De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik denk dat jij ook zal kunnen nadenken over een 545e of ee X5 45e. Alvast een leuke wagen!

Waarom eigenlijk die interesse in het verbruik? Met een tankkaart kijk ik daar eigenlijk niet naar.

Minder tanken is altijd leuk zeker? :)

Blijft toch schrikken van de levertijden hier. Ik ben eigenlijk blij dat ik begin 2019 nog een gewone diesel kocht aan een zeer propere prijs. Kan ik gewoon rustig afwachten tot de markt stabiliseert en vooral ook nog wat verder volwassen wordt, want nu komen er in sneltempo EV's uit overal.

Ik ga deze gewoon nog een jaar of 3 rijden denk ik, ook al loopt m'n renting binnen 1 jaar af.

Waarom eigenlijk die interesse in het verbruik? Met een tankkaart kijk ik daar eigenlijk niet naar.

Ik betaal mijn eigen tankkaart :).
Ik keek daar ook niet zo nauw naar, maar een PHEV heeft alleszins op mij het effect wat rustiger te rijden... Ik hoor dat ook Full EV's vaak dat effect hebben...

Wel, we zullen de komende jaren wel meer en meer EV's beginnen zien in het wagenpark. Zeker vanaf 2023, wanneer elke aangekochte PHEV ook begint te dalen in aftrekbaarheid (& dus minder fiscaal vriendelijk wordt).

Grootste probleem blijft laadinfrastructuur.
Heb zo voor den jol gisteren avond eens gezocht waar ik m'n spiksplinternieuwe BMW zou kunnen gaan laden regio Lokeren en euuuh ... da's dus vrijwel ... euuuuh ... 🤨 ... Nergens dus.
Als je al iets vind is het voornamelijk zoiets van 11KW & meestal mag je al blij zijn dat er 1 paal staat op de parking van een of andere winkel/tankstation.

Bottom line ... geen laadinfra thuis + genen Tesla == Misere

Ik betaal mijn eigen tankkaart :).
Ik keek daar ook niet zo nauw naar, maar een PHEV heeft alleszins op mij het effect wat rustiger te rijden... Ik hoor dat ook Full EV's vaak dat effect hebben...
Klopt. Ik merkte dat ook al toen ik indertijd overstapte naar PHEV en nu nog meer bij EV. Ik heb zelfs niet meer de neiging om continu 125-127 te rijden, dat ligt nu tussen 110-120. Ik weet niet waarom, komt gewoon vanzelf.
Zeer leuk om te weten dat dat ding in 4,4s naar 100 gaat, maar na de eerste week is de nieuwigheid er af en gebruik je (lees: ik) dat eigenlijk amper. De wagen staat zelfs vaak in chill mode.
Maar het vermogen en instant koppel is in bepaalde situaties natuurlijk ook wel zeer leuk/handig. Tot je de impact van sprintjes op je bereik ziet :sop:

Ik denk dat jij ook zal kunnen nadenken over een 545e of ee X5 45e. Alvast een leuke wagen!

Goh, verschillende redenen (in verschillende mate van relevantie...):
- Nu doe ik 1200km per tank en dat is wel zalig
- Nieuwe tankkaart zal enkel Total zijn en die zitten niet super dichtbij
- Minder verbruiken is ook wel beter voor het milieu denk ik :D
- Denk dat men bij hybride ook gaat beginnen nadenken om limieten te zetten op tankkaart zodat er zeker ook op batterij gereden wordt

Ik weet niet wat de research daarover zegt. Volgens mijn gevoel is een PHEV niet bedoeld om de hele tijd elektrisch te rijden, maar net om de wagen te laten beslissen (remmen, optrekken, stadsverkeer -> elektrisch, constant rijden -> op de motor en licht ondersteund door de batterij)
Ik weet dat de meesten met een PHEV hier als een bezetene alles op elektriek willen doen, maar dan heb je zo'n grote en zware wagen, en gebruik je maar de helft van de capaciteit...

Ik weet dat de meesten met een PHEV hier als een bezetene alles op elektriek willen doen, maar dan heb je zo'n grote en zware wagen, en gebruik je maar de helft van de capaciteit...
Misschien wat kort door de bocht dit...
Het is gewoon stom om een steenkoude motor in een zone 30-50-70 voor 10 seconden aan te laten springen om 45% van je gaspedaal in te duwen in plaats van 40%. Die boost is ook niet groot want dan limiteert die toch het vermogen van de ICE om die niet te beschadigen. Rij jij in sport+ of een andere scherpe modus door een zone 30, 50, 70? Ik niet alvast, en dat deed ik met mijn vorige ICE only auto ook niet. Als je achterin op een rustig baantje eens gas geeft, weet je dat je dat gaat doen en laat je de ICE vooraf op temperatuur komen... Of die nu EV ondersteuning heeft of niet...

Volgens mij is die motor + batterij (bij BMW toch) sterk genoeg gedimensioneerd voor "gewoon" vlot stadsverkeer en is de ICE bedoeld voor lange afstanden met als voordeel dat je een extra recuperatie hebt voor het volgende stuk stad + wat extra boost als je echt wil doortrappen om zo meer pk's aan de marketingafdeling te kunnen serveren... Als je een PHEV zo gebruikt, rijdt dat ook het fijnste volgens mijn tot dusver korte ervaring...

Klopt. Ik merkte dat ook al toen ik indertijd overstapte naar PHEV en nu nog meer bij EV. Ik heb zelfs niet meer de neiging om continu 125-127 te rijden, dat ligt nu tussen 110-120. Ik weet niet waarom, komt gewoon vanzelf.
Zeer leuk om te weten dat dat ding in 4,4s naar 100 gaat, maar na de eerste week is de nieuwigheid er af en gebruik je (lees: ik) dat eigenlijk amper. De wagen staat zelfs vaak in chill mode.
Maar het vermogen en instant koppel is in bepaalde situaties natuurlijk ook wel zeer leuk/handig. Tot je de impact van sprintjes op je bereik ziet :sop:
Dat is 1 van de redenen dat ik voor de iX3 gekozen heb en niet voor de EQC.
Die EQC is 1,5s naar de 100 sneller, maar In een test ging er elke keer je optrok gewoon 5km van de range, die bij een EQC in praktijk al niet veel is.

Bon, geschatte levertermijn doorgekregen voor de i4 : 13 juni 2023.

Dus nu hopen dat het effectief waar is dat ze de productie gaan kunnen opvoeren waardoor je wat naar voor kan schuiven. :unsure:

Een collega heeft net voor 2022 nog een i4m50 besteld om te kunnen genieten van de kortingen.
Nog geen levertermijn gekregen, maar de dealer zei al iets van "niet voor september 2023".

Mijn leverdatum is ook al vertraagd naar augustus 2022 door de dealer, maar dat kan nog later worden omdat ze geen productieweeknummers krijgen. De datums die ze geven zijn nooit officieel bevestigd.

Een collega heeft net voor 2022 nog een i4m50 besteld om te kunnen genieten van de kortingen.
Nog geen levertermijn gekregen, maar de dealer zei al iets van "niet voor september 2023".

Mijn leverdatum is ook al vertraagd naar augustus 2022 door de dealer, maar dat kan nog later worden omdat ze geen productieweeknummers krijgen. De datums die ze geven zijn nooit officieel bevestigd.

Dat zijn toch al vrij absurde termijnen.

Ik hoop die van mij hier toch ten laatste in mei te hebben.

Mijn buurman moet zowat de eerste zijn die besteld heeft denk ik. Al zeker in de concessie maar dacht in algemeen ook. Dus als die er is beginnen de leveringen :p

In Duitsland hebben ze al een batch M50 orders geannuleerd, prioriteit gaat naar de i4 (meer winstgevend waarschijnlijk?).

Intussen begin ik steeds vaker de facelift X3 te spotten. Zou de iX3 facelift ook al rondrijden? Het waren tot nu toe altijd hybrides die ik tegengekomen ben.
Zitten hier mensen die de iX3 binnenkort geleverd krijgen?

Intussen begin ik steeds vaker de facelift X3 te spotten. Zou de iX3 facelift ook al rondrijden? Het waren tot nu toe altijd hybrides die ik tegengekomen ben.
Zitten hier mensen die de iX3 binnenkort geleverd krijgen?

Er zijn eind december wel wat LCI's geleverd ja. Heb bij Van Osch in Hasselt bvb een IX3 Inspiring LCI buiten zien staan die net van de vrachtwagen kwam. Dus die zullen wel al rondrijden ja. Levering iX3 Impressive LCI staat voorlopig op 08/22.

Zou het toch zuur vinden om een pre facelift te ontvangen terwijl de nieuwe al een tijd in de etalage staat te blinken

Dat zijn toch al vrij absurde termijnen.

Ik hoop die van mij hier toch ten laatste in mei te hebben.

Mijn buurman moet zowat de eerste zijn die besteld heeft denk ik. Al zeker in de concessie maar dacht in algemeen ook. Dus als die er is beginnen de leveringen :p

Eerste zijn in de bestelling helpt niet zolang je niks officieel ontving. Je kunt nog steeds een wagen later ontvangen dan iemand die later bestelde. Woorden van de dealer.

Ik vind het erg jammer dan BMW zelfs na ene half jaar nog geen bevestigde productiedatum kan geven. Heb jij al iets ontvangen?

Collega van mij heeft gisteren zijn iX3 ontvangen en dat is in elk geval nog een pre-LCI
Misschien is die nog geproduceerd net voor de FL begon en wou de leasemaatschappij de wagen nog niet inschrijven omdat het einde van het jaar was?

Ik weet niet sinds wanneer de FL geproduceerd wordt. Ik heb hem voor het eerst gespot een paar weken terug.

Misschien is die nog geproduceerd net voor de FL begon en wou de leasemaatschappij de wagen nog niet inschrijven omdat het einde van het jaar was?

Ik weet niet sinds wanneer de FL geproduceerd wordt. Ik heb hem voor het eerst gespot een paar weken terug.
Ik denk dat ze begin December zijn begonnen met leveren. Vanaf toen merk ik toch in de facebookgroepen dat er mensen eentje hebben.
Ik ben er nog steeds niet uit of hij nu mooier is of niet. De achterlichten zijn trouwens gewoon te vervangen.

Ik denk dat ze begin December zijn begonnen met leveren. Vanaf toen merk ik toch in de facebookgroepen dat er mensen eentje hebben.
Ik ben er nog steeds niet uit of hij nu mooier is of niet. De achterlichten zijn trouwens gewoon te vervangen.
Mogelijks dat poeperman zijn collega's iX3 dan nog voor december geproduceerd werd en pas in januari ingeschreven is.

Ga jij die lichten vervangen dan? Bij de meeste FL's kan je lichten vervangen, het gebeurt zelden dat ze het koetswerk aanpassen voor een facelift. Maar ik zie dat niet vaak gebeuren.

De achterlichten zijn trouwens een heel duidelijke weggever dat het over een FL gaat. Ik heb de X3 FL's tot nu toe ook enkel gespot in het donker langs achteren.

Terug
Bovenaan