De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dit lijkt mij persoonlijk de beste optie.
Al de rest lijkt me te veel te kosten, kosten naar baten eerder negatief.

Maar ik ga ervan uit dat de levering toch ook geen maanden meer gaat duren?
Lijkt me inderdaad de beste optie. Langs de andere kant een uitgelezen moment om eens met iets interessant te rijden voor een korte periode :p

Ik hoop zeker dat het geen maanden meer zal duren. Maar intussen toch ook al 3 maanden na de geschatte leverdatum.

Lijkt me inderdaad de beste optie. Langs de andere kant een uitgelezen moment om eens met iets interessant te rijden voor een korte periode :p

Ik hoop zeker dat het geen maanden meer zal duren. Maar intussen toch ook al 3 maanden na de geschatte leverdatum.

Mocht ik jou zijn zou ik het bij de dealer leggen. "Ja, mijn lease is ten einde. Ik had die wagen al 3 maand moeten hebben, ik zit nu met een probleem. Kunnen jullie hier een oplossing aanbieden?" En laat ze dan maar even komen he. In het slechtste geval komt er niets uit maar dan rij je gewoon goedkoop door met je huidige, in het beste geval voorzien ze tijdelijk (en gratis? :D ) een andere wagen voor jou.

Mocht ik jou zijn zou ik het bij de dealer leggen. "Ja, mijn lease is op. Ik had die wagen al 3 maand moeten hebben. Kunnen jullie hier een oplossing aanbieden?" En laat ze dan maar even komen he. In het slechtste geval komt er niets uit maar dan rij je gewoon goedkoop door met je huidige, in het beste geval voorzien ze tijdelijk (en gratis? :D ) een andere wagen voor jou.
Dit is exact mijn plan.

Chances are dat ik met een 116d buitenrij :unsure:

Ik denk dat de vertraging redelijk structureel is & dus denk ik ook dat je weinig verwachting zult kunnen vast leggen in zake hoeveel vertraging er nog zal bij komen. Wss zullen ze bij de dealer ook geen echt realistisch beeld kunnen schetsen.

Ik zou toch ook eens langs de dealer passeren. In principe zijn ze verantwoordelijk voor de leverdatum.
In principe kan je dan kostenloos de bestelling annuleren, mor jah ... da's natuurlijk niet wat je in jouw geval naar op zoek bent.

Dit is exact mijn plan.

Chances are dat ik met een 116d buitenrij :unsure:
Niet aanvaarden he, je hebt een wagen van 100k catalogusprijs gekocht, dat ze dan maar op zijn minst iets deftig meegeven. Worst case moet 1 van hun verkopers maar een tijdje met een 116d rijden en kan jij zijn X5/M4/... meekrijgen

Niet aanvaarden he, je hebt een wagen van 100k catalogusprijs gekocht, dat ze dan maar op zijn minst iets deftig meegeven. Worst case moet 1 van hun verkopers maar een tijdje met een 116d rijden en kan jij zijn X5/M4/... meekrijgen
Mja die verkoper rijdt quasi altijd met een demovoertuig waar men ook testritten mee laat gebeuren, die gaan ze niet kunnen missen voor maanden aan een stuk. Als ze al een aanloopwagen kunnen aanbieden gaat het zijn wat ze daar kunnen missen (en dat zijn meestal de eerder standaard vervangwagen modellen) en zou dat al een mooie geste zijn gezien de uitzonderljike situatie. Er zullen wel genoeg klanten zijn die in dezelfde situatie zitten en met dezelfde vraag gaan afkomen.

Mja die verkoper rijdt quasi altijd met een demovoertuig waar men ook testritten mee laat gebeuren, die gaan ze niet kunnen missen voor maanden aan een stuk. Als ze al een aanloopwagen kunnen aanbieden gaat het zijn wat ze daar kunnen missen (en dat zijn meestal de eerder standaard vervangwagen modellen) en zou dat al een mooie geste zijn gezien de uitzonderljike situatie. Er zullen wel genoeg klanten zijn die in dezelfde situatie zitten en met dezelfde vraag gaan afkomen.
Dan hebben ze nog wel premium selection auto's staan ook normaal.

Kzal er deze week eens binnenspringen dan weet ik het jullie te vertellen :)

Kheb wel begrip voor de situatie hoor. Ik word er zelf op mijn werk ook mee geconfronteerd. (globale tekorten)

Dat zal wel ergens in hun kleine lettertjes staan dat die datum indicatief is.

Ik zou er niet teveel op hopen dat ze u daar een m5 ofzo gaan meegeven voor een paar maand :p

Tenzij je jezelf hier anders voordoet en je een ceo van een groot bedrijf bent met een hele bmw-vloot bedrijfswagens...?

In de kleine lettertjes zal wel iets staan van "in geval van overmacht".
En helaas is dit voor verscheidene sectoren overmacht.

Ik zou er niet teveel op hopen dat ze u daar een m5 ofzo gaan meegeven voor een paar maand :p

Tenzij je jezelf hier anders voordoet en je een ceo van een groot bedrijf bent met een hele bmw-vloot bedrijfswagens...?
In de kleine letters staat dat zeker. Contractueel ga je nergens recht op hebben.

Maar, naar klantenservice toe is het héél dom om hierin geen geste te doen, zeker bij een klant die duidelijk wat budget heeft, en bedrijfsleider is...

Voor de grote consessies (welke het allemaal zijn tegenwoordig) ben je rap een kleine garnaal hoor.

Wat is hun marge op Musk zijn wagen? Denk dat die liever een kmo'tje zien komen die 10 116d's bestelt en op onderhoud binnen steekt.

Heb destijds ook nog geprobeerd (en dat was een m3 binnen steken voor iets wat hun fout was) en normaal was het niets, en na wat aandringen rij je dan met een mini buiten :p

*edit: ik heb 1 klant (nl'er, die zijn al wat minder op hun mond gevallen) die ik nog de takeldienst/vervangwagen heb zien terugsturen. Range Rover (de grote met alle toeters en bellen) had panne en de garage kwam hem halen en had een freelander mee.. Die konden terug en kwamen dan met een jaguar aandraven :p en hij had nog een r8 en bij aankoop blijkbaar uitdrukkelijk overeen gekomen dat er minstens een a6 als vervanger moest zijn. Heerlijk toch, die nl'ers..

Dat zou ook maar onnozel zijn, ik ga daar geen rolletje spelen :) ik ga vrijdag eens horen wat er van is. Tijdelijk een i4 zou mooi zijn, maar die zullen ze momenteel ook niet op overschot hebben :)

Dat zou ook maar onnozel zijn, ik ga daar geen rolletje spelen :) ik ga vrijdag eens horen wat er van is. Tijdelijk een i4 zou mooi zijn, maar die zullen ze momenteel ook niet op overschot hebben :)
Er zijn amper i4s in Europa als ik het goed begrijp. Die zullen alleen voor demo's en reviews zijn.

In de kleine lettertjes zal wel iets staan van "in geval van overmacht".
En helaas is dit voor verscheidene sectoren overmacht.
Gewoon naar de rechtbank want het is eigenlijk geen overmacht maar een gevolg van afbouwen voorraad, plaatsen kleinere bestellingen. Denk dat er zeker rechters zijn die dat bevestigen. :cool:

Gewoon naar de rechtbank want het is eigenlijk geen overmacht maar een gevolg van afbouwen voorraad, plaatsen kleinere bestellingen. Denk dat er zeker rechters zijn die dat bevestigen. :cool:
Het is effectief overmacht hoor. De corona heeft zwaar toegeslagen bij de fabrieken van de chip bouwers.
Daar gaat een rechter weinig tegenin kunnen brengen.

In de kleine letters staat dat zeker. Contractueel ga je nergens recht op hebben.

Maar, naar klantenservice toe is het héél dom om hierin geen geste te doen, zeker bij een klant die duidelijk wat budget heeft, en bedrijfsleider is...
Klantenservice, dit is zijn tweede BMW dat hij daar koopt.
Ja dat is tof dat ze hem een 545e hebben kunnen slijten. Maar dat maakt of kraakt allesbehalve hun maand hoor. Als jij daar als bedrijfsleider binnenkomt en een portefeuille hebt van 20 wagens of meer dan is het al een andere zaak.

Ik denk dat vele overschatten wat een verkoop als dit betekent voor een concessie. De verkoper die vindt dat tof want dat kan hij toevoegen aan zijn portfolio en zijn bonus zal misschien iets hoger zijn. Maar de concessie? Die heeft veel liever dat er telefonisch of via mail een bestelling van 20 116d’s binnenkomt in blauw, hogere marge en minimum effort. Ik denk dat je ook zou schrikken wat er voor wagens op maandbasis afgeleverd worden.

Klantenservice, dit is zijn tweede BMW dat hij daar koopt.
Ja dat is tof dat ze hem een 545e hebben kunnen slijten. Maar dat maakt of kraakt allesbehalve hun maand hoor. Als jij daar als bedrijfsleider binnenkomt en een portefeuille hebt van 20 wagens of meer dan is het al een andere zaak.

Ik denk dat vele overschatten wat een verkoop als dit betekent voor een concessie. De verkoper die vindt dat tof want dat kan hij toevoegen aan zijn portfolio en zijn bonus zal misschien iets hoger zijn. Maar de concessie? Die heeft veel liever dat er telefonisch of via mail een bestelling van 20 116d’s binnenkomt in blauw, hogere marge en minimum effort. Ik denk dat je ook zou schrikken wat er voor wagens op maandbasis afgeleverd worden.
Maar Musk staat bij hun ook als bedrijfsleider beschreven he. En ze weten niet hoe groot dat bedrijf is.
Nu, veel gaat afhangen van het aantal klanten dat ze hebben waar er nu een issue is, en het aantal wagens dat ze beschikbaar hebben. Het probleem is vooral dat het niet "eens een week" is, maar ineens 3 maand natuurlijk. Als klant met een deftig budget kun je misschien voor een week al wel eens iets leuker meekrijgen in de hoop dat je een 2e auto wil, maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet voor 3 maand missen.

Terug
Bovenaan