Chemistryislove
Active member
37,5k/jaar 48 maanden hierDe 48 maanden en 30k/jaar zijn toch redelijk standaard tegenwoordig, niet?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
37,5k/jaar 48 maanden hierDe 48 maanden en 30k/jaar zijn toch redelijk standaard tegenwoordig, niet?

Bwa, ik heb jarenlang 48 maanden 25k/jaar gehad ook.De 48 maanden en 30k/jaar zijn toch redelijk standaard tegenwoordig, niet?
Klopt. Het is nu de 2de keer dat hij zo'n 2+2 formule heeft. Bij inlevering van zijn E300de dit jaar heeft hij geen problemen gehad. Niets moeten bijbetalen. Maar hij is wel super voorzichtig (geen garantie uiteraard).Ik hoor veel negatieve ervaringen over die 2+2 formule, omdat de eisen voor een auto in goeie staat na 2j véél hoger ligt dan na 4j.
Elk klein ding rekenen ze je dan aan, omdat het na 2j nog niet onder 'gebruiksschade' valt.
In veel firma's is dat toch gewoon "pro forma" om iedereen op gelijke voet te laten bestellen? Bij mijn vorige WG werden contracten nadien aangepast ifv de werkelijke km's die gereden werden.Bwa, ik heb jarenlang 48 maanden 25k/jaar gehad ook.
Aha, de mijne (besteld 11/2020) is blijkbaar 35 000 km/jaar en 48 maanden. Maar ik heb nu op 10 maanden maar 21 000 km gereden.Mijn nieuw leasecontract zal idd 4 jaar en 28k km zijn zie ik. Maar uiteindelijk is er geen beperking en is de TCO sowieso variabel. Als ik op 1 jaar 60k km rij is dat ook geen probleem. De eerste 2 jaar had ik 80k km gereden, de 2 jaren daarna samen 20k (waarvan er 5k ofzo zelf).
![]()
Weet niet of dat trucje van minder kilometers echt goed gaat werken aangezien je VAA betaald en de auto ook prive moogt gebruiken. Woon-werk kilometers zijn ook nog steeds privekilometers.
Ik geloof dat de mijne effectief 40K/jaar was en zit nu op iets van een 2K/j.Aha, de mijne (besteld 11/2020) is blijkbaar 35 000 km/jaar en 48 maanden. Maar ik heb nu op 10 maanden maar 21 000 km gereden.

Aha, de mijne (besteld 11/2020) is blijkbaar 35 000 km/jaar en 48 maanden. Maar ik heb nu op 10 maanden maar 21 000 km gereden.
De leasing verdient er dan ook veel meer aan om nog een jaartje te laten leasen en vervolgens te verkopen met nog eens 5k op de teller erbij... Het verschil in waarde tussen nu doorverkopen of binnen een jaar met wat extra km's erbij zal verwaarloosbaar zijn. Een jaartje etra laten leasen daarentegen...
Aan mij vroegen ze mijn eigen verwachting, dus heb dan gewoon naar het verleden gekeken.Mss gaat het toch op je gemiddeld rijgedrag. Ik ben bij onze werkgever van 50k/jaar naar 25k/jaar gegaan nu. Gemiddeld, want de laatste 2 jaar was niets natuurlijk. Dat zijn pure prive kilometers.
Aan mij vroegen ze mijn eigen verwachting, dus heb dan gewoon naar het verleden gekeken.
Zoals de mijneNja, het is wel de klant die beslist natuurlijk.
Bij ons is in elk geval een mercedes vervroegt door de leasemaatschappij teruggevraagd en de werkgever en werknemer ging daarmee akkoord.
Aan de andere kant krijgt de leasemaatschappij nu ook auto's terug die ver ovder de lease zijn en met 200k+ km terugkomen. Die zijn niets meer waard natuurlijk.

Aan de andere kant krijgt de leasemaatschappij nu ook auto's terug die ver ovder de lease zijn en met 200k+ km terugkomen. Die zijn niets meer waard natuurlijk.
Maar als je een contract hebt van 4j/40k km en na 4j blijkt er 200k op te staan moet je voor 40k km extra betalen per km. Ik denk niet dat de leasemaatschappij hier de verliezer is want anders zouden ze dat niet toestaan.
Maar als je een contract hebt van 4j/40k km en na 4j blijkt er 200k op te staan moet je voor 40k km extra betalen per km. Ik denk niet dat de leasemaatschappij hier de verliezer is want anders zouden ze dat niet toestaan.
Niet als het voornamelijk prof kilometers zijn toch. Dan vind ik het maar normaal dat de WG, zelfs vervroegd, gewoon een nieuwe wagen voorziet.Natuurlijk. Maar dat is niet het probleem van de werknemer. Ik heb mijn vorige leasewagen ook eerder moeten inleveren omdat die reeds 160k km had. Toen had ik op 3,5 jaar reeds een nieuwe (mijn huidige dus).
Niet als het voornamelijk prof kilometers zijn toch. Dan vind ik het maar normaal dat de WG, zelfs vervroegd, gewoon een nieuwe wagen voorziet.
Als je maar 60K km voor 't werk zou hebben & al 100K privé?
Hmmmm ... denk ik niet dat men dan zo happig zou zijn om jou vervroegd een nieuw exemplaar te geven zonder boe of ba.
Nuja, daar heb ik weliswaar geen ervaring in, dus 'k zou niet weten hoe dat gesprek zou gaan.
Maar in de basis is een bedrijfswagen toch nog steeds 't idee van 'een tool voor het werk ... dat je ook privé moogt bezigen' (wat de laatste jaren toch meer 'een tool voor uwe privé PUNT' is geworden, soooo ... dunno).
220k puur priveBij ons worden daar geen vragen over gesteld. Ze weten dat de wagen puur prive is.
Of je nu 25k op 4 jaar rijdt of 220k (ken zo een collega) over 4 jaar, nobody cares.

Nee, want zoiets is (terecht natuurlijk) uitgesloten in onze carpolicy.Of die speelt Uber-chauffeur?
En wie gaat u tegen houden dat te doen? Maar misschien woont die persoon ook gewoon ver van zijn werk.Nee, want zoiets is (terecht natuurlijk) uitgesloten in onze carpolicy.
220k privé op 4j? Dat is wel heel gortig.Bij ons worden daar geen vragen over gesteld. Ze weten dat de wagen puur prive is.
Of je nu 25k op 4 jaar rijdt of 220k (ken zo een collega) over 4 jaar, nobody cares.
Dat tellen we toch onder de "professionele" kilometers in dit verhaal, toch?En wie gaat u tegen houden dat te doen? Maar misschien woont die persoon ook gewoon ver van zijn werk.