De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik denk niet dat uw grootte gelinkt is aan het land van herkomst hoor ;). Aangezien bvb BMW speciale lwb-versies maakt voor de Aziatische markt :). Ik denk dat dat eerder een vooroordeel is van jezelf omdat je nog enkel in kleine aziatische auto's gezeten hebt...

En het interieur is geen Duitser, maar dat van de ID3 en ID4 ook niet hoor. Daar zit meer plastic op het dashboard dan in heel de EV6 gebruikt is, denk ik.
DB2020AU01878_x750.jpg

Heb vroeger al in enkele Toyota's gezeten, waaronder de Corolla (huidig model) en ik zat er in de laagste stand met mijn hoofd net niet tegen het plafond en het stuur zat letterlijk tussen mijn benen :). Daarmee mijn negatieve opmerking over de binnenruimte.
Anderzijds...een Mini pas ik probleemloos in. Wat dan ook weer bizar is.

Laatst bewerkt:
ID3/4's zijn vegan... Dus een koeienhuidje zal je niet kunnen krijgen. Heb trouwens nog nooit in zo onaangename zetels gezeten als in de ID3 1ST pro shizzle, juist of ge in een goedkope strandzetel zit.
Aja, juust. Nu ge 't zegt, dat rinkelt een belletje dat ik CarWow Matt dat horen zeggen heb.

Heb vroeger al in enkele Toyota's gezeten, waaronder de Corolla (huidig mogen) en ik zat er in de laagste stand met mijn hoofd net niet tegen het plafond en het stuur zat letterlijk tussen mijn benen :). Daarmee mijn negatieve opmerking over de binnenruimte.
Anderzijds...een Mini pas ik probleemloos in. Wat dan ook weer bizar is.
Goh ... hangt wat v/h type wagen af ook e & van model tot model.

't Zal anno 2022 gene waar meer zijn, maar toen mijne pa met een Porsche Boxter rond bolde (dat moet al +10j geleden zijn, mss zelfs 15+) geraakte ik daar dus niet deftig in (als passagier dus). Zelfs als de zetels zo laag mogelijk stonden was die eigenlijk te klein.
En ik ben dan 'maar' 1m86.

En dan heb je nog het uitrusting/optie verhaal ook ... ik vermeid over 't algemeen wagens met een schuifdak omdat je daar in de hoogte ook een 'niet insignificante' hoeveelheid ruimte verliest.
Voor m'n huidige wagen, de 5 reeks, ben ik met een schuifdak een proefrit gaan doen (back in the day) ... en daar was het weliswaar no problemo. 😋

Wat zou er mis zijn met een EV6 of e-niro?
Ik kies blindelings een EV6 boven een id3 of id4 hoor.
E-Niro daar hoeven we nu toch geen woorden aan vuil te maken? :p

EV6 boven id3 en id4, zonder twijfel. Wijlen desolation zie het goed, VW levert planken met stof over als stoelen, en VW levert ook voldoende meuk van matige kwaliteit, hij had het vaak aan het rechte eind.
Maar ik kies toch eender welke premium Duitse EV boven een EV6 hoor. Als hij de overstap maakt en een i4 kan rijden, jongens dan twijfel je toch niet?

Veel van die EV's zijn anders wel premium afgewerkt, wat ook niet anders kan voor die prijzen. Ook bij de niet "premium" Duitse merken.

VW heeft de bal gewoon misgeslagen met de ID3/4. Lelijke auto's, slechte materiaalkeuzes.

Veel van die EV's zijn anders wel premium afgewerkt, wat ook niet anders kan voor die prijzen. Ook bij de niet "premium" Duitse merken.

VW heeft de bal gewoon misgeslagen met de ID3/4. Lelijke auto's, slechte materiaalkeuzes.
Daar verschillen wij en de experten die auto’s reviewen dan toch van mening :P
Ja een EV6 is zeker goed afgewerkt, maar een i4 is toch nog een stapje hoger hoor. En ja een stuk daarvan is ook smaak maar hoe solide iets is is dat niet, maar als uw basis de 3er en 4er van de G-generatie is dan zit je toch al heel goed hoor.

En volkswagen slaat al langer de bal mis hoor. Met Seat, Skoda en cupra in hun rangen zie ik echt geen reden om een VW te nemen. Want de concurrent van die 3 andere merken hebben altijd wel iets wat ze iets of veel interessanter maakt.
Ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar de Skoda concurrent is soms zelfs knapper. En dag zegt al voldoende denk ik.

Daar verschillen wij en de experten die auto’s reviewen dan toch van mening :p
Ja een EV6 is zeker goed afgewerkt, maar een i4 is toch nog een stapje hoger hoor. En ja een stuk daarvan is ook smaak maar hoe solide iets is is dat niet, maar als uw basis de 3er en 4er van de G-generatie is dan zit je toch al heel goed hoor.

En volkswagen slaat al langer de bal mis hoor. Met Seat, Skoda en cupra in hun rangen zie ik echt geen reden om een VW te nemen. Want de concurrent van die 3 andere merken hebben altijd wel iets wat ze iets of veel interessanter maakt.
Ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar de Skoda concurrent is soms zelfs knapper. En dag zegt al voldoende denk ik.
Ik rij ondertussen zelf al met 2 generatie BMW's dus ik weet waar je over spreekt. Kwaliteit staat buiten kijf. Maar ik vind wel dat er enkele goede EVs op de markt zijn van niet Duitse premiums, maar dat mag ook wel als je ziet wat die wagens kosten. Dat zijn geen instapmodellen.

En ook worden de Duitsers door sommige wel altijd wel heel hard opgehemeld en andere merken net het tegenovergestelde :p.

VW vind ik al lang voorbij gestoken door hun eigen andere merken, ze zijn ook dood saai.

Daar verschillen wij en de experten die auto’s reviewen dan toch van mening :p

Ligt het nu aan mij of werd er nergens iets over de i4 gezegd?

Edit: ah ok, ik snap je reply nu wel. Maar ik weet niet of ik het eens ben. Dat "veel" EV's premium afgewerkt zijn betekent toch niet dat er daar geen gradaties nog in zijn?

Ligt het nu aan mij of werd er nergens iets over de i4 gezegd?

Edit: ah ok, ik snap je reply nu wel. Maar ik weet niet of ik het eens ben. Dat "veel" EV's premium afgewerkt zijn betekent toch niet dat er daar geen gradaties nog in zijn?
Neen nee uiteraard niet.
Want er zijn effectief gradaties in. Daarom dat ik ook zeg dat hij bij zijn huidige werkgever niet treurig moet zijn dat het een EV van een Aziatisch merk is en geen ID3 of 4. Maar als hij kan overstappen en een i4 nemen dan zou ik die EV6 al snel vergeten, heel snel vergeten.

Hadden we zeker niet zien aankomen bij jou...

Andere mensen, andere eisen. Moet je bijvoorbeeld een baby of klein kind achteraan plaatsen, dan is een EV6 veel interessanter dan de bekrompen achterbank van de i4. En toegegeven, de EV6 is een heel sterk pakket waarbij de auto in sommige lines afgeladen vol zit terwijl je bij de i4 nog voor duizenden euro's aan opties kunt aanvinken.

Hoe zijn de levertijden voor de EV6? Bij de i4 zijn ze... slecht. Mijn bestelling is vertraagd naar eind 2022, maar eigenlijk weet de garage het niet omdat het hoofdkantoor bijna niks communiceert.

Ik ben vandaag gaan winkelen bij de garages en stuur maandag een offerte van de nieuwe EQE naar de leasemaatschappij. Geraakt die erdoor, dan wordt de bestelling van de i4 geannuleerd. De leverdatum op papier kunnen ze niet meer nakomen.

Mijn partner zal de komende weken een nieuwe auto moeten kiezen en ze zal via KBC Autolease een TCO budget van 1.200 EUR hebben. Merken moet ze zich beperken tot VAG-groep of BMW, voor Elektrische wagens mag ze simuleren op basis van 20.000 KM, voor niet-elektrische wagens moet ze 40.000 km nemen, leaseperiode is 5 jaar.

Graag eens jullie mening hierover wat jullie zouden nemen en waarom :-) Onze gezinssituatie is 2 volwassenen en 2 kinderen van 4j-6j (de komende max. 2 jaar wel nog een hond erbij), ikzelf heb ook een bedrijfswagen (Skoda Superb).

Bedankt alvast!

Budgetten zijn altijd enorm moeilijk om zomaar auto's op toe te passen hoor.

Legio kanshebbers afhankelijk van gebruik en wat die kostprijs precies betekent.

Hybrides 530e Touring, A6 (Avant) TFSIe, 545e, zijn mijn eerste ideeën als hybride maar geen idee of dat lukt.

Elektrisch indien keuze beperkt tot BMW en VAG: i4 of Enyaq.

@Raa bizar dat die EQE reeds bestelbaar is, enig zicht op wat Mercedes communiceert rond levertijd?

@Vega ik zou me vooral informeren mbt. levertermijn... E segment zal niet lukken vrees ik, en al zeker niet in hybride imho.

Inderdaad, moet dat gemist hebben. Misschien dan een kanshebber voor mij maar precies heel kleine koffer :|
Wel heel interessant qua bereik.

Eén van mijn reports heeft in de zomer van 2021 een i4 besteld en zit nu op een levertermijn van 17 (!) maanden, "and counting" :)
Het probleem is dat je een wagen besteld nog voor de productie gestart is. Mijn iX3 was ook een jaar levertermijn, maar hij zat wel gewoon in de eerste productiebatch die gewoon op de geplande datum gestart is.

Het probleem is dat je een wagen besteld nog voor de productie gestart is. Mijn iX3 was ook een jaar levertermijn, maar hij zat wel gewoon in de eerste productiebatch die gewoon op de geplande datum gestart is.
Als je er vandaag eentje besteld is het al minimum 17/18 maanden wachten & nog kon de garage niet beloven dat dit het zou zijn (& dat was enkele weken geleden, who knows hoeveel erger het nog wordt of al geworden is).
Ondertussen produceert men ze normaal gezien wel al hoor.

Geen idee of een goede vriendin geluk heeft gehad of niet maar haar Renault Arkane is vrijdag geleverd, 3 maand geleden besteld, vind hem trouwens geslaagd qua design.

Ook de vraag van werkgever gekregen of ik een nieuwe bedrijfswagen wenste te bestellen - ik blijf voorlopig liever rijden met huidige benzine wagen, ben er tevreden van, wagens zijn nu duur, lang wachten en mogelijk in de toekomst (binnen 2 jaar ofzo) wat meer keuze en/of positieve evoluties.

Terug
Bovenaan