De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dat heb ik inderdaad aangevraagd via fleet management bij ons... maar ik ben ongeduldig :p

Zou een Passat of Skoda Superb lukken?
Afhankelijk van:
conventie dat je bedrijf heeft
jaarlijkse kilometers
looptijd
inclusief winterbanden?
co2 taks meegerekend?
Budget ex btw of 50%?
Verplichte opties?

Kan ik u in volgen.
Maar welke wagen stel jij dan voor?

Daarbij moet ik zeggen dat niks met wagens hebben, niet wilt zeggen dat je daarom niet gecharmeerd kan zijn van een 530e en er geen enkel probleem mee hebben deze VAA te betalen.
Ik denk dat je niet iets van wagens moet kennen om het verschil te merken tussen een 530e (of eender welke 5) met een superb bijvoorbeeld.
Ik zou denken aan een skoda octavia hybrid. Op praktisch vlak is die auto top. Ook zeer comfortabel. En VAA zal een pak lager liggen dan een 530e bijvoorbeeld.

En er zijn zelfs mensen die het verschil niet eens merken qua rijgedrag tussen een Range Rover en een BMW 1.
Toegegeven, daar stond ik ook wel enorm van versteld tot aan het ongelovige toe.
Maar dat is dus de mening van iemand die beide auto's heeft gehad.
Ik heb niet eens de moeite gedaan om te argumenteren waarom die 2 auto's op geen enkel vlak te vergelijken valt, je weet op voorhand al dat het verloren moeite is :p .
Er zijn gewoon echt mensen die absoluut niets van zo'n dingen aantrekken en gewoon auto's kiezen omdat iemand hen zei dat dat goeie auto's zijn.

Niet dat ik Karry over dezelfde kam wil scheren, gewoon even een anekdote om aan te geven premium auto's niet voor iedereen als premium ervaren wordt.

Ik zou denken aan een skoda octavia hybrid. Op praktisch vlak is die auto top. Ook zeer comfortabel. En VAA zal een pak lager liggen dan een 530e bijvoorbeeld.

En er zijn zelfs mensen die het verschil niet eens merken qua rijgedrag tussen een Range Rover en een BMW 1.
Toegegeven, daar stond ik ook wel enorm van versteld tot aan het ongelovige toe.
Ik heb niet eens de moeite gedaan om te argumenteren waarom die 2 auto's op geen enkel vlak te vergelijken valt, je weet op voorhand al dat het verloren moeite is :p .
Er zijn gewoon echt mensen die absoluut niets van zo'n dingen aantrekken en gewoon auto's kiezen omdat iemand hen zei dat dat goeie auto's zijn.

Niet dat ik Karry over dezelfde kam wil scheren, gewoon even een anekdote om aan te geven premium auto's niet voor iedereen als premium ervaren wordt.
Het verschil tussen een combi hybride en 530e is nu toch net niet groot.
Combi hybride en 530 natuurlijk wel.

Het verschil tussen een combi hybride en 530e is nu toch net niet groot.
Combi hybride en 530 natuurlijk wel.
Combi hybride? Bedoel je de Skoda Octavia?
Het verschil zal inderdaad niet zo groot zijn omdat het VAA van die 530e ook wel zal meevallen, maar er is toch wel degelijk een verschil.
De Skoda zal eerder rond het minimum VAA liggen, terwijl de BMW eerder rond de 200 zal liggen. Wat toch al 50 euro per maand kan schelen.
En als je het verschil tussen beide auto's niet zo belangrijk vindt, lijkt die 50 euro extra mij toch interessanter.

Maar goed hetgeen jij zegt is dus dat je in een categorie lager moet shoppen. Inderdaad zal dat uw VAA wel beperken.
En als Karry voldoende heeft aan een E-208 dan lijkt mij dat de beste optie. Auto’s doen hem toch niks.
Maar iets zegt mij dat hij dan toch liever de 530e zal nemen, gewoon omdat hij het kan.

Iets zegt mij dat als je in categorie 4 van 5 mag shoppen je ook niet wakker ligt van 50€ op maandbasis of 600€ op jaarbasis.

Iets zegt mij dat als je in categorie 4 van 5 mag shoppen je ook niet wakker ligt van 50€ op maandbasis of 600€ op jaarbasis.
Ik ken mensen met een vermogen van boven de 10-100 miljoen en die kijken ook op een paar euro's hoor :p weggegooid geld blijft weggegooid geld.

[...]

Neemt niet weg dat ik veel tijd in de auto spendeer, zowel professioneel als privé. Daarom vind ik comfort en aangename wagen wel belangrijk. Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben om met bvb een Octavia te rijden, maar als het beter kan….

[...]
Het lijkt me veilig om aan te nemen dat een hogere VAA niet noodzakelijk een probleem vormt, zeker zolang het binnen hybride VAA blijft :)

Ik heb mij misschien wel niet helemaal goed uitgedrukt. Mijn “technische” kennis over auto’s mag dan wel beperkt zijn, daarmee bedoel ik niet dat ik het verschil niet merk tussen verschillende wagens en dan heb ik het niet eens enkel over prestaties. Pre-corona heb ik 60k à 70k per jaar gereden. Dan leer je in mijn ogen automatisch wel wat echt belangrijk is en wat niet. Ik weet een goede wagen echt wel te appreciëren. Zoals gezegd rij ik nu rond met een V60, geweldige wagen, maar ik rij redelijk vaak mee met een collega die met een A6 bolt. Dat verschil merk ik zelf ook echt wel.

Voor mijn passie (lopen) verplaats ik mij bijna elk weekend en omdat ik bij mijn loopvrienden 1 van de 2 ben met een bedrijfswagen rijdt er altijd volk mee. Iedereen mag van mij gerust comfortabel zitten 😁.

Ik heb geen kinderen (en zal er nooit hebben) en ik geef voor de rest niet echt veel geld uit in verhouding met wat ik verdien en zeker in verhouding tot wat ik nu zal verdienen. Daarom wil ik mij met de nieuwe wagen echt wel plezier doen. Als de VAA stijgt, so be it, daar ga ik niet echt van wakker liggen.

Zoals gezegd, ik post maandag de lijst hier wel (met uitrustingsniveaus), dan kunnen we echt discussiëren 😁.

Ik heb mij misschien wel niet helemaal goed uitgedrukt. Mijn “technische” kennis over auto’s mag dan wel beperkt zijn, daarmee bedoel ik niet dat ik het verschil niet merk tussen verschillende wagens en dan heb ik het niet eens enkel over prestaties. Pre-corona heb ik 60k à 70k per jaar gereden. Dan leer je in mijn ogen automatisch wel wat echt belangrijk is en wat niet. Ik weet een goede wagen echt wel te appreciëren. Zoals gezegd rij ik nu rond met een V60, geweldige wagen, maar ik rij redelijk vaak mee met een collega die met een A6 bolt. Dat verschil merk ik zelf ook echt wel.

Voor mijn passie (lopen) verplaats ik mij bijna elk weekend en omdat ik bij mijn loopvrienden 1 van de 2 ben met een bedrijfswagen rijdt er altijd volk mee. Iedereen mag van mij gerust comfortabel zitten 😁.

Ik heb geen kinderen (en zal er nooit hebben) en ik geef voor de rest niet echt veel geld uit in verhouding met wat ik verdien en zeker in verhouding tot wat ik nu zal verdienen. Daarom wil ik mij met de nieuwe wagen echt wel plezier doen. Als de VAA stijgt, so be it, daar ga ik niet echt van wakker liggen.

Zoals gezegd, ik post maandag de lijst hier wel (met uitrustingsniveaus), dan kunnen we echt discussiëren 😁.

In dat geval: a6 met wat opties en de zwaarste motor die je kan nemen. Zal top zijn.
Das ook geene vette.
Op mijn 330e kreeg ik 16%
Ja zal van model tot model afhangen he.
16 lijkt me nu wel zeer hoog.

De lichtere hybrides willen ze nu wel liever kwijt dan rijk heb ik de indruk. Zal misschien ook meespelen. Zoals de laatste 530e en x5 30e etc. Dat is nu waardeloze troep geworden op de markt.

Voor de 3 komt misschien ook een 40e of 45e? (of is er al, dno ?)

In dat geval: a6 met wat opties en de zwaarste motor die je kan nemen. Zal top zijn.

De lichtere hybrides willen ze nu wel liever kwijt dan rijk heb ik de indruk. Zal misschien ook meespelen. Zoals de laatste 530e en x5 30e etc. Dat is nu waardeloze troep geworden op de markt.

16% is toch niet zo veel. Heb wel de indruk dat EVs voorlopig maar weinig korting krijgen.

Ik was zelf aan het zien voor een nieuwe auto en was wel geïnteresseerd in een 3 reeks en dan vooral in een 330i. Maar bij premium selection vind je amper een 330i, maar viel me wel op dat je een groot aanbod 330e hebt (met weinig km's op).

Ik denk dat vooral BMW veel in productie heeft genomen om zo hun gemiddelde CO2 uitstoot te doen dalen en deze dan op de 2dehands markt probeert te verkopen? (was maar mijn eerste gedachte hoor.)
Zou er dan ook niet van verschieten dat je daardoor ook mooiere kortingen kunt krijgen.

Zover ik het weet komt er van de 3 serie geen 40e of 45e, maar hebben ze net dit jaar een lichter model uitgebracht 320e. Net zoals ze voor de 5 serie ook een 520e hebben uitgebracht. Dus er zal zeker vraag zijn geweest voor net een lichter model te maken.

Laatst bewerkt:
Ik was zelf aan het zien voor een nieuwe auto en was wel geïnteresseerd in een 3 reeks en dan vooral in een 330i. Maar bij premium selection vind je amper een 330i, maar viel me wel op dat je een groot aanbod 330e hebt (met weinig km's op).
Ik weet niet van waar je bent maar Vanosch in Hasselt/Halen heeft vaak 330i staan.
Als je iets wilt wat er net niet staat halen ze ze ook gewoon bij BMW Duitsland.

De 330e staan toch vaak nog wel wat duurder geprijsd volgens mij

Hier uiteindelijk ook maar 6% korting gehad op de configuratorprijs.. en dan nog -€500 op de accessoirevelgen.

Ik weet niet van waar je bent maar Vanosch in Hasselt/Halen heeft vaak 330i staan.
Als je iets wilt wat er net niet staat halen ze ze ook gewoon bij BMW Duitsland.

De 330e staan toch vaak nog wel wat duurder geprijsd volgens mij
Een tijdje terug was ik eens aan het zien bij de Schepper voor een 330i en toen waren daar blijkbaar vrij recent een hoop 330e geleverd. Toen viel me op dat deze eigenlijk voor een “goedkopere” prijs werden verkocht.

Meestal zijn die 330e wel beter uitgerust, dan de 330i. Maar toen stond daar een proper uitgeruste 330i en vroegen ze 48.000 voor. Als ik dan keek naar een 330e met dezelfde optie/bj stonden er verschillende te koop voor 46.500.
Dat was dan ook een reden voor mij om toch 330e mee in het lijstje te zetten.

Ondertussen ben ik al iets anders tegengekomen bij premium selection, dus ben niet meer opzoek. ;)

Een tijdje terug was ik eens aan het zien bij de Schepper voor een 330i en toen waren daar blijkbaar vrij recent een hoop 330e geleverd. Toen viel me op dat deze eigenlijk voor een “goedkopere” prijs werden verkocht.

Meestal zijn die 330e wel beter uitgerust, dan de 330i. Maar toen stond daar een proper uitgeruste 330i en vroegen ze 48.000 voor. Als ik dan keek naar een 330e met dezelfde optie/bj stonden er verschillende te koop voor 45.500.
Dat was dan ook een reden voor mij om toch 330e mee in het lijstje te zetten.

Ondertussen ben ik al iets anders tegengekomen bij premium selection, dus ben niet meer opzoek. ;)
Wat is het geworden? Heb ik precies ergens gemist 🙂

Toen ik ging kijken veel 330i maar zeer weinig 330e en toen toch nog wat prijziger anders was het ook een e geworden denk ik.
Nu nog eens wisselen gaat wederhelft niet mee akkoord

Wat is het geworden? Heb ik precies ergens gemist 🙂

Toen ik ging kijken veel 330i maar zeer weinig 330e en toen toch nog wat prijziger anders was het ook een e geworden denk ik.
Nu nog eens wisselen gaat wederhelft niet mee akkoord

Nu heb ik eerder de indruk andersom. Er zijn echt veel 330e's te koop, maar weinig 330i's. :)

Ik heb het hier nog nergens verteld hoor, dat ik iets nieuw heb gekocht. :)
Ik was aan het rondzien voor een 330i of een M2 (uiteindelijk is daar dan nog een 330e bij gekomen). Ik zat vooral met het dillema, ga ik voor een echte sport wagen of eerder voor een sportieve sedan. Ik heb zelf geen kinderen en ook geen plannen in de vooruitzicht, dus ruimte maakt mij niet uit.

Vorige week zag ik dan ineens een zeer propere M2 competition staan voor een mooie prijs. Dus gelijk gebeld om de volgende dag eens te komen kijken.
Als je die dan ziet staan en de motor start ben je al verkocht. Heb zelf ook al verschillende keren met een M2 gereden en die wagen brengt toch echt een glimlach op mijn gezicht.
Dan ging hij de Z platen halen en gaf hij de sleutels aan mij en zei van; brengt hem over een halfuur maar terug. Heb ik me goed geamuseerd in dat halfuur en toen ik hem terug bracht heb ik hem met een grootte glimlach gekocht. :D

Iemand ervaring met de bmw 320e? Ik ben nu aan het twijfelen tussen de 320e en 330e. Op zich heb ik die extra pk's totaal niet nodig, maar het is misschien wel gewoon leuker? en in totaal kost het niet zo veel meer...
Jammer genoeg heeft de garage geen 320e staan voor een testrit.

Terug
Bovenaan