De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Als kind was mijn droom een 3-reeks.
Ik wil er ooit mee rijden, de 330e wordt het als hij in de lijst staat.
toen ik een jaar of 12 was, wou ik een 320d. Ik had geen enkel idee voor wat dat stond, maar ik wou er 1.

Dat ging over een E46 sedan, die toen net uit was.

Tien jaar later heb ik er als student 1 gekocht - een ‘99 E46 320d, voor €5900. Wat een heerlijke kar, en wat een zalig gevoel om met uw droomwagen te kunnen rijden.

Ik duim met je mee @Biljart!

Bij ons op het werk iemand die toen hij begon een BMW 6 mocht bestellen. Tegen dat die geleverd was, was die collega al vertrokken.
En het handjevol mensen die in die categorie zitten en binnenkort iets nieuws mogen bestellen, willen liever geen diesel met een VAA van pakweg €700. Dure zaak...

Bij ons op het werk iemand die toen hij begon een BMW 6 mocht bestellen. Tegen dat die geleverd was, was die collega al vertrokken.
En het handjevol mensen die in die categorie zitten en binnenkort iets nieuws mogen bestellen, willen liever geen diesel met een VAA van pakweg €700. Dure zaak...
Ligt iemand die een 6-reeks kan kiezen wakker van zo’n beetje VAA? Dat zijn toch gasten die minstens 150K per jaar verdienen

Ligt iemand die een 6-reeks kan kiezen wakker van zo’n beetje VAA? Dat zijn toch gasten die minstens 150K per jaar verdienen
Toen ik mijne eerste auto mocht kiezen heb ik ne A6 genomen, redelijk beladen met opties. Mijn brutoloon was minder dan 2k denk ik. Ik vond het niet zo grappig toen Di Rupo het VAA van pakweg 150 naar meer dan 400 toverde. Ik was eigenlijk vooral opgelucht dat ik een half jaar later ne nieuwe mocht kiezen.

ik zie de BMW 6-reeks, en nu tegenwoordig 8-reeks, toch echt als een héél andere league dan een A6 of BMW 5.
Daar heb je ook geen 2-liter ecodieseltjes in hé - en met wat moet de patron dan rijden?

Maar bon, het zal aan mij liggen :D

ik zie de BMW 6-reeks, en nu tegenwoordig 8-reeks, toch echt als een héél andere league dan een A6 of BMW 5.
Daar heb je ook geen 2-liter ecodieseltjes in hé - en met wat moet de patron dan rijden?

Da's nog wel iets anders ja, maar om maar aan te geven dat er niet hoofdzakelijk een sterke correlatie moet zijn tussen loon en auto.

Wij hadden trouwens gewoon allemaal hetzelfde budget, behalve de baas dan.

Nie om te muggenziften maar de huidige 6(GT) - ieder zijn ding maar prachtige auto eigenlijk - begint bij een 620d hoor

VAA is natuurlijk wel verloren geld waar niet echt iets tegenover staat. En die mannen zijn (meestal) niet rijk geworden door geld weg te gooien.
Wees er maar zeker van dat er genoeg van zijn die mentaal wakker van liggen om die VAA te betalen, ook al doet het hen financieel geen pijn.

Of kijk naar die Bentleys die op LPG gezet zijn voor de lagere wegentaksen. Ik denk niet dat die mensen om geld verlegen zitten :p

Ligt de bmw configurator plat? Plug-in 3 reeks?

Kan niks aanklikken?
Om één of andere reden moet ik in de BMW configurator altijd eerst een diesel motorisatie kiezen om dan pas het motortype te kunnen wijzigen naar plugin. Rechtstreeks plug-in aanklikken tussen de modellen werkt hier niet.

VAA is natuurlijk wel verloren geld waar niet echt iets tegenover staat. En die mannen zijn (meestal) niet rijk geworden door geld weg te gooien.
Wees er maar zeker van dat er genoeg van zijn die mentaal wakker van liggen om die VAA te betalen, ook al doet het hen financieel geen pijn.

Half akkoord: je krijgt wel het gebruik van een (dikke) wagen en "ad libitum" mobiliteit voor terug. De wagen zelf kopen is voorlopig nog altijd een stuk duurder.

Anderzijds is het gewoon logisch om die afweging te maken, zelfs wanneer je veel verdient. Gisteren snel eens berekend wat het VAA zou zijn van een 520D van 75k vs. dat van een 530e van 90k. Dan is de keuze toch rap gemaakt :)

Laatst bewerkt:
Half akkoord: je krijgt wel het gebruik van een (dikke) wagen en "ad libitum" mobiliteit voor terug. De wagen zelf kopen is voorlopig nog altijd een stuk duurder.

Anderzijds is het gewoon logisch om die afweging te maken, zelfs wanneer je veel verdient. Gisteren snel eens berekend wat het VAA zou zijn van een 520D van 75k vs. dat van een 530e van 90k. Dan is de keuze toch rap gemaakt :)
Enlighten us?

Goh ik weet het niet meer vanbuiten maar kwam uit op ongeveer 600 EUR bruto per maand voor de diesel en 200 EUR bruto per maand voor de hybride... Een netto besparing van ongeveer 200 EUR per maand is toch al moeilijk te negeren :)

Goh ik weet het niet meer vanbuiten maar kwam uit op ongeveer 600 EUR bruto per maand voor de diesel en 200 EUR bruto per maand voor de hybride... Een netto besparing van ongeveer 200 EUR per maand is toch al moeilijk te negeren :)
Zal inderdaad zo iets zijn.

Voor zij die een vennootschap hebben, je zou verschieten hoe weinig verschil in TCO er zit tussen beide wagens.

Enlighten us?

257 Vs 600 euro.

Als zelfstandige is het iets anders, dan moet je ook rekening houden met de betaalde som (want die extra duizenden moet je er wel leggen) en de aftrekbaarheid (die ook wel fel in het voordeel is van de hybride).

Ik heb eens het vergelijk gemaakt tussen mijn diesel A6 en de A6 TFSIe en dat kwam redelijk break even uit voor een initiële aankoop, maar voor tussentijdse vervanging niet interessant.

Terug
Bovenaan