ThekillingGoku
Well-known member
Ik vraag me dan nog steeds af wat je überhaupt 'extra' hebt voor 500 EUR dat zo levens veranderend zou zijn.Puur rationeel gezien heb je 100% gelijk. Maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen €10 extra op mijn rekening aan het einde van de maand of die auto volledig zoals ik em wil. Die €500 extra op den berg na 5 jaar daar ga ik niet gelukkiger/ongelukkiger van worden. Die net iets beter afgewerkte auto wel. Redelijk gemakkelijke beslissing zelfs.
Als je zo eens de optie lijsten v/d Duitsers doorloopt heb je daar toch 2 keer niks voor?
Mss verduistering v/d ruiten achteraan of iets kleins, maar toch niets al te serieus lijkt mij.
Goh ja, als je effectief 't verschil bruto krijgt is dat nog te overwegen ja.Ik krijg wel degelijk extra loon als ik niet mijn volledige budget gebruik. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan, dus ik weet niet over hoeveel het gaat.
Maar collega's van mij hebben het gedaan. Waarom met een budget van een 5-serie een 5-serie nemen, als je blij bent met een 1-serie en een paar opties en daarnaast geld netto overhouden.
Ik rij nu al met dikkere wagens dan ik ooit privé zou kopen (nieuw toch, tweedehands is een andere zaak), ik ben wel autoliefhebber en zie/bezit graag mooie auto's. Maar het is niet alles in mijn leven, ik spendeer dat geld dan liever aan andere zaken die voor mij meer waarde bieden.
Maar daar zal men logischerwijs toch veel minder aan 'over houden' om het zo te stellen.
Ten eerste lijkt het mij dat men de patronale er al zou af trekken om aan een bruto bedrag te komen & dan moet natuurlijk uw privé belasting er nog af.
Dus stel dat je nog 600 EUR overschot in uw budget hebt, daar ga je toch niet al te veel meer aan over houden (zou ik dan denken)?