De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
@Raa bizar dat die EQE reeds bestelbaar is, enig zicht op wat Mercedes communiceert rond levertijd?

@Vega ik zou me vooral informeren mbt. levertermijn... E segment zal niet lukken vrees ik, en al zeker niet in hybride imho.
Levertermijn is geen issue. Ze heeft nu een firmawagen die op zich maar net een jaar oud is (door een overname moet ze versneld een nieuwe wagen nemen, echter kan ze gerust nog een jaar of zelfs 2 met deze rijden...).

Levertermijn is geen issue. Ze heeft nu een firmawagen die op zich maar net een jaar oud is (door een overname moet ze versneld een nieuwe wagen nemen, echter kan ze gerust nog een jaar of zelfs 2 met deze rijden...).
Een beetje gelijkaardig in feite bij mij. De mijne is in principe tegen februari, maar da's dan nog maar 4j met nauwelijks kms op.
Een jaartje verlengen, in 't slechtste geval, zou niet echt een probleem zijn.

Heck ... 'k zou het nog een voordeel vinden, want da's een extra jaar respijt dat ik geen EV moet slikken (zolang er maar dit jaar besteld wordt dus e).

Ik heb het gevoel dat er weinig mensen een stockwagen nemen en altijd bestellen als bedrijfwagen. Is daar een reden voor of ben ik gewoon mis? Binnenkort moet ik ook eentje bestellen (ik wacht nog op onze nieuwe car policy) en ik denk toch om voor een stockwagen te gaan ivm levertijden.

Een beetje gelijkaardig in feite bij mij. De mijne is in principe tegen februari, maar da's dan nog maar 4j met nauwelijks kms op.
Een jaartje verlengen, in 't slechtste geval, zou niet echt een probleem zijn.

Heck ... 'k zou het nog een voordeel vinden, want da's een extra jaar respijt dat ik geen EV moet slikken (zolang er maar dit jaar besteld wordt dus e).
Mijn BMW is ondertussen al bijna 5,5j :-p (normaal zijn leasings 4j bij ons) en ik vermoed dat ik zeker nog de rest van het jaar ook met ga moeten rijden.

Ik heb het gevoel dat er weinig mensen een stockwagen nemen en altijd bestellen als bedrijfwagen. Is daar een reden voor of ben ik gewoon mis? Binnenkort moet ik ook eentje bestellen (ik wacht nog op onze nieuwe car policy) en ik denk toch om voor een stockwagen te gaan ivm levertijden.
Dat mag bijna nooit eh :)

Bij mijn vorige werkgever mocht dat gewoon. Nu helaas niet meer.

Dat mag bijna nooit eh :)
Bij mijn vorige werkgever mocht dat gewoon. Nu helaas niet meer.
Dat lijkt mij toch wat funky te zijn. 'Stockwagen' != '2e hands wagen' eh.

Nuja, elk bedrijf vind zo wel wat z'n eigen regeltjes uit zeker.

Ik start maandag bij mijn nieuwe werkgever, daar heb ik gelukkig wel een stockwagen kunnen kiezen die ik vrijdag mag afhalen in de garage :)

Kut.

Juist mijn advocaat aan de lijn gehad.

In 2017 geflitst in Temse, 56 gecorrigeerd waar 50 toegelaten was.
Door miserie met adreswijzigingen/leasebedrijf/... nooit mijn boete en aanmaningen ontvangen.
Gevolg: rechtbank - voorgekomen begin 2019
Straf: €1800 (denk ik) en 30 dagen rijverbod

In maart 2021 geflitst, 82 gecorrigeerd in zone 50 (I know, véél te snel, een relatief risicoloze straat, maar toch veel te snel)
Ik moet voorkomen in mei.
SOWIESO heb ik 3 maanden rijverbod, praktisch examen, theoretisch examen, psychologische test, medische test MINIMAAL

... recidive binnen de 3 jaar (ook al zit er 4j tussen de feiten - uitspraak is van 2019 en nieuwe feiten van 2021)

I'm fucked. Ik durf het toch nog eventjes niet zeggen aan mijn baas.
Sinds begin dit jaar promotie naar Sales Manager, iets minder op de baan, maar toch nog steeds 2-3 dagen per week.

EDIT// mijn eigen opzoekwerk spreekt dat van mijn advocaat tegen, hij is zo'n gratis man via Cronos :hug:die mij bijzonder slecht heeft verdedigd in 2019. Mijn bevindingen zeggen dat recidive enkel geldt als de eerdere veroordeling ook een zwaar misdrijf was. En dat is bij mij met 56 in zone 50 allerminst zo.

Klein lichtpuntje. Ik moest het ergens kwijt :)

Laatst bewerkt:
Kut.

Juist mijn advocaat aan de lijn gehad.

In 2017 geflitst in Temse, 56 gecorrigeerd waar 50 toegelaten was.
Door miserie met adreswijzigingen/leasebedrijf/... nooit mijn boete en aanmaningen ontvangen.
Gevolg: rechtbank - voorgekomen begin 2019
Straf: €1800 (denk ik) en 30 dagen rijverbod

In maart 2021 geflitst, 82 gecorrigeerd in zone 50 (I know, véél te snel, een relatief risicoloze straat, maar toch veel te snel)
Ik moet voorkomen in mei.
SOWIESO heb ik 3 maanden rijverbod, praktisch examen, theoretisch examen, psychologische test, medische test MINIMAAL

... recidive binnen de 3 jaar (ook al zit er 4j tussen de feiten - uitspraak is van 2019 en nieuwe feiten van 2021)

I'm fucked. Ik durf het toch nog eventjes niet zeggen aan mijn baas.
Sinds begin dit jaar promotie naar Sales Manager, iets minder op de baan, maar toch nog steeds 2-3 dagen per week.

EDIT// mijn eigen opzoekwerk spreekt dat van mijn advocaat tegen, hij is zo'n gratis man via Cronos :hug:die mij bijzonder slecht heeft verdedigd in 2019. Mijn bevindingen zeggen dat recidive enkel geldt als de eerdere veroordeling ook een zwaar misdrijf was. En dat is bij mij met 56 in zone 50 allerminst zo.

Klein lichtpuntje. Ik moest het ergens kwijt :)
Welke slechte advocaat en klootviool van een rechter heeft dat in godsnaam beslist (vooral daar in Temse)?

Wat missen we? Voor kleine snelheidsovertredingen is een rijverbod niet eens wettelijk voorzien, zelfs niet voor jonge bestuurders.

Wat missen we? Voor kleine snelheidsovertredingen is een rijverbod niet eens wettelijk voorzien, zelfs niet voor jonge bestuurders.
Wanbetaling. “Weigeren om in te gaan op minnelijke schikking = rechtbank hé.

Maar ik weigerde niet, ik wist gewoon van niks tot ik de dagvaarding kreeg via de leasemaatschappij.

Terug
Bovenaan