De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Wie heeft ook de BMW 3 G21 (touring?). Ik heb em nu 1 jaar. Na een paar maand kreeg ik een raar tikkend geluid links en rechts, wat uiteindelijk een probleem in de buitenspiegels bleek te zijn. Die zijn vervangen geweest.
Nu heb ik ineens een enorme rammel ergens achteraan in de koffer. Het geluid lijkt op een kofferdeksel dat niet 100% vast zit in het slot. Maar wanneer ik op de kofferklep zelf duw, hoor/zie ik niets speciaal. Ook de achterruit lijkt mij normaal gesloten te zitten.

Wie heeft ook de BMW 3 G21 (touring?). Ik heb em nu 1 jaar. Na een paar maand kreeg ik een raar tikkend geluid links en rechts, wat uiteindelijk een probleem in de buitenspiegels bleek te zijn. Die zijn vervangen geweest.
Nu heb ik ineens een enorme rammel ergens achteraan in de koffer. Het geluid lijkt op een kofferdeksel dat niet 100% vast zit in het slot. Maar wanneer ik op de kofferklep zelf duw, hoor/zie ik niets speciaal. Ook de achterruit lijkt mij normaal gesloten te zitten.
Zeker dat er niets los zit onder de bodem van de koffer?

Kijk ook eens onder de wagen. Een loshangend iets onder de wagen klinkt soms alsof het van in de cabine komt.

Enkele weken geleden hier een voorstel gekregen van Cronos groep met daarin cat. 2 wagen €800 (TCO €925).
Huidige wagen is Peugeot 508 automaat, trekhaak, leren zetels. Dat zijn dan meteen zowat m'n vereisten samengevat. Past zo'n wagen binnen nog dat budget?
Na snel doorlezen van vorige pagina's kom ik er nog niet direct aan uit, rekening houdend met verandering van rekensystemen rond deze periode.

Enkele weken geleden hier een voorstel gekregen van Cronos groep met daarin cat. 2 wagen €800 (TCO €925).
Huidige wagen is Peugeot 508 automaat, trekhaak, leren zetels. Dat zijn dan meteen zowat m'n vereisten samengevat. Past zo'n wagen binnen nog dat budget?

Disclaimer: lijst kan update gehad hebben. Maar volgens die van begin dit jaar gaat een 508 in dat budget niet kunnen. Wagens met verbrandingsmotor worden nogal afgestraft. Zal dan eerder Focus break of Octavia break zijn, CLA hybride, of Enyaq EV.

Er is bij ons een starter die ook een iX3 heeft gekozen. Verkeerd budget toegekend, maar hij is content :)

23j oud, 6 maand geleden nog student en nu een company car van 70K.

Er is bij ons een starter die ook een iX3 heeft gekozen. Verkeerd budget toegekend, maar hij is content :)

23j oud, 6 maand geleden nog student en nu een company car van 70K.
Amai kan die fout zo makkelijk gemaakt worden bij jullie? :o
Disclaimer: lijst kan update gehad hebben. Maar volgens die van begin dit jaar gaat een 508 in dat budget niet kunnen. Wagens met verbrandingsmotor worden nogal afgestraft. Zal dan eerder Focus break of Octavia break zijn, CLA hybride, of Enyaq EV.
Octavia past daar niet in. Naar Ford en Peugeot heb ik niet gekeken, dus ik weet niet hoe dat zit ivm budget.

925 in het nieuwe systeem is niet zo veel hé. Een Skoda Octavia past er misschien wel nipt in, maar met die opties die Scrabble oplijst is dat zeker niet haalbaar.
Maar er past wel een CLA hybride of een enyaq in?
Dan is de keuze toch snel gemaakt en heb je weinig om over te zeuren denk ik zo.

Amai kan die fout zo makkelijk gemaakt worden bij jullie? :eek:

Octavia past daar niet in. Naar Ford en Peugeot heb ik niet gekeken, dus ik weet niet hoe dat zit ivm budget.
we kunnen altijd toffe mensen gebruiken... ik kan wel trachten die fout te forceren ;)

(en dan mag je met Microsoft werken ipv submit and pray ;))

Maar dus met hybride modellen als een Enyaq lukt het misschien wel, denk je. Da's dan kaal of ook met wat opties?

Ik heb niet meteen recente offertes liggen, maar wat je kan doen is eens een paar recente voorbeeldconfiguraties opvragen, dan weet je het direct.

Maar dus met hybride modellen als een Enyaq lukt het misschien wel, denk je. Da's dan kaal of ook met wat opties?
Enyaq is geen hybride. Wil je het maximale uit je budget gaan, ga je voor EV moeten gaan.
De Enyaq IV 60 zal vast wel lukken met redelijk wat opties. De 80 zal vrij kaal zijn, al komt die standaard ook wel met wat.
De ID.4 is wat goedkoper dacht ik.

Vraagje:
Ik ga waarschijnlijk veranderen van job en zal geen firmawagen met tankkaart meer hebben.
Toekomstige nieuwe werkgever wil dit compenseren in nettoloon.
Is een firmawagen genre Mercedes A/Audi A3.
Wat zou dit kunnen bedragen per maand netto?

Vraagje:
Ik ga waarschijnlijk veranderen van job en zal geen firmawagen met tankkaart meer hebben.
Wat jij zelf vindt dat het voldoende is om het te compenseren he :). Voor de ene zal dat 500€ zijn omdat hij daarmee zelf een mooie wagen kan kopen, voor de andere 250€ omdat hij die auto niet nodig heeft, en voor nog een andere "geen geld van de wereld"...

Vraagje:
Een werkgever kan dat nooit echt compenseren. Als je voor jezelf uitrekent wat het zou kosten om:
- 40k over 5 jaar te betalen
- naft (afhankelijk van hoeveel je rijd maar laten we zeggen €200 per maand)
- omnium verzekering
- winterbanden
- onderhoud

Ter correctheid zullen we zeggen dat je na 5j 15k krijgt voor de wagen dus de netto aankoopwaarde is 25k.
Je zal dus snel aan 800€ per maand komen als je je hetzelfde pakket in je privé wil bekostigen. Trek daar de VAA af die je anders betaald en die werkgever zal dus 700€ netto moeten geven om dat goed te maken. Straffe werkgever als die dat wil doen :)

Terug
Bovenaan