De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Vrijdag apple carplay laten installeren op onze golf variant 7 (1st gen). Ik krijg hem niet aan de praat... App connect start op maar als ik de iPhone (7 plus) verbind via usb gebeurt er niets. Ook via iphone kan ik de auto niet vinden bij carplay.
Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
De installateur?

Vrijdag apple carplay laten installeren op onze golf variant 7 (1st gen). Ik krijg hem niet aan de praat... App connect start op maar als ik de iPhone (7 plus) verbind via usb gebeurt er niets. Ook via iphone kan ik de auto niet vinden bij carplay.
Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?
als je op de iPhone kijkt bij Settings > General. Zie je daar ergens Carplay tussen staan? Indien ja, is dit enabled? Indien nee, enable eens Siri en kijk dan nog eens opnieuw of Carplay er nu wel bijstaat?

Heb daar vorige week ook mee zitten kloten voor mijn nieuwe auto. Maar dat was voor wireless Carplay. Dus weet niet of dat exact hetzelfde gaat zijn.

als je op de iPhone kijkt bij Settings > General. Zie je daar ergens Carplay tussen staan? Indien ja, is dit enabled? Indien nee, enable eens Siri en kijk dan nog eens opnieuw of Carplay er nu wel bijstaat?

Heb daar vorige week ook mee zitten kloten voor mijn nieuwe auto. Maar dat was voor wireless Carplay. Dus weet niet of dat exact hetzelfde gaat zijn.
Carplay staat er inderdaad wel bij. Ik heb ook geprobeerd met mijn iPhone 11 en ook deze nergens te vinden via de auto.
Kan dus maar aan de auto of kabeltje liggen?
De installateur?
Nochtans naar top motors geweest, officiële vollswagen garage..

Carplay staat er inderdaad wel bij. Ik heb ook geprobeerd met mijn iPhone 11 en ook deze nergens te vinden via de auto.
Kan dus maar aan de auto of kabeltje liggen?

Nochtans naar top motors geweest, officiële vollswagen garage..

Terug naar de garage dan, lijkt me.
Heb je dat daar dan vrijdag niet getest met jouw iPhone, als validatie van geslaagde installatie?

In navolging van m'n post in elektrische wagens over de ingeplande testrit met de e-tron GT, al eens gerekend met de (standaard)offerte die ik ervoor kreeg om te kijken wat dat als bedrijfswagen zou geven tov een wagen op diesel.

De GT is nagenoeg exact dubbel zo duur als wat ik de A6 betaald heb. Wanneer ik even de totaalkost inreken (dus rekening houden met VAA, belastingen, stroom- vs dieselverbruik, percentage aftrekbaarheid, etc) en daarbij ook de restwaarde van de GT vrij conservatief inschat, kom ik op een verschil uit van 3500 euro per jaar dat de GT duurder is dan de A6.

Vind ik eigenlijk verrassend klein gezien het grote prijsverschil.
Kreeg je korting bij de e-tron gt?

Oh my. 😓

Nog een groter probleem met de Full E-karren dan. Ze kosten al snel een pak meer & ge krijgt er ook uw fleet korting ni op.
Die kortingen zijn volgens mij eerder gebaseerd op hoe gemakkelijk ze dat model verkocht krijgen.

Ik was ooit voor een A4 gaan zien, en toen ik de offerte had laten maken gaf de verkoper mij nog een document mee voor mijne baas om fleetkorting te kunnen krijgen. Daar stonden de kortingpercentages op, en dat was toen 5,5% voor de A4 (net een nieuw model), en toen ik de 10,5% korting van de A6 zag (daar ging enkele maanden later een facelift van komen) heb ik uiteindelijk daar maar een offerte van laten maken, die paste nog vlot binnen het budget door de extra korting.

De kortingen op EV's zullen inderdaad beperkt zijn nu (allemaal splinternieuwe modellen), maar dat zal zich over enkele jaren wel oplossen als het aanbod uitgebreider is en er ook oudere modellen bestaan.

Dat ligt dan toch aan uw werkgever hoor. EV's kosten niet meer, ze zijn gewoon veel beter uitgerust omdat men er alles insteekt dat de efficiëntie vergroot.

Dat vind ik wel wat kort door de bocht hoor. EV's kosten op zich meestal wel meer. In hogere segmenten gebeurt het wel al eens dat de prijs vergelijkbaar komt te liggen, met de iX3 als voorbeeld.

Die kortingen zijn volgens mij eerder gebaseerd op hoe gemakkelijk ze dat model verkocht krijgen.

Ik was ooit voor een A4 gaan zien, en toen ik de offerte had laten maken gaf de verkoper mij nog een document mee voor mijne baas om fleetkorting te kunnen krijgen. Daar stonden de kortingpercentages op, en dat was toen 5,5% voor de A4 (net een nieuw model), en toen ik de 10,5% korting van de A6 zag (daar ging enkele maanden later een facelift van komen) heb ik uiteindelijk daar maar een offerte van laten maken, die paste nog vlot binnen het budget door de extra korting.

De kortingen op EV's zullen inderdaad beperkt zijn nu (allemaal splinternieuwe modellen), maar dat zal zich over enkele jaren wel oplossen als het aanbod uitgebreider is en er ook oudere modellen bestaan.
5% is wel veel verschil, maar zelfs dan is een A6 toch nog wat duurder dan een A4.
Adviesprijs van een A6 Avant is toch snel een dikke 15k meer dan een A4 Avant.

5% is wel veel verschil, maar zelfs dan is een A6 toch nog wat duurder dan een A4.
Adviesprijs van een A6 Avant is toch snel een dikke 15k meer dan een A4 Avant.
Iets met restwaarde en leasing. En enkele opties de A4 die op de A6 standaard waren. Het was trouwens ook in 2008, maar het verschil was toen ook al significant (maar geen 15k).

Ik kon trouwens enkele opties minder kiezen dacht ik, maar de restwaarde fiest toch al een groot deel van het gat dicht.

Dat van de minder opties bleek achteraf geen probleem, want toen ik de offerte van de leasemaatschappij terug kreeg, zei mijne baas dat ik nog zo'n €130 per maand budget over had. Ze hadden blijkbaar net het leasebudget opgetrokken. Ik ben dus uiteindelijk geëindigd met veel meer opties dan ik nodig had (een elektrisch zonnegordijn voor de achterruit en van die onnutige fratsen).

Dat zonnegordijn was trouwens hilarisch om te gebruiken als iemand achter u zat te pharen.

Dat ligt dan toch aan uw werkgever hoor. EV's kosten niet meer, ze zijn gewoon veel beter uitgerust omdat men er alles insteekt dat de efficiëntie vergroot.
@eniac geeft aan dat Chronos zelfs maar 4% krijgt. Als die mannen, met hun ginormous wagenpark maar dat krijgen, wie moet ge dan wel zijn om iets deftigs te krijgen?
Normale fleet voor die mannen zou dik boven de 10% moeten liggen normaal gezien.

Anyway ... we zijn trouwens niet vertrokken voor mijn situatie/WG eh ... ik zou liefst nog zo lang mogelijk, zo ver mogelijk weg blijven van dat full EV gedoe.
Zoals eerder hier aangehaald, als dat wetsvoorstel er door geraakt zoals het nu op tafel ligt ... dan zou ik niet liever hebben dan dat men eind 2022 mij nog een nieuwe PHEV inschrijft!
Liefst dan voor nog zeker een jaar of 5 lijkt mij dan om er voor 'n hele tijd vanaf te zijn.

Eens een tastbaar cijfer - wagen zaakvoerder: Mercedes GLE: configuratie: 108 K en aangekocht voor 88 K, eerste aankoop bij MB. "Bedrijfswagenpark" telt 3 wagens in totaal, aangekocht eind 2020.

Terug
Bovenaan