De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
bold statement :p Momenteel lopen levertermijnen ergens tussen 6 maand en 2 jaar ofzo :p
Bij BMW? 2 jaar is algemeen gesproken we weten het niet, zet uw bestelling en we zien wel :P

Als ik kijk dan worden er wel wat wagens afgeleverd. Maar goed dat zullen ook veel backorders en stockmodellen zijn. Zelf samengesteld zal je er misschien inderdaad niet komen op 5-6 maanden.

Iemand een idee betreffende huidige wachttijd voor BMW 1-series?

BMW weet ik niet, maar ter illustratie hieronder wat er dit jaar bij de collega's 'gekocht' werd;
  • Skoda octavia diesel: bestelling mei 2021; status deze maand: levering feb 2022
  • Skoda octavia hybride: bestelling juni 2021; status deze maand: levering jan 2021
  • 2x Skoda superb diesel: bestelling mei 2021; status deze maand: levering feb 2022
  • Citroën C4 elektrisch: bestelling begin mei 2021; status deze maand: levering jan 2021
  • Volkswagen Golf variant diesel: bestelling maart 2021: status deze maand: levering december 2021
  • Volvo XC40 (ken uitvoering niet): bestelling maart 2021: status deze maand: levering januari 2022

Levertermijnen zijn allemaal systematisch al 2-3maanden aan het uitlopen (elke maand komt daar gewoon een maand bij)

Zal dat niet zoals bij elke wagen rond de 5 maanden liggen?

op basis van mijn/collega's ervaring, lijkt 5 maanden heden het optimistisch aanbod dat in den beginne wordt meegegeven, maar schuift gewoon op richting 9-10 maand tot een jaar. Was 5 jaar geleden ook mijn gevoel, maar nog niet zo extreem

Als ge ne stockwagen pakt heb je hem natuurlijk wel 'meteen', dus ik kijk zelf ook altijd even daartussen. Maar ken wel nog maar ene die daar zijn ding heeft in gevonden en dat was een wagen-categorie hoger (A8 dacht ik). In mijn categorie (zie boven), is het dan zo juist toch niet wat het moet zijn (kleur, velgen, interieur, etc).

op mijn passat is het ook nog een paar maand langer wachten als voorzien, het zal naar 14 maanden gaan schatten ze (simpele break business edition)

Eigenlijk triestig dat werk of leasing niet gewoon iets had voorgesteld uit stock met een optie meer of minder.
Ondertussen rij ik met een kreng van een 1 serie waar niks in past.

op mijn passat is het ook nog een paar maand langer wachten als voorzien, het zal naar 14 maanden gaan schatten ze (simpele break business edition)

Eigenlijk triestig dat werk of leasing niet gewoon iets had voorgesteld uit stock met een optie meer of minder.
Ondertussen rij ik met een kreng van een 1 serie waar niks in past.
believe me, koester die 1-reeks want met uitzondering van de ruimte ga je overal serieus op achteruit gaan :p

believe me, koester die 1-reeks want met uitzondering van de ruimte ga je overal serieus op achteruit gaan :p
Vind ik persoonlijk totaal niet :p
Mijn vriendin heeft een 1 reeks 116d, ikzelf een Passat 1.6 TDI.

De 1-reeks is heel 'hard' om te rijden. Pedalen zijn hard, stuur is hard, naar mijn mening veel te sportief voor een alledaagse auto. Absoluut niet comfortabel.
Mijn Passat rijdt heel zacht en comfortabel en heeft net kracht genoeg om vlot te kunnen rijden (er is wel geen overschot).

Vind persoonlijk de 1-reekskes totaal overroepen voor wat dat kost :p
Meningen verschillen zeker...?

Vind persoonlijk de 1-reekskes totaal overroepen voor wat dat kost :p
Meningen verschillen zeker...?

Laat ons het erop houden dat je er niks van kent en dat je andere zaken zoekt in een wagen :P
Als er iets is wat nu net mateloos stoort dan is het wel de onverschillige besturing van een passat :P

Laat ons het erop houden dat je er niks van kent en dat je andere zaken zoekt in een wagen :p
Als er iets is wat nu net mateloos stoort dan is het wel de onverschillige besturing van een passat :p
We zullen het daar op houden ja :D

Mijn Passat stuurt inderdaad wat onverschillig maar meer heb ik niet nodig voor mijn woon-werk verkeer :D
Ook op reis gaan doe ik liever comfortabel dan het harde 1-reekske.

Maar meningen verschillen natuurlijk, ik reed al niet graag met de 1-reeks van mijn vriendin sinds mijn eerste ritje dus het was meteen een no-match.

We zullen het daar op houden ja :D

Mijn Passat stuurt inderdaad wat onverschillig maar meer heb ik niet nodig voor mijn woon-werk verkeer :D
Ook op reis gaan doe ik liever comfortabel dan het harde 1-reekske.

Maar meningen verschillen natuurlijk, ik reed al niet graag met de 1-reeks van mijn vriendin sinds mijn eerste ritje dus het was meteen een no-match.

Kan ik volledig volgen. Doe ook wel wat km's op een jaar voor het werk (50-60k) en merk dat mijn wensen verschoven zijn. Als snotneus van school toch maar dien audi s3 pakken om wat mee te showen, maar na 10 jaar kies ik voor wat meer rijcomfort en opties binnenin en vooral ook meer ruimte in mijn geval (binnen mijn budget betekent dat dan een merk 'zakken' naar opel/skoda/peugeot/..). comfort is voor eenieder anders, maar ik 'laat mij graag rijden' zoals ze zeggen. again: voor eenieder natuurlijk anders en het begint feitelijk bij het budget ook. Als ge ne ruime break wilt die niet standaard is en ge hebt een '1-reeks budget', zal daar gene 330 touring uit komen.
Budget stijgt ook wel met de anciënniteit bij veel bedrijven, en op een gegeven moment kunde wel alles gaan combineren. Maar dan zit ge in uitgeruste S6 / XC90 / E-klasse gebied, hetgeen nog eens 8-10 jaar verder is voor mij. En wie weet wat hebben ze tegen dan weer uitgevonden en moet alles elektrische zijn ofzo. Dit jaar heeft het management al serieus mogen inbinden bij owv zeer strenge CO2 uitstoot policy.

Mijn bedrijfswagen werd gisteren aangereden terwijl hij geparkeerd werd en er is geen dader bekend. Het gaat om enkele schrammen in de linkerhoek vooraan.

Is het nu opportuun om dit aan te geven en franchise te betalen of te hopen dat er in die 3 jaar dat ik ermee rijdt nog eens iemand ertegen rijdt en zo de schade in 1 keer laat maken en maar 1 keer franchise betaal ?

Ik weet niet wat de regels hieromtrent zijn.

no way, rijplezier heb ik echt niet in zo een kleine BMW, ok is vinnig voor een 1.5, maar voor de rest is dit echt een budgetauto in alle opzichten.
Veel te hard, bochten zullen wel beter zijn als de passat, interieur (in mijn versie dan) is ook maar magertjes.
Motor is ok , versnellingsbak ook, maar eerlijk gezegd, het voelt allemaal cheap aan

no way, rijplezier heb ik echt niet in zo een kleine BMW, ok is vinnig voor een 1.5, maar voor de rest is dit echt een budgetauto in alle opzichten.
Veel te hard, bochten zullen wel beter zijn als de passat, interieur (in mijn versie dan) is ook maar magertjes.
Motor is ok , versnellingsbak ook, maar eerlijk gezegd, het voelt allemaal cheap aan
Ik vind persoonlijk wel niet dat hij cheap aanvoelt. Het is voor mij gewoon niet mijn ding.

ja bij mij is het wss door de het plaatsgebrek dat het voelt alsof ik een polo rij.
Ik ben niet echt klein, 1M88 en +100 Kilo (ook niet echt standaard).
Opgepast, een slechte auto is het nu ook weer niet, maar een passat is echt zoveel auto vandaag hier tegenover.
Ik had zelf liever langer mijn Touran gehouden (waar ik ook niet echt wild van was)

Mijn bedrijfswagen werd gisteren aangereden terwijl hij geparkeerd werd en er is geen dader bekend. Het gaat om enkele schrammen in de linkerhoek vooraan.

Is het nu opportuun om dit aan te geven en franchise te betalen of te hopen dat er in die 3 jaar dat ik ermee rijdt nog eens iemand ertegen rijdt en zo de schade in 1 keer laat maken en maar 1 keer franchise betaal ?

Wat houdt u tegen om over 2,5 jaar, als er nog steeds niemand nog eens op heeft gezeten, het dan te melden?

Wel, je fleet verantwoordelijke weet dat waarschijnlijk wel ;)

Maar zoals het bij mij steeds ging bij schade door onbekenden (en ja, triestig, maar dat is op een 13 jaar tijd toch een viertal keer voorgevallen): aangifte doen bij de politie voor schade door onbekenden met vluchtmisdrijf. PV doorgeven aan verzekering. Daarmee goedkeuring voor herstelling zonder franchise.

Heeft me nooit een euro gekost.

Wel, je fleet verantwoordelijke weet dat waarschijnlijk wel ;)

Maar zoals het bij mij steeds ging bij schade door onbekenden (en ja, triestig, maar dat is op een 13 jaar tijd toch een viertal keer voorgevallen): aangifte doen bij de politie voor schade door onbekenden met vluchtmisdrijf. PV doorgeven aan verzekering. Daarmee goedkeuring voor herstelling zonder franchise.

Heeft me nooit een euro gekost.
Is dat dan omnium verzekerd bij jou ? Politie zei dat ze wel een pv wouden opstellen maar dat er zonder getuige/camera's weinig aan te doen was en dat de pc enkel geldt bij omnium verzekering.

Alsook, kan de fleet verantwoordelijke me verplichten tot herstel vd schade ?

Terug
Bovenaan