De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik verschiet hier (in dit topic) altijd een beetje hoe hoog de leasebudgetten zijn en hoe weinig je daarvoor krijgt.
Ik werk voor een groot bekend bedrijf, en voor €600 per maand (inc. brandstof) kan je dit krijgen:
Lexus 250h
VW ID3
Tesla 3 SR
Hyundai Ioniq

Ik verschiet hier (in dit topic) altijd een beetje hoe hoog de leasebudgetten zijn en hoe weinig je daarvoor krijgt.
Ik werk voor een groot bekend bedrijf, en voor €600 per maand (inc. brandstof) kan je dit krijgen:
Lexus 250h
VW ID3
Tesla 3 SR
Hyundai Ioniq
Dat is gewoon omdat elk contract anders is.

180.000 km op 4j
Vs
60.000 km op 5j

Hier 625 en heb een Audi A4 Avant besteld, Business Plus. Voor de getinte ruiten moest ik zelf zen kleine eenmalige opleg doen, maar had het er wel voor over.
35k km per jaar/leasing voor 4 jaar

Lexus 250h
VW ID3
Tesla 3 SR
Hyundai Ioniq
Gezien er geen brandstof aan de pas komt is dat heel makkelijk :D

Nu goed, die prijzen zijn wel echt laag dan. 5j, 10k km per paar kost een Model 3 SR al 629 EUR bij de meeste leasebedrijven.

Lexus 250h
VW ID3
Tesla 3 SR
Hyundai Ioniq
Dan vraag ik mij af waarvoor die 600 euro staat want als je bekijkt hoeveel dit is op 5 jaar kom je op 5x12x600=36 000 euro. Dus zelfs als dit TCO zou zijn (wat maar heel weinig bedrijven trouwens gebruiken als budget bedrag) is dit weinig voor die auto's.

Is er iemand van Cronos die weet wanneer die config tool klaar gaat zijn?
Ik weet dus niet hoe lang ik nu nog mag wachten tot ik een auto kan bestellen :thinking:

Is er iemand van Cronos die weet wanneer die config tool klaar gaat zijn?
Ik weet dus niet hoe lang ik nu nog mag wachten tot ik een auto kan bestellen :thinking:
het enige dat ik weet is dat de contracten verlengd zijn naar 5 jaar en 180K. En dat ze bijzonder slecht communiceren naar het personeel.

Hoe moeilijk kan het zijn om één algemeen mailtje te sturen.

Hopelijk betekent dat ook een serieuze upgrade van budgetmogelijkheden als de TCO hetzelfde blijft.
Normaal ga ik in het budget zitten voor A4/3/C, dus voor mij is 5 jaar zeker geen probleem. En die 180k haal ik wel in 4 jaar vermoedelijk, dus misschien wordt het zelfs niet eens 5j.

En meer communicatie zou enorm welgekomen zijn. Ik weet nu totaal niet wat te verwachten.

Hopelijk betekent dat ook een serieuze upgrade van budgetmogelijkheden als de TCO hetzelfde blijft.
Normaal ga ik in het budget zitten voor A4/3/C, dus voor mij is 5 jaar zeker geen probleem. En die 180k haal ik wel in 4 jaar vermoedelijk, dus misschien wordt het zelfs niet eens 5j.

En meer communicatie zou enorm welgekomen zijn. Ik weet nu totaal niet wat te verwachten.
Gaat eerder zelfde wagen jaar extra zijn dan betere wagen. Maar als het goeie wagen is maakt dat weinig uit idd

Kia Eniro met grotere batterij
Golf ID3 met grotere batterij
Golf ID4.. Maar 1 versie.
Opties en dergelijke weet ik nog niet maar wij gaan blijkbaar full electric.
Hogere klassen mogen kiezen uit tesla 3 of ford mustang mach E. Its a big club and i aint in it :D
Huidige wagen is audi a3

Terug
Bovenaan