Dat is toch vaak dat je voor 6 maanden het moet doen met wat er is?
Ik kreeg normaal eerst een XC60 (qua wagen en ruimte dik in orde), maar dat was er eentje met een redelijke motorisatie waardoor die een VAA had van 400 euro en dat voor 3 jaar. Ik heb vriendelijk gevraagd of er een andere mogelijkheid was, met kortere lease en lager VAA en heb dan een A6 Berline gekregen die nog 6 maanden lease had en VAA van rond de 200 - 250 euro (door leeftijd wagen). Qua ruimte was dat niet ideaal (kinderen/honden), maar als aanloopwagen is dat natuurlijk zeer dik in orde.Ze hebben het daar in 2012 gelapt om 1 van mijn toenmalige collega's een Saab te geven van iemand die vertrokken was. Die andere was waarschijnlijk vertrokken door het hoge VAA (want dat was torenhoog bij die wagen sinds de aanpassing in 2012). DIe mens moest dus plots belachelijk veel VAA betalen omdat het bedrijf beslist had wat zijn aanloopwagen was.
Toen ik er begon (samen met 50 anderen...) kreeg iedereen een A-klasse, maar ze waren nog niet allemaal geleverd. Ik kreeg een C4 Picasso als aanloopwagen (niet super, maar oké). Anderen een Kangoo lichte vracht...
Beide wagens die ik dus aangeboden kreeg waren boven mijn eigen categorie, want ik rij nu met een A4 Avant. Ik wil maar zeggen dat zo "wat er is" niet overal opgaat en je normaal toch wat flexibiliteit mag/kan verwachten?