Ik ga alleszins wel bekijken wat ik kan doen, sorry voor het kapen van de thread.

Eerst en vooral, ik pleit ook gewoon schuldig natuurlijk, ik probeer ook geen excuses te verzinnen. Ik heb blaren dus ik zal erop moeten zitten.
Heb hem er gisteren nog op aangesproken en hij zegt dat ik bij die 56km/u veroordeeld ben onder artikel29$3 van de wet, dus dat het sowieso een zware overtreding was.

Hoe kan 6km/u teveel nu een zware overtreding zijn?

Hieronder mijn dagvaarding uit 2018 (feiten 2017, rechtbank 2019)

Schermafbeelding-2022-03-23-152449.png

In de meeste van die verkeersdossiers moet men ook niet veel doen eh.

't Verhaaltje vertellen & de rechter zal zelf z'n gedacht wel vormen. Die hoort de hele dag van die gasten allerhande verhaaltjes vertellen/uitvinden.
En jah ... in veel gevallen, als je 't niet kan bewijzen (in uw voordeel) ... zal die mens er niet veel van geloven.

Maar weigeren een boete te betalen ... je zou ten minste verwachten dat het eerst aangetekend verzonden wordt zodat men kan bewijzen dat je 't gekregen hebt. Desnoods een deurwaarder aan de deur sturen voor 'in person' de communicatie af te geven (& dat rekent men dan door).
Want als je de boete nooit krijgt, kan je ze ook niet betalen.
Effectief zo, maar je kan vaak wel redelijke invloed hebben op de strafmaat. Er zijn namelijk ook behoorlijk wat rechters die begrip kunnen hebben voor een steekmakend verhaal of net extra onbegrip hebben wanneer iemand door de bebouwde kom is gescheurd en enkel een ongeïnteresseerde klaploper van een advocaat stuurt.

Een goeie advocaat betaalt zichzelf terug. Het probleem is wel dat je dat doorgaans moeilijk zelf kan achterhalen en meestal kom je er pas achter wanneer het vonnis binnenkomt. :unsure:

Ik ga alleszins wel bekijken wat ik kan doen, sorry voor het kapen van de thread.

Eerst en vooral, ik pleit ook gewoon schuldig natuurlijk, ik probeer ook geen excuses te verzinnen. Ik heb blaren dus ik zal erop moeten zitten.
Heb hem er gisteren nog op aangesproken en hij zegt dat ik bij die 56km/u veroordeeld ben onder artikel29$3 van de wet, dus dat het sowieso een zware overtreding was.

Hoe kan 6km/u teveel nu een zware overtreding zijn?

Hieronder mijn dagvaarding uit 2018 (feiten 2017, rechtbank 2019)

Nog afgezien van het feit dat je best naar vonnis kijkt (en niet dagvaarding), wijs ik je er graag op dat artikel 29, §3, 3e lid (=zware overtreding) relevant is.

Bron: artikel 38, §6 Wegverkeerswet:

§ 6. Behoudens in geval van § 7, moet de rechter het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig van ten minste drie maanden uitspreken en het herstel van het recht tot sturen afhankelijk maken van het slagen voor de vier examens en onderzoeken bedoeld in § 3, eerste lid, wanneer de schuldige, na een veroordeling met toepassing van de artikelen 29, § 1, eerste lid, 29, § 3, derde lid, 30, §§ 1, 2 en 3, 33, §§ 1 en 2, 34, § 2, 35, 37, 37bis, § 1, 48, 62bis of artikel 22 van de wet van 21 november 1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen, één van deze bepalingen binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, opnieuw overtreedt.

Ter volledigheid hieronder §3 van artikel 29 Wegverkeerswet:

§ 3. Het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten wordt gestraft met een geldboete van 10 euro tot 500 euro.

De rechter houdt rekening met het aantal kilometer per uur waarmee de toegelaten maximumsnelheid wordt overschreden.

De volgende overtredingen worden bovendien gestraft met een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar :
  • het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 40 kilometer per uur, of :
  • het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 30 kilometer per uur binnen een bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, erf of woonerf.
Wanneer de rechter het verval van het recht tot sturen niet uitspreekt, motiveert hij deze beslissing.

Een snelheidsovertreding van 6km/u is dus geen reden om een rijverbod op te leggen, dus inderdaad vreemd dat je dat wel hebt gekregen. Extra vervelend omdat, in geval van zulke (onterechte?) veroordeling, je nu inderdaad kwalificeert als een 'herhaler'.

Post anders eens het relevante gedeelte uit je vonnis (geanonimiseerd) of bezorg het mij via PM als je dat liever hebt.

Effectief zo, maar je kan vaak wel redelijke invloed hebben op de strafmaat. Er zijn namelijk ook behoorlijk wat rechters die begrip kunnen hebben voor een steekmakend verhaal of net extra onbegrip hebben wanneer iemand door de bebouwde kom is gescheurd en enkel een ongeïnteresseerde klaploper van een advocaat stuurt.

Een goeie advocaat betaalt zichzelf terug. Het probleem is wel dat je dat doorgaans moeilijk zelf kan achterhalen en meestal kom je er pas achter wanneer het vonnis binnenkomt. :unsure:
Wel ... ik heb de rechtbank ook wel al eens in m'n bus gehad, dus ik kan ook wat spreken uit ervaring als ik aangeef dat je effectief zelf een advocaat kunt aan stellen.
Dat is onderdeel van een omnium verzekering, welke alle bedrijven wel zullen afsluiten. Da's het gedeelte rechtsbijstand & je hebt daar vrije keuze.

Zoals eerder aangehaald, mss doet Chronos moeilijk/confusing daarover. Maar 'k zou mij niet kunnen inbeelden waarom, dat kost hun toch geen geld, da's onderdeel v/d verzekering.

Iedereen kent zo wel iemand die uit ervaring al eens een specifieke kan aanraden. Maar je moet nu niet naar Jef Vermassen gaan omdat dit een grote naam is, want die mens heeft geen verstand van verkeersrecht (ale soit, geen relevante ervaring)(eventjes buiten beschouwing gelaten dat die mens wss nog WN's heeft op z'n kantoor & dat je daar wss wel terecht kunt voor een verkeersovertreding, maar niet bij hem zelve).

Zo nog iets ... zelfs al ga je bij 'ne goeien', dan ben je nog steeds niet zeker dat die 'zelf' zal gaan.
Bij m'n broer hebben ze onlangs gewoon ne stagair (of iets in die'n aard) getstuurd naar de rechtbank i.p.v. die advocate zelf. 🤷‍♂️

Net gestart bij Capgemini.. moet spijtig genoeg rondrijden met een Renault Megane van 2017 (160.000km).. twee categorieen onder hetgeen ik contractueel zou moeten krijgen.
tijdens de sollicitatiegesprekken een lijst tonen die totaal niet overeenstemt met hetgeen ik nu krijg. Spijtig. En bestellen is ook nog niet mogelijk.. Nieuwe car list nog niet goedgekeurd door Cap Group. Yeeey.

Net gestart bij Capgemini.. moet spijtig genoeg rondrijden met een Renault Megane van 2017 (160.000km).. twee categorieen onder hetgeen ik contractueel zou moeten krijgen.
tijdens de sollicitatiegesprekken een lijst tonen die totaal niet overeenstemt met hetgeen ik nu krijg. Spijtig. En bestellen is ook nog niet mogelijk.. Nieuwe car list nog niet goedgekeurd door Cap Group. Yeeey.
Welkom in de wondere wereld van big corp...
Wacht tot ge evaluaties hebt :D

Maar ik neem aan dat je wel een compensatie krijgt?

Dat dit allemaal nog kan…
Talent acquisition met fancy talk je binnenhalen en eenmaal je mag beginnen ah ja je krijgt een megane uit 2017 🥲.
Zeer herkenbaar verhaal dat steeds meer terug keert….

Dat is echt heel gortig, want ze weten ook goed dat je daar nog een hele poos mee moet rondrijden. Dan is mijn aanloopwagen echt wel OK :D
Ze hebben het daar in 2012 gelapt om 1 van mijn toenmalige collega's een Saab te geven van iemand die vertrokken was. Die andere was waarschijnlijk vertrokken door het hoge VAA (want dat was torenhoog bij die wagen sinds de aanpassing in 2012). DIe mens moest dus plots belachelijk veel VAA betalen omdat het bedrijf beslist had wat zijn aanloopwagen was.

Toen ik er begon (samen met 50 anderen...) kreeg iedereen een A-klasse, maar ze waren nog niet allemaal geleverd. Ik kreeg een C4 Picasso als aanloopwagen (niet super, maar oké). Anderen een Kangoo lichte vracht...

Dat is toch vaak dat je voor 6 maanden het moet doen met wat er is?
Hij mag nog niet bestellen, en de levertijden zijn gigantisch. Goed mogelijk dat die het anderhalf jaar mag aankijken zo.

Ik zou nu al aandringen op een beter parkingwagen wanneer er ene beschikbaar komt.

Toen ik er begon (samen met 50 anderen...) kreeg iedereen een A-klasse, maar ze waren nog niet allemaal geleverd. Ik kreeg een C4 Picasso als aanloopwagen (niet super, maar oké). Anderen een Kangoo lichte vracht...

Bij Dolmen indertijd waren we met een aantal starters binnen het Java CC. Na 6 maand was onze inhouse opleiding ten einde en mochten we allemaal om een shortlease inloopwagen in afwachting van onze bestelde wagen. Ik kreeg een Polo (nog wel OK, ik was schoolverlater dus alles met wielen was goed), iemand anders een Mitsubishi Colt, en er waren er 2 die een Caddy kregen 😀

Klopt.. ik heb gisteren ALD nog gebeld en mijn leasingcontract werd verlengd naar 7 jaar of 200000km.
Die wagen zou me voor 6 maanden niet storen, maar aangezien we vanaf nu enkel hybride of elektrisch mogen bestellen bij Cap, weet ik op voorhand dat ik er veel langer mee zal moeten rijden.
Ben al twee keer naar de garage geweest met die wagen.. in 1 maand tijd 😭😭

Terug
Bovenaan