De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
'k Ben gisteren nog langs de garage gepasseerd voor m'n onderhoud in te plannen (BMW) & men gaf toch aan dat voor sommige wagens je ook 1+ jaar moogt rekenen hoor.

i4 bv. zult ge blijkbaar al op uwen buik mogen schrijven voor 2022!

Dus 't is ni enkel bij den Benz 't geval.
Bij bmw zou het enkel de i4 en nog een model (ben het al vergeten) die pas in 2023 geleverd kunnen worden. Ze kunnen zelfs nog niet zeggen wanneer in 2023.

Bij bmw zou het enkel de i4 en nog een model (ben het al vergeten) die pas in 2023 geleverd kunnen worden. Ze kunnen zelfs nog niet zeggen wanneer in 2023.
Te zot voor woorden eigenlijk eh. 1 a 1,5 jaar levertermijn ... voor nen otto.

Da's toch voor zowat elk bedrijf een issue. Particulier minder erg (but still annoying), maar voor een bedrijf kan het zo goed zijn dat die mens z'n bestelling doet & al lang vertrokken is tegen dat ooit levering kan gebeuren.

Verder moet je die mens nog steeds van een wagen voorzien, want em heeft er recht op in z'n loonpakket. Inloopwagens is dan 1 ding, maar da's normaal iets van een 6 maand of zo als die recht heeft op een nieuwe, geen 18 maand.
Laat staan het 'vernieuwen' van wagens van bestaande WN's, waar 'den tool' meestal pas open gesteld wordt voor die mens enkele maanden op voorhand. Of zoals bij mij, een KMO zonder 'tool', wordt in principe geen 18 maand op voorhand gesproken over wagens bestellen hoor.

Te zot voor woorden eigenlijk eh. 1 a 1,5 jaar levertermijn ... voor nen otto.

Da's toch voor zowat elk bedrijf een issue. Particulier minder erg (but still annoying), maar voor een bedrijf kan het zo goed zijn dat die mens z'n bestelling doet & al lang vertrokken is tegen dat ooit levering kan gebeuren.

Verder moet je die mens nog steeds van een wagen voorzien, want em heeft er recht op in z'n loonpakket. Inloopwagens is dan 1 ding, maar da's normaal iets van een 6 maand of zo als die recht heeft op een nieuwe, geen 18 maand.
Laat staan het 'vernieuwen' van wagens van bestaande WN's, waar 'den tool' meestal pas open gesteld wordt voor die mens enkele maanden op voorhand. Of zoals bij mij, een KMO zonder 'tool', wordt in principe geen 18 maand op voorhand gesproken over wagens bestellen hoor.

Uiteindelijk is dat gewoon massaproductie eh.

Mja, we hebben in Mei nieuwe meubels besteld. Een TV meubel, een grote salon met zo lounge ding en een 'love seat'. Die dingen komen ten vroegste in Februari 2022. Voor wat hout en stof.

Bon, de saloncondities beginnen en ik heb eindelijk bevestiging gekregen dat ik voor het begin van de kerstvakantie nog mijn keuze kan maken. Dus ja, met een klein beetje geluk zit ik volgend jaar in mijn nieuwe bolide. Zou opnieuw een 330e moeten zijn, maar een touring deze keer.

Ik hoop toch dat ze mij niet dwingen te downgraden want ik heb nog net een offer afgeslagen waar ik vlotjes een i4 kon pakken. :unsure:

Ik ken iemand die echt vorige maand zijn wagen heeft gekozen. Zijn budget was net genoeg voor een 330e en dan met als enige optie sportzetels. En daar zat dan een 'grote' korting op via het werk. Meanwhile staan op de site van BMW zelf 330e Saloncondities met een bangelijk uitgeruste wagen voor dezelfde prijs. En dus nog pré fleet-korting die de grotere werkgevers loskrijgen.

Bon, de saloncondities beginnen en ik heb eindelijk bevestiging gekregen dat ik voor het begin van de kerstvakantie nog mijn keuze kan maken. Dus ja, met een klein beetje geluk zit ik volgend jaar in mijn nieuwe bolide. Zou opnieuw een 330e moeten zijn, maar een touring deze keer.

Ik hoop toch dat ze mij niet dwingen te downgraden want ik heb nog net een offer afgeslagen waar ik vlotjes een i4 kon pakken. :unsure:

Ik ken iemand die echt vorige maand zijn wagen heeft gekozen. Zijn budget was net genoeg voor een 330e en dan met als enige optie sportzetels. En daar zat dan een 'grote' korting op via het werk. Meanwhile staan op de site van BMW zelf 330e Saloncondities met een bangelijk uitgeruste wagen voor dezelfde prijs. En dus nog pré fleet-korting die de grotere werkgevers loskrijgen.

Kortingen voor particulieren staan meestal compleet los van de kortingen voor bedrijven, no worries. Die combinatie heb ik ook al eens proberen maken 5j geleden => kale reis

Kortingen voor particulieren staan meestal compleet los van de kortingen voor bedrijven, no worries. Die combinatie heb ik ook al eens proberen maken 5j geleden => kale reis
Dat heeft men mij bij de garage ook al telkens aangehaald dat de promoties van het salon (voor de particulieren dus) niet relevant zijn voor fleet.
Dus 't is niet dat je naar 't salon gaat, privé offerte aanvraagt 'met saloncondities' & dat bedrag nog eens moogt verminderen met enige fleet korting die 't bedrijf heeft.

Je mag in feite heel het saloncondities verhaal grotendeels negeren voor de fleet markt.

Is inderdaad voor de meeste merken sinds enkele jaren zo.

Is op zich "beter" voor de fleetklanten.
Zo is een collega die een maand later mag bestellen niet per sé in het nadeel.
Vermijd veel interne discussies zo.

Is inderdaad voor de meeste merken sinds enkele jaren zo.

Is op zich "beter" voor de fleetklanten.
Zo is een collega die een maand later mag bestellen niet per sé in het nadeel.
Vermijd veel interne discussies zo.
Dat is ook niet noodzakelijk het geval. Ik bv. heb besteld nog voor het salon & er was toen wél een promotie aan de gang die geldig was voor mij (fleet)(voor mijn model).
Dus 't is niet dat er geen promoties kunnen zijn & dus dat ik meer korting kan hebben gekregen dan een collega die een paar maand vroeger/later besteld.

't Heeft gewoon niet veel met het salon te zien.

Ik kan bv. verwachten dat ik mogelijks voor m'n volgende niet even veel korting kan bedisselen als ik de vorige keer kreeg, al was dit voor exact hetzelfde model met exact dezelfde opties.

Dat is ook niet noodzakelijk het geval. Ik bv. heb besteld nog voor het salon & er was toen wél een promotie aan de gang die geldig was voor mij (fleet)(voor mijn model).
Dus 't is niet dat er geen promoties kunnen zijn & dus dat ik meer korting kan hebben gekregen dan een collega die een paar maand vroeger/later besteld.

't Heeft gewoon niet veel met het salon te zien.

Ik kan bv. verwachten dat ik mogelijks voor m'n volgende niet even veel korting kan bedisselen als ik de vorige keer kreeg, al was dit voor exact hetzelfde model met exact dezelfde opties.

Grote bedrijven hebben prijsafspraken op lange termijn, ongeacht salon of niet. Kleine KMO’s kunnen nogal eens terugvallen op bepaalde fleet kortingen.

Tgoh 't was voor mij eerder: het zijn al saloncondities en ik mag nu pas bestellen enerzijds en anderzijds die mens die had besteld tegen een bepaalde prijs voor een kale wagen waarvoor nu de normale consument ook eentje koopt met alles erop en eraan. :unsure:

Ik heb hier een offerte liggen voor de i4 (niet die M versie) en levering zou september '22 zijn...
Dat valt nog goed mee, telefonisch wisten ze te zeggen dat de i4 40e een jaar wachten was en de 50m een jaar en 2 maand.
Morgen testrit met de i4 50m en erna offerte opvragen voor de 40e. Ik zat online al direct op 75k en +/-1150 TCO

Gisteren trouwens met de ev6 gt line gaan rijden en heeft me positief verrast, reed soepeler dan de mustang Mach e.
Ook proper afgewerkt, maar 53k voor een Kia blijft veel.

Ik heb hier een offerte liggen voor de i4 (niet die M versie) en levering zou september '22 zijn...
Dat valt nog goed mee, telefonisch wisten ze te zeggen dat de i4 40e een jaar wachten was en de 50m een jaar en 2 maand.
Morgen testrit met de i4 50m en erna offerte opvragen voor de 40e. Ik zat online al direct op 75k en +/-1150 TCO
Die garage/dealer is dan wel erg optimistisch. Ik kreeg deze week te horen dat je de i4 hoegenaamd niet meer moet verwachten in heel 2022 als je nu nog moet bestellen. Dus september '22? We'll see.

Nuja ... zal sowieso nog wat koffiedik kijken zijn wss.

Gisteren trouwens met de ev6 gt line gaan rijden en heeft me positief verrast, reed soepeler dan de mustang Mach e.
53K voor een auto tout court is erg veel... Louter naar de prijs kijken: een Porsche kan je kopen vanaf 61.000... Dat zijn altijd al dure auto's geweest. Tegenwoordig lijkt alles met een batterij en een stekker prijzen van mega-bolides te halen.

Die garage/dealer is dan wel erg optimistisch. Ik kreeg deze week te horen dat je de i4 hoegenaamd niet meer moet verwachten in heel 2022 als je nu nog moet bestellen. Dus september '22? We'll see.

Nuja ... zal sowieso nog wat koffiedik kijken zijn wss.
Goh, ik ben al klant bij dezelfde garage en mijn renting loopt af in juni... Ik weet niet of dat een verschil maakt. In elk geval stelde ze me voor om 2 maanden langer te renten en indien die I4 er dan nog niet zou zijn krijg ik, kosteloos, een gelijkaardige wagen ter beschikking (die noemde dat mobility solution of zoiets). Als die verkoper dus uit zijn nek aan het lullen was dan vind ik het niet eens zo erg... Dan rij ik tot 2023 quasi gratis met een BMW he :)

Dat is, als die het wordt want die 75K is een psychologische drempel waar ik over moet.

Zal over de iX gaan, de grote SU(E)V van BMW.
Wanneer heb je die offerte laten opmaken? Twee weken geleden heb ik een offerte laten opmaken voor een i4 eDrive40, levering Q1 2023..

Ik zag trouwens dat er in de configurator bij BMW momenteel niet veel keuzes te maken zijn, vermoed dat daar ook niet het basismodel afgebeeld staat :D
Gisteren daar voor de aardigheid ook nog eens in zitten rommelen. De 545e kan je nog geen M pack meer opnemen, enkel de basisversie. Prijzen leken me ook enorm gestegen tov een jaar geleden.

Hetzelfde verhaal bij collega's voor de i4. Nu besteld is geleverd in de eerste helft van 2023.
Ik heb week 21 van 2022 heb gekregen voor levering van mijn i4, maar die staat ook al een tijdje in bestelling. Morgen naar de garage bellen of dat nog altijd klopt.

Ik vind dat eigenlijk niet zoveel voor zo een grote en goed afgewerkte elektrische auto.

Terug
Bovenaan