De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Volgende week/ binnen twee weken misschien een voorstel op tafel met een bedrijfswagen.
Weet niet goed of ik dit positief of negatief moet onthalen.
Soit, alst voorstel er ligt, kom ik wel hier nog eens polsen.

Na lang meelezen heb ik eindelijk ook een account gemaakt.
Vorige week werd mijn nieuwe bedrijfswagen besteld en de keuze is gevallen op de BMW IX3 Inspiring. De kleur is na lang twijfelen Pythonicblau geworden.
Volgens de leasing is de verwachte leverdatum 11/2022.

Ingedeeld? Ge wilt 'em in 4 stukken krijgen of zo? 😋

Haha, zolang er geen productieslot bevestigd is kan je wijzigen wat je wil.

Na lang meelezen heb ik eindelijk ook een account gemaakt.
Vorige week werd mijn nieuwe bedrijfswagen besteld en de keuze is gevallen op de BMW IX3 Inspiring. De kleur is na lang twijfelen Pythonicblau geworden.
Volgens de leasing is de verwachte leverdatum 11/2022.

Is naar mijn gevoel ook de mooiste kleur. Maar die mocht ik niet nemen.
11/2022 valt nog beter mee dan ik dacht, dacht dat nu alles 2023 zou zijn. Veel succes met het wachten, ik wacht mee :).

Binnenkort start ik als zelfstandige in een eenmanszaak.
Eerst was ik overtuigd voor een plug in hybride (geen mogelijkheid voor laadpaal, wel een publieke laadpaal om de hoek)
Maar na wat te onderzoek heeft die kia ev6 me toch wat verkocht.

Nu aan het twijfelen... Iemand ervaring met kia ev6?

Binnenkort start ik als zelfstandige in een eenmanszaak.
Eerst was ik overtuigd voor een plug in hybride (geen mogelijkheid voor laadpaal, wel een publieke laadpaal om de hoek)
Maar na wat te onderzoek heeft die kia ev6 me toch wat verkocht.

Nu aan het twijfelen... Iemand ervaring met kia ev6?
Er gaan nog niet veel mensen een lange ervaring mee hebben. Maar de reviews zijn goed, en KIA is als merk heel goed bezig.

Voor die prijs wordt het moeilijk om een betere EV te krijgen.

Ja inderdaad dacht dus. Bedankt!

Nu gewoon nog goed nadenken of ik echt een hybride nodig heb of dat een volledige EV voldoende is 😅
Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan je ook afvragen of je met de elektrische range van een hybride dagelijks toekomt of een EV moet overwegen om een grotere afstand elektrisch af te leggen. Met een volledige EV zit je fiscaal altijd goed.

Niet als de referentie CO2 uitstoot hard daalt.
Als over twee jaar iedereen hybride koopt zit je op het zelfde VAA niveau als vroeger.

Er spelen nog wel parameters mee he. Aankoopprijs van een gelijkaardig comfortabele/ruime BEV is een stuk hoger dan PHEV. Dat compenseert ook één en ander.

Er spelen nog wel parameters mee he. Aankoopprijs van een gelijkaardig comfortabele/ruime BEV is een stuk hoger dan PHEV. Dat compenseert ook één en ander.
Een PHEV is nu niet speciaal goedkoper of duurder dan full EV.
In ieder geval zal het de eerste jaren nog wel voordelig zijn. En met wat pech betaal je over 2 of 3 jaar meer VAA.

Dat klopt nu wel echt niet hé.

Afhankelijk wat je precies vergelijkt, maar als je alles in overweging neemt (ruimte/prestaties/comfort/…) zijn die toch nagenoeg gelijk geprijsd? Kijk naar een iX3 (jaja, alweer)… met een vergelijkbaar uitrustingsniveau is een x3 30e een pak duurder.

Dat klopt nu wel echt niet hé.

Afhankelijk wat je precies vergelijkt, maar als je alles in overweging neemt (ruimte/prestaties/comfort/…) zijn die toch nagenoeg gelijk geprijsd? Kijk naar een iX3 (jaja, alweer)… met een vergelijkbaar uitrustingsniveau is een x3 30e een pak duurder.

Klopt idd wel voor een iX3.

Maar neem dat je nu in de klasse 5/A6/E shopt. Wat zijn de alternatieven dan? Plus reken dan aan reële prijzen na korting en niet aan catalogus (BEV tegenwoordig niet teveel tot geen korting meer, als ik een A6 TFSIe koop zal dat daarentegen met 20% korting zijn).

Klopt idd wel voor een iX3.

Maar neem dat je nu in de klasse 5/A6/E shopt. Wat zijn de alternatieven dan? Plus reken dan aan reële prijzen na korting en niet aan catalogus (BEV tegenwoordig niet teveel tot geen korting meer, als ik een A6 TFSIe koop zal dat daarentegen met 20% korting zijn).

Die 20% korting is wel niet van tel voor je VAA waardoor die wss weer hoog gaat uitvallen.

Die 20% korting is wel niet van tel voor je VAA waardoor die wss weer hoog gaat uitvallen.

Nee, maar het maakt wel dat je in je zaak een serieuze som uitspaart waarmee je dat VAA kan bekostigen. :)

10K euro is al 4 jaar lang €200 VAA extra.

Er gaan nog niet veel mensen een lange ervaring mee hebben. Maar de reviews zijn goed, en KIA is als merk heel goed bezig.

Voor die prijs wordt het moeilijk om een betere EV te krijgen.
Ik kom de Kia EV6 steeds vaker tegen op de wegen. Totaal niet mijn ding qua design. Geef mij maar de Hyundai Ioniq 5, vele malen mooier.

Terug
Bovenaan