poeperman
Well-known member
Sinds wanneer is een Ioniq5 een SUV? Dat is gewoon een uit de kluiten gewassen hatchbackVoor een SUV is de Ioniq 5 best nog wel ok, mooier dan een iX3.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sinds wanneer is een Ioniq5 een SUV? Dat is gewoon een uit de kluiten gewassen hatchbackVoor een SUV is de Ioniq 5 best nog wel ok, mooier dan een iX3.
"uit de kluiten gewassen" is nogal een understatement:Sinds wanneer is een Ioniq5 een SUV? Dat is gewoon een uit de kluiten gewassen hatchback

Samen met Lamborghini Gallardo, dan... Die is namelijk maar exact een cm langer dan een i30N (hatchback)Ik zat net te denken dat de Ioniq5 een prijs zou mogen krijgen voor optische illusie, want kon me niet direct een wagen bedenken waar er gevoelsmatig zo'n verschil zit tussen hoe groot je denkt dat hij is (door z'n design) en hoe groot hij eigenlijk is.
En toen herinnerde ik me dat dat bij de vroegere LMP1's waarschijnlijk nog erger is.
Maar de Ioniq5 mag zeker in het rijtje staan![]()

Oppassen dat we niet overdrijven ook hé. Hij lijkt ook vooral groter dan hij is in het echt.

Idem, op foto is het Golf, IRL is het een Touareg eigenlijkIk heb het omgekeerde hoor, wanneer ik die op foto's zie interpreteert mijn brein dat ergens ter grootte van een Golf, terwijl hij toch echt wel een stuk groter is dan dat![]()

dat ontken ik niet, maar hij lijkt in het echt dan ook wat groter dan hij in werkelijkheid isIk heb het omgekeerde hoor, wanneer ik die op foto's zie interpreteert mijn brein dat ergens ter grootte van een Golf, terwijl hij toch echt wel een stuk groter is dan dat![]()
Hyundai zet het zelf in de markt als SUV.Sinds wanneer is een Ioniq5 een SUV? Dat is gewoon een uit de kluiten gewassen hatchback
Anderzijds is de "originele" cross-over een Nissan X-trail. En eigenlijk was dat een SUVHyundai zet het zelf in de markt als SUV.
Je kan het toch niet vergelijken met een hatchback.. Je doelt volgens mij eerder op het concept van een cross-over. ;-)
"Met zijn adembenemende design en rijgedrag en zijn 800V-batterij om ultrasnel op te laden levert deze revolutionaire elektrische SUV sensationele prestaties. Daarvoor steunt hij op een baanbrekend nieuw platform waarmee de elektrische auto een heuse technologische mijlpaal bereikt in de expansie van de EV."
![]()
IONIQ 5
De Hyundai IONIQ 5 is een volledig elektrische middelgrote SUV met een geavanceerd 800V-batterijsysteem voor ultrasnel opladen en een rijbereik tot 570 km.www.hyundai.com
Mercedes met hun initiële GLA uit 2013.. Dat is bv. duidelijk een cross-over, die ze in de markt zetten als SUV..

Ik ben dan één van die uitzonderingen. Ik zal er wel mee rijden als er geen andere opties zijn of een jeep als ik off road ga. Maar ik verkies normaliter altijd hatchback/berline/break voor mijn dagdagelijks verkeer.Goh ja ... 't volk is tegenwoordig zot van SUV's.
Dus als men het kan verkopen als wat de mensen zot van lopen, zo veel te beter zeker.
Ik heb het hier wel al meermaals neer geschreven, maar ik ben even zeer een uitzondering op die regel.Ik ben dan één van die uitzonderingen. Ik zal er wel mee rijden als er geen andere opties zijn of een jeep als ik off road ga. Maar ik verkies normaliter altijd hatchback/berline/break voor mijn dagdagelijks verkeer.
Het merendeel van de mensen op dit subforum zijn uitzonderingen op die regel. Simpelweg omdat je hier op een subforum met autoliefhebbers zit. Maar de verkoopscijfers tonen nu eenmaal overduidelijk aan dat "de Vlaming" wel degelijk een SUV wil.Ik heb het hier wel al meermaals neer geschreven, maar ik ben even zeer een uitzondering op die regel.
Mijn favoriet is een berline/coupé. No tnx voor de hatch/break/SUV.
https://www.hyundai.com/nl/modellen/IONIQ-5.html hier promoten ze het als CUV, met de C van crossover.Hyundai zet het zelf in de markt als SUV.
Je kan het toch niet vergelijken met een hatchback.. Je doelt volgens mij eerder op het concept van een cross-over. ;-)
"Met zijn adembenemende design en rijgedrag en zijn 800V-batterij om ultrasnel op te laden levert deze revolutionaire elektrische SUV sensationele prestaties. Daarvoor steunt hij op een baanbrekend nieuw platform waarmee de elektrische auto een heuse technologische mijlpaal bereikt in de expansie van de EV."
![]()
IONIQ 5
De Hyundai IONIQ 5 is een volledig elektrische middelgrote SUV met een geavanceerd 800V-batterijsysteem voor ultrasnel opladen en een rijbereik tot 570 km.www.hyundai.com
Mercedes met hun initiële GLA uit 2013.. Dat is bv. duidelijk een cross-over, die ze in de markt zetten als SUV..
Nochtans veel autoliefhebbers die met SUV's rondrijden hoorHet merendeel van de mensen op dit subforum zijn uitzonderingen op die regel. Simpelweg omdat je hier op een subforum met autoliefhebbers zit. Maar de verkoopscijfers tonen nu eenmaal overduidelijk aan dat "de Vlaming" wel degelijk een SUV wil.
. Een Range Rover Sport is een zeer mooie verschijning.Hyundai zet het zelf in de markt als SUV.

Got it!Het merendeel van de mensen op dit subforum zijn uitzonderingen op die regel. Simpelweg omdat je hier op een subforum met autoliefhebbers zit. Maar de verkoopscijfers tonen nu eenmaal overduidelijk aan dat "de Vlaming" wel degelijk een SUV wil.

Bron: mijn logisch denkvermogen, en een héél klein beetje Wikipedia.
Dat is de bakfiets-brigadeGot it!
Dus dit waren hier héél grote autoliefhebbers (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/0...iseren-200-suvs-en-jeeps-in-gent-met-nepbloe/)
Alle gekheid op een stokje, ik ben nochthans wel al wat autoliefhebbers tegen gekomen die het SUV virus ook wel te pakken hebben hoor.