Bij ons wordt alles (nog) betaald door de werkgever maar als ik daar afstand van neem is zo'n systeem zoals bij jullie toch niet meer dan normaal. Afgezien van het woon-werk-verkeer. Ik zou daar zelfs niet eens een probleem mee hebben als ze dat zo zouden doen.
Heb jaren veel kilometers met eigen wagen afgelegd voor het werk en kwam er toch helemaal niet uit met de kilometervergoeding alleen. Die onderhoudsbeurten, slijtage, aankoop nieuwe wagen, verzekering, etc... Een bedrijfswagen heeft toch echt veel voordelen voor de gebruiker vind ik.
Moet eind volgend jaar een nieuwe kiezen en ben nu nog wat in dubio. Nu nog een diesel, volgend jaar wordt EV en hybride ook mogelijk. Zijn paar elektrische modellen die passen in budget (Audi Q4, VW ID4, Volvo XC40 (single)). Maar hebben gewoonte om (minstens jaarlijks) naar Zuid-Frankrijk te reizen en niet echt een idee of dat echt aangenaam wordt met die laadbeurten. Anderzijds zou je ook kunnen redeneren om voor die weekjes een auto te huren met de VAA die je uitspaart.
Kleine kinderen dus ook wel een beetje kofferruimte nodig.