De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik ben ook geen SUV man, maar ik merk wel een heel groot verschil als ik de kleinste in de stoel moet zetten als dat in de Passat van mijn partner is (serieus bukken), of in mijne auto (veel minder bukken). Dat relatief kleine verschil in hoogte doet redelijk veel voor het comfort. Bij het instappen merk je het verschil ook wel goed, al heb ik er (nog?) geen probleem mee om in een lage auto te stappen.

Maar voor jonge kinderen in de auto te wringen is dat echt wel een stuk handiger. De oudste kruipt er al zelf in, voor enkel de gordel vast te maken maakt dat niet zoveel uit.

echt wel hoor, heb ook beide geprobeerd en das toch wel een verschil. Hetzelfde met kinderen vastmaken, in een SUV doe je dat rechtstaand.
Mijn ouders zijn ook al een jaartje ouder en die klagen toch vaak wanneer ze uit mijn 3reeks moeten stappen dat die zo laag is (en nee ze zijn geen 500 kilo dik).
Niet om je stelling onderuit te halen want je hebt zeker gelijk.
Maar BMW is nu ook wel beetje de uitzondering hier. Bij andere wagens zit je toch nog een ietsepietsje hoger.
Als wij in onze familie eens de grootouders vervoeren, houden we ook rekening mee dat dit niet met een BMW break/sedan gebeurt omdat die zo laag zitten :D.

Als kinderen krijgen gelijk zou staan met een SUV rijden... Zou nooit een kind gezorgd hebben :biglaugh:.
Goh ... heb het hier nog wel al eens geschreven, maar mijne pa moest ook enkel maar berlines & coupés e.d. hebben.
Grote breaks of SUV e.d. zouden nooit op den hof gekomen zijn.

Kids or no kids ya know.

Ik wil niet de discussie opentrekken, maar in mijn tijd een Peugeot 305 met kinderstoelen en wij moesten daar ook ingezet worden.
Beide ouders hebben het overleefd.
En had ik al gezegd dat wij daar ook mee op verlof gingen? Zo met bagage enal eh, best wel zot eigenlijk ze! Mijn ouders namen wel niet in hun hele uitzet mee op reis, dat wel niet.

Met kinderen heb je een SUV nodig, ja jongens! :P

Aartslelijk is nu wel heel extreem, ik kan sommige wel smaken, maar past gewoon niet bij mijn rijstijl. Zit ook nooit op ‘mijn gemak’ daarin..

Compromis he jongens, voor de vrouw en kids een SUV, en je kan dan zelf achter rijden met de berline/break.
:unsure:

Fuck SUV's - ze rijden bagger en ze bieden minder ruimte dan een break.

Maar de iX3 is gewoon een fiscale marvel
Made me smile :rofl:

Aanvulling: een kinderwieg pas gewoon rechtop in de Karoq van mijn vriendin en de kinderkar met aanhorigheden past dan in mijne Astra break. Andersom niet. Wij hebben afgesproken dat zij altijd iets SUV-achtig zal nemen en ik een break om elkaar aan te vullen. Dit in functie van alle baby/kindertoestanden die mogelijks vervoerd worden. Als ik geen kinderen had, ben ik 100% zeker dat ik met iets anders zou rondrijden en zou ik minder waarde hechten aan kofferruimte.

Aanvulling: een kinderwieg pas gewoon rechtop in de Karoq van mijn vriendin en de kinderkar met aanhorigheden past dan in mijne Astra break. Andersom niet. Wij hebben afgesproken dat zij altijd iets SUV-achtig zal nemen en ik een break om elkaar aan te vullen. Dit in functie van alle baby/kindertoestanden die mogelijks vervoerd worden. Als ik geen kinderen had, ben ik 100% zeker dat ik met iets anders zou rondrijden en zou ik minder waarde hechten aan kofferruimte.
Jij blijft maar baby’s maken dan?
Ik zou denken dat je na één wagen wel uit de baby’s bent :P

Een SUV en een break vind ik nu wel niet echt een aanvulling op elkaar.
Dat zijn gewoon 2 dezelfde dingen, waarvan het ene wat hoger op z'n poten staat (en in mijn ogen er ook gewoon beter uit ziet :D).

Hier komt een nieuwe wagen ook in zicht (bestelling najaar), moet verplicht EV zijn. We werken niet echt met een budget ofzo, er wordt gekeken naar deftige prijs/kwaliteit zonder uitspattingen naar boven/onder en dat wordt het dan.

Polestar en Volvo XC40 zijn blijkbaar kandidaten, iX3 is absoluut uitgesloten.
Benieuwd waar we gaan landen 😛

Ik begrijp de liefde voor die XC40 echt niet eigenlijk. Je ziet die overal rijden, zien er afschuwelijk lelijk uit, lijkt op een Fiat Multipla die teveel hamburgers binnenheeft en kost ook nog eens een pak geld. (+volvo interieur is dated)

Ik begrijp de liefde voor die XC40 echt niet eigenlijk. Je ziet die overal rijden, zien er afschuwelijk lelijk uit, lijkt op een Fiat Multipla die teveel hamburgers binnenheeft en kost ook nog eens een pak geld. (+volvo interieur is dated)
Ik snap het ook niet hoor. Maar 't is nu niet dat de Polestar wel schoon is :unsure: dus ik ga me komende dagen/weken eens bezig houden met de EV-markt te verkennen.

Dat is de beste omschrijving die ik er al van gezien heb 🤣🤣

Ik snap het ook niet hoor. Maar 't is nu niet dat de Polestar wel schoon is :unsure: dus ik ga me komende dagen/weken eens bezig houden met de EV-markt te verkennen.
Enyaq of VW ID4 misschien? In het elektrische wagens topic staan er her en der wel goede lijsten. (+ik typ dit zodat Herman de Croo ons niet onder onze voeten geeft omdat we EV zaken bespreken in de bedrijfswagen topic)

Terug
Bovenaan