Iets in de medische sector. Verkopen medische apparatuur aan ziekenhuizen enzo.Welk bedrijf? Want anders ga je nooit een goed antwoord krijgen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iets in de medische sector. Verkopen medische apparatuur aan ziekenhuizen enzo.Welk bedrijf? Want anders ga je nooit een goed antwoord krijgen.
Bmw 1 - A3 - Mercedes A en consoorten. Niet loaded, maar ook niet kaal. Ik reken excl BTW. Als dat budget incl BTW is ga je lager moeten gaan.Vriendin heeft nieuwe job en krijgt bedrijfswagen. Klasse D, budget 27500 EUR. Wat voor iets zou dat zijn?
Je gaat met een naam moeten komen. Niemand kan je zeggen wat klasse D betekent zonder dat je het specifieke bedrijf zegt.Iets in de medische sector. Verkopen medische apparatuur aan ziekenhuizen enzo.
Of hij kan gewoon even afwachten en dan zal hij snel te weten komen wat er in aanmerking komt voor zijn vriendin.Je gaat met een naam moeten komen. Niemand kan je zeggen wat klasse D betekent zonder dat je het specifieke bedrijf zegt.
En dan moet je nog geluk hebben dat iemand hier de car policy kent van dat bedrijf.
Weten we niks mee.Iets in de medische sector. Verkopen medische apparatuur aan ziekenhuizen enzo.
Iemand die iets weet van backlog bij lease bedrijven? Mijn nieuwe auto ging geleverd worden in Nov 2021, maar blijkbaar schrijven ze dan niet meer in...
Maar we zijn half jan 2022 ondertussen en nog altijd radio stilte...
Welke tool gebruik je?Ja doe ik. 35000 catalogus, benzine, 120 gr uitstoot, 01/01/2022 inschrijving en 2022 fiscaal jaar. En dat komt op 147 VAA per maand.
) en dan moet ik een eigen bijdrage betalen van 96,48 € (inclusief BTW). Maar het is mij niet duidelijk: is dat op jaarbasis of op maandbasis? Ik vermoed op jaarbasis, vermits ik mijn budget met amper 2 € overschrijd?
Is dat niet totaal? 2 euro x 48 maanden. Sommige bedrijven vragen dat direct. Andere spreiden dat over de lease termijn.Ben hier op Alphabet aan het kijken voor nieuwe bedrijfswagen, heb er eentje die mijn leasebudget net overschrijdt ( met 2 €) en dan moet ik een eigen bijdrage betalen van 96,48 € (inclusief BTW). Maar het is mij niet duidelijk: is dat op jaarbasis of op maandbasis? Ik vermoed op jaarbasis, vermits ik mijn budget met amper 2 € overschrijd?
![]()
Tankkaart heeft toch niks met VAA te maken van uw auto.Welke tool gebruik je?
De meeste die geprobeerd heb komen toch ook op een 2500€/jaar uit.
Enkele degene die met de referentie CO2 van 2021 rekenen komen aan 1900 of zoiets/jaar
Idem voor de manuele berekening met de laatste referentieuitstoot
Je bent toch zeker dat het inclusief werkgever gesponsorde tankkaart is? Heeft ook een grote impact dacht ik
Ahja wss, ik had de link nog niet gelegdIs dat niet totaal? 2 euro x 48 maanden. Sommige bedrijven vragen dat direct. Andere spreiden dat over de lease termijn.
Tankkaart heeft toch niks met VAA te maken van uw auto.

520D == MIN 124g CO (max 141). Dus eentje van 75K == 471,43 - 562,50/maandHalf akkoord: je krijgt wel het gebruik van een (dikke) wagen en "ad libitum" mobiliteit voor terug. De wagen zelf kopen is voorlopig nog altijd een stuk duurder.
Anderzijds is het gewoon logisch om die afweging te maken, zelfs wanneer je veel verdient. Gisteren snel eens berekend wat het VAA zou zijn van een 520D van 75k vs. dat van een 530e van 90k. Dan is de keuze toch rap gemaakt![]()
Welke tool gebruik je?
De meeste die geprobeerd heb komen toch ook op een 2500€/jaar uit.
Enkele degene die met de referentie CO2 van 2021 rekenen komen aan 1900 of zoiets/jaar
Idem voor de manuele berekening met de laatste referentieuitstoot
Die komt bij mij toch op 210€/maand?Bereken uw voordeel alle aard voor bedrijfswagens
Bereken hier uw voordeel alle aard voor bedrijfswagens tot op de cent!voordeelalleaardberekenen.be
Je bent toch zeker dat het inclusief werkgever gesponsorde tankkaart is? Heeft ook een grote impact dacht ik
Raar, ik krijg met exact dezelfde parameters 147 euro te zien.Die komt bij mij toch op 210€/maand?
![]()
Ik heb collega's gehad (en nog steeds) die in die situatie zitten (eigen keuze). Heb het hun weliswaar nog nooit gevraagd.Er leeft een vrij hardnekkige perceptie bij een aantal mensen dat een tankkaart iets wijzigt aan het VAA wanneer je een wagen krijgt. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Krijg je een wagen met tankkaart, dan is het VAA enkel en alleen afhankelijk van de wagen volgens de geijkte formule.
Wat ik niet durf zeggen is wat er gebeurt wanneer je een tankkaart krijgt zonder wagen. Dus een tankkaart om je eigen wagen vol te tanken. Logica gebiedt dat dat dan ook een VAA inhoudt, maar ik weet niet hoe dat wordt bepaald.
Wat verandert er volgend jaar misschien qua regelgeving? En is dat voor iedereen, ook degenen die nu bestellen? Of telt besteldatum?520D == MIN 124g CO (max 141). Dus eentje van 75K == 471,43 - 562,50/maand
530E == MAX 39g CO. Eentje van 90K == 257,14/maand.
Dit scheelt ook voor de WG, want de verworpen uitgaven & gerelateerde extra belasting is ook goeikoper.
Idem aftrekbaarheid natuurlijk, welke geldt voor zowel wagen als tankkaart.
Nuja ... da's enkel nog dit jaar van toepassing natuurlijk. Vanaf volgend jaar is iedereen gejost!
Alle PHEV's (die nu dus nog fiscaal aantrekkelijk zijn) aangekocht vanaf 2023 zullen degressief richting 0% aftrekbaarheid dalen tegen 2026.Wat verandert er volgend jaar misschien qua regelgeving? En is dat voor iedereen, ook degenen die nu bestellen? Of telt besteldatum?