De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Yes. M'n werkgever wist dat het lastig zat met bestellingen en leveringen, dus ze hebben mij laten bestellen een maand nadat ik gestart was, i.p.v. de 6 maanden die in de car policy stond. En ik mocht dan al een model bestellen dat toen nog niet op de lijst stond voor die categorie.
Zie zo'n zaken vind ik dus echt schappelijk. Dat is dus een win-win voor iedereen.

Jij weet wat er aan komt en bent happy met de keuze, en ze doen zelfs moeite voor buiten de lijst te gaan. En de werkgever kan misschien de bestelling nog annuleren als je dan toch beslist om binnen de 3 maand toch op te stappen.

Dan vergeet je wel die mooie grill waaraan je direct kan zien dat het om een BMW gaat.
m5rfx6h6pxj21.jpg

Die iX3 begin je nu toch echt veel te zien tegenwoordig. Al vaak achter gereden de laatste weken. Geen fan van, is toch echt van het lelijkste dat BMW al gemaakt heeft (zeker de achterkant).
Net de nieuwe A6 avant e-tron concept gezien van Audi. Als die range wat klopt (700km) mogen ze me die als volgende geven :p.
Degene die je ziet zijn voornamelijk Pre-LCI en die zijn langs achter identiek aan een X3, muv de bumper (die wat mij betreft véél mooier is dan een gewone X3, zelfs met M-pack)

De LCI iX3's hebben standaard een M-pack en lijken nóg meer op een gewone X3, die zijn nauwelijks te onderscheiden.

Vreemde opmerking dus - mocht je nu nog de grill benoemen, daar kan ik zeker inkomen, die is gewoon lelijk. Zeker in het shadowpack

Bij de LCI iX3 moet ik altijd aan Halo denken als ik achter eentje rijd:

haloenergysword_foam_700x700.jpg
Ik vind de LCI er écht een heel pak lelijker dan de pre-LCI. Nu is het zo'n vreemde mix tussen sportief en eco... De pre-lci was gefocust op de "luxury" look.

Ivm de Model Y, hier staan er nu ook 2 op de parking, ik vind dat nog wel meevallen. Imo eigenlijk gewoon een Mini-Model X. Oké, niet superknap, maar het gaat nog...

Er staat overigens ook een Mustang Mach E, en dat vind ik gewoon een knappe wagen.

Opnieuw, smaken en kleuren hé - ik krijg zelfs positieve reacties op de rode XC60 waar ik nu mee rijd, terwijl ik die wagen zelf heel erg lelijk vind :unsure:

Die soundtrack hoor ik dus in mijn hoofd hé, als er ééntje passeert :D
Maar qua design vind ik al die fake luchtgaten nogal idioot bij de iX3.

Die soundtrack hoor ik dus in mijn hoofd hé, als er ééntje passeert :D
Maar qua design vind ik al die fake luchtgaten nogal idioot bij de iX3.
Misschien is dat stiekem de bedoeling van BMW, kapitaliseren op een generatie gamers die nu "kapitaalkrachtiger" zijn en BMWs kiezen als bedrijfswagen?

:thinking:

Fake luchtgaten, de carwow stick of truth. :scream:

Degene die je ziet zijn voornamelijk Pre-LCI en die zijn langs achter identiek aan een X3, muv de bumper (die wat mij betreft véél mooier is dan een gewone X3, zelfs met M-pack)

De LCI iX3's hebben standaard een M-pack en lijken nóg meer op een gewone X3, die zijn nauwelijks te onderscheiden.

Vreemde opmerking dus - mocht je nu nog de grill benoemen, daar kan ik zeker inkomen, die is gewoon lelijk. Zeker in het shadowpack
Vooral die achterlichten zijn echt lelijk. Kan zijn dat de X3 die ook heeft, dan is de X3 ook gwn lelijk dus 😝. Je hebt er dan ook nog (kan ook zonder) met al die blauwe accenten, dat vind ik ook jammer. Die gaten onderaan ook compleet onnodig.

Deze bedoel ik:
Bmw ix3

Ja dat heb ik dus ook 🤣. Trekt echt op niks

Vind die achterlichten dan weer wel mooi. Van mij hadden ze de agressiviteit van de bumpers wat naar beneden mogen halen, de diffuser waar je perfect ziet waar de 2 uitlaten zouden moeten komen weglaten...
Ma bon, heb hem uiteindelijk zelf gekozen. Het is dat ik de EQC NOG lelijker vond dat het de iX3 is geworden. En de iX3 reed in zijn geheel ook wat beter, meer als een auto en minder als een slagschip.

Maar op de huidige EV markt is er niet veel wat ik echt mooi vind, buiten de zo goed als niet leverbare i4, die dan weer bevertanden heeft.

Vind die in het shadowpack dan weer mooier. Ik heb geen shadowpack kunnen kiezen.
Moet nu wel eerlijk bekennen dat telkens ik er eentje zie het minder stoort. De camera die erin zit valt ook telkens wat minder op.

Vind die achterlichten dan weer wel mooi. Van mij hadden ze de agressiviteit van de bumpers wat naar beneden mogen halen, de diffuser waar je perfect ziet waar de 2 uitlaten zouden moeten komen weglaten...
Ma bon, heb hem uiteindelijk zelf gekozen. Het is dat ik de EQC NOG lelijker vond dat het de iX3 is geworden. En de iX3 reed in zijn geheel ook wat beter, meer als een auto en minder als een slagschip.

Maar op de huidige EV markt is er niet veel wat ik echt mooi vind, buiten de zo goed als niet leverbare i4, die dan weer bevertanden heeft.
Taycan :P
Of Audi E-tron GT ...

Maar, dat is een andere prijsklasse...

Ik hoop eigenlijk dat er binnen 3 jaar een type A4 Avant/3 Touring/C Break is in full electric, ik rijd daar toch gewoon liever mee dan met een SUV.
De mijne heeft nu 24k km en ik merk een ondertussen wel een serieuze drop in verbruik, vandaag zijn ook de zomerbanden er terug op gegaan, dus dat zou enkel nog moeten beteren.

Polestar is besteld.
We zullen wel zien wanneer die ooit wordt geleverd.
Op de site staat momenteel Augustus, maar ik neem het met een korrel zout.

ja huidige EV markt is voor mij iets te SUV heavy. Begrijpbaar met de ruimtes voor de batterij, maar ik moet het niet hebben.

Akkoord over de iX3 over de EQC. Al die electric van Mercedes zijn mij iets te afgerond. Maar in het algemeen geen fan van Mercedes dusja.. I4 is ook de enigste die ik wel zou zien zitten, maar met 2 kinderen is dat type wagen geen optie voor het moment.
Ik hoop eigenlijk dat er binnen 3 jaar een type A4 Avant/3 Touring/C Break is in full electric, ik rijd daar toch gewoon liever mee dan met een SUV.
De mijne heeft nu 24k km en ik merk een ondertussen wel een serieuze drop in verbruik, vandaag zijn ook de zomerbanden er terug op gegaan, dus dat zou enkel nog moeten beteren.
Die lijken er in de komende 2 jaar wel aan te komen. A4 krijgt eind volgend jaar het nieuwe model dus je zou toch denken dat er dan ook een full electric aan komt. Diene nieuwe A6 etron maar dan in het klein zie ik wel zitten 😁.
BMW zal met een i3 komen ook had ik al gelezen, wat een 3 EV zal zijn. C-klasse is blijkbaar voor 2025. Dus tegen 2025 zullen die modellen er zijn van de grote 3 denk ik.

Die lijken er in de komende 2 jaar wel aan te komen. A4 krijgt eind volgend jaar het nieuwe model dus je zou toch denken dat er dan ook een full electric aan komt. Diene nieuwe A6 etron maar dan in het klein zie ik wel zitten 😁.
BMW zal met een i3 komen ook had ik al gelezen, wat een 3 EV zal zijn. C-klasse is blijkbaar voor 2025. Dus tegen 2025 zullen die modellen er zijn van de grote 3 denk ik.
Mijn lease loopt in 2025 af, perfect :coolbrows: .

Ben ook niet SUV minded, maar je kent de huidige situatie bij ons. Je moet iets kiezen... En de i4 vonden de kinderen sowieso te krap vanachter.
Dus hoop ook op 3-serie, audi a4 of zelfs een superb ofzo als volgende wagen.

Winterbanden doe ik gewoon niet aan mee, we hebben geen winters hier. Mijn verbruik schommelt tussen de 4,3l en 4,8l/100km sinds we terug naar kantoor moeten en dat is 75km autosnelweg (E313, E19) en 10km 50-70km/h weg, maal 2 dus wel. Valt wel mee voor een Arteon, is toch ook niet bepaald klein.

Ook hier zo. Ik moest vorig voorjaar een nieuwe wagen kiezen, bijna verplicht full electric te kiezen. Wegens gezin niet veel keuze dan voor een SUV te gaan op dat moment, ik kies anders ook veel liever voor een break. i4 was echt geen optie als gezinswagen voor mij, ik kan het weten want ik rij nu zelf met een 4 reeks.

Terug
Bovenaan