De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Een werkgever kan dat nooit echt compenseren. Als je voor jezelf uitrekent wat het zou kosten om:
- 40k over 5 jaar te betalen
- naft (afhankelijk van hoeveel je rijd maar laten we zeggen €200 per maand)
- omnium verzekering
- winterbanden
- onderhoud

Ter correctheid zullen we zeggen dat je na 5j 15k krijgt voor de wagen dus de netto aankoopwaarde is 25k.
Je zal dus snel aan 800€ per maand komen als je je hetzelfde pakket in je privé wil bekostigen. Trek daar de VAA af die je anders betaald en die werkgever zal dus 700€ netto moeten geven om dat goed te maken. Straffe werkgever als die dat wil doen :)
We zullen zien zeker..hopelijk een mooi deftig voorstel.

We zullen zien zeker..hopelijk een mooi deftig voorstel.
Vanuit het standpunt van de werkgever: die ziet de waarde van een bedrijfswagen (afhankelijk van het type wagen) als iets tussen de €300 en €800 bruto per maand. Een A3/A klasse zal op een €400 à 500 bruto neerkomen.
Als ik vandaag mijn bedrijfswagen inlever, dan zal ik een €500 bruto gecompenseerd worden per maand (VAA/netto bijdrage/tankkaart vallen wel weg). Mijn woon-werk verkeer is dan uiteraard wel vergoed.

Vanuit het standpunt van de werknemer is dit uiteraard veel te weinig :p

Is er iemand die Sensatec gekozen heeft in een BMW3 G20 (sportstoelen)? En zo ja, zwart of cognac? En zo ja, foto's beschikbaar en bereid om te delen? :bow:
Vernasca leder hier, dus kan je niet helpen met foto's.
Maar inderdaad, Sensatec is echt wel goed aan het worden hoor.
Ik heb een stockwagen genomen waar het al op zat, moest ik zelf hebben samengesteld had het Sensatec geweest, ik dacht dat het leder een 1300€ extra is...

Sensatec zet toch ook serieuze stappen bij elke generatie heb ik de indruk.
Ik heb m'n dashboard overtrokken met sensatec en had achteraf gezien toch ook liever gewoon leder gehad tbh. Dat leder van de stoelen is pakken mooier/aangenamer.

Ik heb m'n dashboard overtrokken met sensatec en had achteraf gezien toch ook liever gewoon leder gehad tbh. Dat leder van de stoelen is pakken mooier/aangenamer.
Standaard leer of het duurder leer? Ik vind het standaard leer eigenlijk zonde van het geld en zou dan eerder sensatec nemen als het duurdere leer niet in het budget past.
Dat standaard leer is echt zo behandeld dat het leer niet meer ademt. In de zomer is dat kokend heet en in de winter ijskoud.

Heel eerlijk: ik heb het ook in sensatec, en buiten de naad zie ik geen enkel verschil met de gewone "plastic" die het anders is...

Standaard leer of het duurder leer? Ik vind het standaard leer eigenlijk zonde van het geld en zou dan eerder sensatec nemen als het duurdere leer niet in het budget past.
Dat standaard leer is echt zo behandeld dat het leer niet meer ademt. In de zomer is dat kokend heet en in de winter ijskoud.
Het standaard leder. (Dakota)

Met de multifunctionele m sport zetels kan je geen Nappa leder nemen (tenzij misschien als je individual gaat, maar dan spreek je over +5000 euro)

Absoluut geen fan van het sensatec.

Het sensatec op de stoelen is wel helemaal anders dan dat op het dashboard hoor. Ik heb beide en dat op het dash voelt veel meer aan als dat in mijn F30.

VERGROENING VAN HET WAGENPARK: TE HERZIEN​

De binnen de Nationale Arbeidsraad (NAR) verenigde sociale partners zijn er niet echt van overtuigd dat de doelstelling van de regering om het bedrijfswagenpark tegen 2026 koolstofemissievrij te maken, realistisch is. Omdat ze zowel over de aanpassing van het elektriciteitsnet als over de ontwikkeling van de laadinfrastructuur ernstige twijfels hebben, vragen ze een evaluatie van de situatie vanaf 2023, zodat de wet kan worden aangepast indien
nodig.

Ze wijzen op de administratieve complexiteit van een systeem dat nochtans een groot potentieel heeft - in het laatste kwartaal van 2020 werden amper 500 mobiliteitsbudgetten toegekend - en vragen dat in de wet minimum- en maximumbedragen worden opgenomen waartussen de waarde van het mobiliteitsbudget moet liggen. Het zou gaan om 3.000 en 16.000 euro. De elementen waarmee rekening moet worden gehouden voor de berekening van de Total Cost of Ownership (TCO), op basis waarvan het bedrag voor het mobiliteitsbudget wordt berekend zijn onduidelijk. Daarom stelt de NAR voor om een forfaitaire formule toe te passen.

Voorts vraagt de raad de afschaffing van de in de wet van 17 maart 2019 opgenomen antimisbruikmaatregelen krachtens dewelke de werknemers over een bedrijfswagen kunnen beschikken (of er recht op hebben) gedurende een gegeven periode voor ze een mobiliteitsbudget kunnen vragen.

Zo zijn de werknemers die voor een mobiliteitsbudget in aanmerking komen, niet langer verplicht om minstens een jaar met een wagen te rijden voor ze die voor een mobiliteitsbudget kunnen inruilen. Hoe meer werknemers de voordelen en het gemak van een bedrijfswagen ervaren, zo stelt de NAR, hoe moeilijker het wordt om ze ervan te overtuigen om volledig of gedeeltelijk op duurzamere vervoersvormen over te stappen.

Bron: Trendstop

Ik heb een loon voorstel gekregen van een Cronos bedrijf, en als autoregeling staat er "Type 1: TCO €800". Aangezien er hier wel een paar mensen zitten die voor een Cronos bedrijf werken, wil ik hier ook eens polsen wat er mogelijk is in deze schaal. Iemand die eens kan checken voor mij? Merci :)

Het sensatec op de stoelen is wel helemaal anders dan dat op het dashboard hoor. Ik heb beide en dat op het dash voelt veel meer aan als dat in mijn F30.
Ik heb momenteel ook Sensatec in mijn huidige 3, en ik kies het vooral omdat het zo onderhoudsvriendelijk is. Daarom ook gekozen op de nieuwe. Maar plots twijfel ik over de kleur: cognac of zwart? Ik zou wel eens cognac durven nemen, maar op sommige foto's ziet het er echt bleek uit. En op sommige markten is de onderzijde dashboard dan ook in cognac, en bij andere niet ... Dus wou het gewoon eens in het 'echt' zien. Btw: gekozen voor een 320e.

Terug
Bovenaan