De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Het is effectief overmacht hoor. De corona heeft zwaar toegeslagen bij de fabrieken van de chip bouwers.
Daar gaat een rechter weinig tegenin kunnen brengen.

Kom kom, in tijden van oorlog gaan de mensen ook eten en drinken inslaan, bijkomend lost geld 99,99% van alle problemen m.b.t. levertermijn op - betaal gewoon een veelvoud van de concurrentie en problem solved :cool:

Die rationele argumenten altijd, we vegen die gewoon van tafel zoals een volleerd politicus

Maar Musk staat bij hun ook als bedrijfsleider beschreven he. En ze weten niet hoe groot dat bedrijf is.
Nu, veel gaat afhangen van het aantal klanten dat ze hebben waar er nu een issue is, en het aantal wagens dat ze beschikbaar hebben. Het probleem is vooral dat het niet "eens een week" is, maar ineens 3 maand natuurlijk. Als klant met een deftig budget kun je misschien voor een week al wel eens iets leuker meekrijgen in de hoop dat je een 2e auto wil, maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet voor 3 maand missen.
Het heeft mij werkelijk 1minuut geduurd voor ik uw ondernemingsnummer gevonden had en dat je geen personeel tewerkstelt en dat je 36k schulden hebt :P
Dus ik denk wel als het gaat over een geste doen voor een bedrijfsleider men wel even een minuut de tijd pakken om die man na te trekken :P

Ik ga ervan uit dat jij uw wagen bij Sneyers hebt gekocht? Daar werken 3 mensen op de financiën, denk dat deze echt wel eens een opzoeking kunnen doen :P

Het heeft mij werkelijk 1minuut geduurd voor ik uw ondernemingsnummer gevonden had en dat je geen personeel tewerkstelt en dat je 36k schulden hebt :p
Dus ik denk wel als het gaat over een geste doen voor een bedrijfsleider men wel even een minuut de tijd pakken om die man na te trekken :p

Ik ga ervan uit dat jij uw wagen bij Sneyers hebt gekocht? Daar werken 3 mensen op de financiën, denk dat deze echt wel eens een opzoeking kunnen doen :p
Oei, dan zit ge toch verkeerd, want ik heb geen schulden op vennootschap :p.
Dat is makkelijk uit te zoeken, als je ervan uit gaat dat het een simpele structuur is. Maar de manager van mijn tussenpartij heeft bvb een management vennootschap die amper winst maakt en 1 auto heeft. Maar hij is wel bedrijfsleider van een bedrijf met 40 auto's...

Voor een zeldzame keer heeft @MrKend54l gelijk. Je hebt wel €36k schulden op de vennootschap: belasting en BTW vermoedelijk.
Als het BTW en belastingen zijn dan zijn die schulden hopelijk al verdwenen. :tongue:

Om toch maar een beetje terug in topic te gaan: als ik mijn vaste garage binnen stap weten ze echt wel dat ik geen 40 man in dienst heb, daar moeten ze niks voor opzoeken. Ik vermoed ook niet dat ze daar tijd gaan insteken als ge niet eens een financiering vraagt.

Daar een toneel gaan opvoeren lijkt me een strak plan als ge deze emoji eens in het echt wilt zien::wtf:

Voor een zeldzame keer heeft @MrKend54l gelijk. Je hebt wel €36k schulden op de vennootschap: belasting en BTW vermoedelijk.
Miljaar, ge hebt nog gelijk ook. Btw van laatste kwartaal + geraamde winstbelasting (hoe dat een schuld is binnen uw boekjaar is mij wel een raadsel) + nog een loon dat moest uitgekeerd worden :p
Ik ging er eigenlijk van uit dat jaarrapport pas werd opgemaakt een maand na afsluiting van boekjaar om dat soort dingen te voorkomen, maar blijkbaar niet dus :D

Voor de grote consessies (welke het allemaal zijn tegenwoordig) ben je rap een kleine garnaal hoor.

Wat is hun marge op Musk zijn wagen? Denk dat die liever een kmo'tje zien komen die 10 116d's bestelt en op onderhoud binnen steekt.

Heb destijds ook nog geprobeerd (en dat was een m3 binnen steken voor iets wat hun fout was) en normaal was het niets, en na wat aandringen rij je dan met een mini buiten :p

*edit: ik heb 1 klant (nl'er, die zijn al wat minder op hun mond gevallen) die ik nog de takeldienst/vervangwagen heb zien terugsturen. Range Rover (de grote met alle toeters en bellen) had panne en de garage kwam hem halen en had een freelander mee.. Die konden terug en kwamen dan met een jaguar aandraven :p en hij had nog een r8 en bij aankoop blijkbaar uitdrukkelijk overeen gekomen dat er minstens een a6 als vervanger moest zijn. Heerlijk toch, die nl'ers..

Hier bij mercedes toch al 2x een AMG meegehad als vervangwagen (a45 s & cla 45). Normaal krijg je toch iets mee vd zelfde categorie? Ik zou niet vertrekken hoor met een mini of 116d. Er staat altijd wel iets dat ze kunnen missen.

Die langere levertermijnen zijn tegenwoordig toch schering en inslag? Dit is geen alleenstaand geval waarbij BMW of uw concessiehouder een fout heeft gemaakt, dit is gewoon een wereldwijd structureel probleem.
Als ze daarvoor iedereen (uit goodwill) gaan moeten compenseren op een of andere manier, ze gaan hun werk hebben 😛

Vragen staat vrij natuurlijk, iets met wagen en maagden enzo!

Miljaar, ge hebt nog gelijk ook. Btw van laatste kwartaal + geraamde winstbelasting (hoe dat een schuld is binnen uw boekjaar is mij wel een raadsel) + nog een loon dat moest uitgekeerd worden :p
Ik ging er eigenlijk van uit dat jaarrapport pas werd opgemaakt een maand na afsluiting van boekjaar om dat soort dingen te voorkomen, maar blijkbaar niet dus :D
Zou niet logisch zijn e, dan zou je afsluitdatum ook een maand later zijn.
Balans is foto op 30/06 zogezegd, op 1/07 kan die er al gans anders uitzien moest je dan opeens uw rekening geplunderd hebben :p

Zeg verder uw boekhouder eens dat kapitaal sinds 1/1/20 niet meer bestaat, op die datum moest dat al vermeld staan als inbreng :p
Mijn OCD-kantje flipt trouwens op winsten van het jaar die onder rubriek 14 - overgedragen resultaat blijven staan :unsure:

edit: ivm vervangwagens kreeg ik bij Hyundai altijd een grotere mee dan mijn eigen i20. Eenmaal een Velostar en eens een i30.
Bij Bmw ipv mijn 3 een Mini, al was dat wel een plezante puur qua rijden.

Garage waar ik nu ga is het een afgeragde 207 of 208, meestal wacht ik dus of laat ik me door iemand oppikken :unsure:

Laatst bewerkt:
Hier bij mercedes toch al 2x een AMG meegehad als vervangwagen (a45 s & cla 45). Normaal krijg je toch iets mee vd zelfde categorie? Ik zou niet vertrekken hoor met een mini of 116d. Er staat altijd wel iets dat ze kunnen missen.
Dan hebben ze daar bij Mercedes een betere policy over :p en terecht trouwens, daar niet van.

Ik heb toch al wat 'duurdere' bmws gehad en nog nooit iets deftig mee gekregen.

Helemaal in het begin bij Tesla nog een twingo ofzo mee gekregen. Dat sloeg helemaal alles vond ik. Nu zullen ze wel model 3's meegeven vermoed ik (hoop ik..).

Bij Heinz (tuning) nog de beste vervanger meegekregen

Was ik consessiehouder,ik haf net een categorie hoger mee als vervangwagen. Dit is toch de mooiste reclame voor je merk imo.
Wat kreeg je mee bij Heinz?😃

Ik rij al 5 jaar A6 en vervangwagens lopen toch ferm uiteen hoor. Denk meestal A3 of A4, 1 keer een A1 en dan eenmalig ook een A6 en Q5.

Denk dat de meeste garages vervangwagens uit B en C segment hebben, en nogal weinig E segment...

Laten we mekaar niet gaan doxxen :p

Ik heb hier nergens gezegd dat ik meer verwacht omdat zij een fout zouden gemaakt hebben of omdat ik een wat duurdere wagen heb besteld. Ik verwacht dezelfde service te krijgen voor een 1 serie als voor een 8 serie van een deftige dealer.

Zoals eniac aanhaalde staat vragen vrij en is het wel een feit dat ik nu geen wagen meer heb om in te brengen.

Ik ga er morgen naartoe en kijken wat ze zeggen. 't zou me tbh ook niet verbazen als 'plots' blijkt dat hij toch op een trailer richting België staat ondertussen :p

Was ik consessiehouder,ik haf net een categorie hoger mee als vervangwagen. Dit is toch de mooiste reclame voor je merk imo.

Ze hadden toen een getunede 235i.
Niet dat het opeens dé wagen is die je daar meekrijgt, maar al bij al is dat wel altijd eens plezant. Imo toch een betere service dan ik bij de merkgarage zelf krijg. Terwijl ik dat daar minder 'verwacht'

Je moet ze ook liggen hebben natuurlijk. Als je aan iedereen een categorie hoger gaat meegeven ga je toch een duur wagenpark mogen aanleggen puur om mee te geven.

Terug
Bovenaan