Leuke collega’s kom je op iedere job tegen dus daar zou ik het niet voor laten. Als je tevreden bent met het loon, takenpakket etc dat ze aanbieden en je krijgt meer vrije tijd (je zegt zelf dat je daar naar op zoek bent), waarom dan twijfelen?
Hangt ook van persoon tot persoon af. Ik had op mijn vorige job goeie collega's waarmee ik eigenlijk alles besprak, die wisten echt super veel van mij en ik kon daarmee nen helen dag zeveren over van alles en nog wat. Ik ga niet beweren dat het vrienden zijn want dat is ook een stap te ver maar ik ben daar nu 5 jaar weg en ik wordt nog steeds gevraagd op den BBQ die ze alle jaren geven (nu niet sinds Corona

).
Das op mijn huidige job toch heel anders hoor. Ik kom overeen met het grootste deel van mijn collega's, maar het is niet hetzelfde als vroeger. Die mensen kennen mij allemaal maar héél oppervlakkig maar I'm fine with that. Dat is de enige opoffering die ik heb moeten maken, in de plaats verdien ik véél meer, véél minder stress, thuiswerken (had jamais gepakt op mijn vorige werk, ook niet tijdens lockdown), genen baas die op elk moment van den dag in mijne nek kan komen hijgen "Waar zijde mee bezig? En dan? En dan? En dan? Is da alles? Doe dan x, y en z ook nog eens..."
Maar los daarvan, als ge nog geen 40 zijt (en zelfs als ge tegen de 50 zijt) en ge zijt u huidige job en strontbeu... ga dan iets anders doen. Zelfs 10-15 jaar tegen u goesting gaan werken is laaaaaaaaang.
Ook niet aangepast omdat ik een bedrijfswagen heb, maar ben blij dat ik de naft niet hoef te betalen momenteel. Ik geraak maar een 600 tot 700km ver op 1 tank (gem 8,4l/100km). Wat er nu wel eens gebeurd is dat mijn vrouw met de wagen gaat werken als ik een thuiswerkdagje heb (uitzonderlijk). Ze werkt op een gelijkaardige afstand en eerlijk gezegd, ik sta ook loon af voor de wagen + nog eens de VAA dat je betaald dus als het niet beperkt word in de policy ... gebruik je het ook wel.
Deloitte met de trackers, hoe werd dit dan gecommuniceerd naar de werknemers ivm privacy etc. Als men zo begint te zeuren over het gebruik van de bedrijfswagen dat men met GPS gaat beginnen tracken wat je ermee doet hoeft het voor mij ook niet meer.
In onze car policy staat in dat wisselen van auto niet verboden is, het mag gewoon geen vast ding worden. Stel dat mijn vrouw 50km enkel moest bollen en ik 20km mogen we dus niet standaard dagelijks van wagen wisselen. Maar per uitzondering mag het, ik interpreteer dat losjes als 1, max 2 keer in de week is ok.
Als ze bij mij zo moeilijk zouden doen, om dan eerst nog 2 jaar met ne Mini Cooper te rijden dan mochten ze diej Mini Cooper steken...
Vergelijkbaar: Ooit ne collega gehad die met dn auto van zn vrouw opt werk aankwam. Zn vrouw ging naar zee en vond het financieel interessanter van zijne auto + tankkaart te gebruiken, en hem me hare auto naart werk te laten gaan. Echt wel een brug te ver IMO.
Zou ik ook doen ware het niet dat ik niet wil gezien worden in nen orange Peugeot Partner

. Nee serieus, als wij op verlof gaan hou ik in het oog wat ik op eigen kosten tank in het buitenland en als ik dan terug ben in België soemel ik wa met mijn km-standen op mijn tankkaart en tank het verschil terug in mijn vriendin haren auto

Again, ge moet niet heiliger willen zijn dan de paus hé...
Fun fact: mijn werkgever heeft zelfs mijn tol betaald toen we in Noorwegen zaten op vakantie een paar jaar terug. Dat werkt daar op nummerplaat herkenning en ik ging er van uit dat ze die factuur gewoon wel zouden doorschuiven... nooit iets van gezien.