De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Nog altijd beter dan mijn verhaal eh. Heb het hier wel al eens uit geschreven wat ze mij gelapt hadden, wat met een compleet lege benzine tank & net een paar km electric range.
Net genoeg om tot aan een tankstation te geraken ... dat om de een of de andere reden 'in panne' stond, want aanvaarde noch de tankkaart noch de bankkaart. Geen internet? Geen goesting? I dunno.

Heb daar toch wel een half uurtje of meer staan schilderen, hopend dat den boel online ging komen. Want jah ... niet dat ik veel verder ging geraken, laat staan tot aan een ander tankstation.
En mor blijve proberen ... & proberen ... & proberen & ijsberen ... & ijsberen ... & proberen. AAAAARHHH! That ... wasn't a good day. :cautious:

En dat was gelijk na 23u 's avonds dat ik er uiteindelijk mee naar huis gereden was, dus ik stond daar mooi in den donker (den buro is onder de baan tussen de garage & dat tankstation, dus daar gestopt na ophalen v/d wagen).
Zou wat geweest zijn, moeten slepen dezelfde dag dat je de wagen ophaalt omdat ge zonder naft zit ... IN het tankstation waar de naft zit. 😓
De garage zou dan toch rap een telefoon krijgen dat ze me mogen komen helpen hoor.

Vandaag mogen afhalen

image0.jpg
Qua exterieur heb ik exact dezelfde besteld, voor welke motorisatie heb je gekozen?

De garage zou dan toch rap een telefoon krijgen dat ze me mogen komen helpen hoor.
Denk niet dat je 's nachts nog naar de dealer moet bellen met de verwachting dat er iemand opneemt.
Idem algemeen, who you gonna call? (Not the ghostbusters! 🎶)
Anyway ... op dat uur wete.

Mijne pa uit z'n bed bellen & vragen om naft te komen brengen? M'n broer? Waar gaan die een jerrycan halen? Die zitten dan in Lokeren, ik verre van.

Neje, da was geen leutige situatie.

In de mijne zat diesel voor ongeveer 600km bij het afhalen een dag of 10 geleden.
Met 10km rijbereik een wagen afleveren is toch not done.

In de mijne zat diesel voor ongeveer 600km bij het afhalen een dag of 10 geleden.
Met 10km rijbereik een wagen afleveren is toch not done.

Toch al elke keer voorgehad.
Bij al men wagens, van goedkoop Japans to Premium Duits.

Allee, nu niet met10 km, maar toch heel zelden boven de 50 km

Toch al elke keer voorgehad.
Bij al men wagens, van goedkoop Japans to Premium Duits.

Allee, nu niet met10 km, maar toch heel zelden boven de 50 km
Bij zowel mijn A3 als Golf Variant ook (zelfde garage).
Bij deze dus niet (andere garage).

Voor de rest ook verschil in aanpak en dergelijke, dus het was wel een verschil over de hele lijn.

Wat ik gemerkt heb is dat nul de dag van vandaag echt niet meer nul is. Precies of ze zich willen indekken.

Bij mijn A4 zogezegd 54L tank, als ik echt heel hard mijn best gedaan had kwam ik er juist aan de 50 met heel veel stoempen en vulpistool drie keer laten afschieten.
Als je dan weet dat ik 3.8/4.2 L met die bak zat dan was dat nog genoeg om bijna 100km te rijden.

Q5 zelfde verhaaltje 70L heel leeg gereden, 65L max.

Denk niet dat je 's nachts nog naar de dealer moet bellen met de verwachting dat er iemand opneemt.
Idem algemeen, who you gonna call? (Not the ghostbusters! 🎶)
Anyway ... op dat uur wete.

Mijne pa uit z'n bed bellen & vragen om naft te komen brengen? M'n broer? Waar gaan die een jerrycan halen? Die zitten dan in Lokeren, ik verre van.

Neje, da was geen leutige situatie.
Ge zijt hem toch just gaan ophalen, dus er is toch iemand?

Mijn eigen i20 kwam ik destijds tegen onderweg naar de garage om hem op te halen :p
Hij stond klaar voor aflevering, wegens onverwachte regenbui wouden ze hem nog rap eens door de carwash steken.
Door dat extra ritje viel de motor ook uit tijdens de uitleg door een lege tank :unsure:

Met de X1 was ik content dat er een kwart van een bak inzat, daags nadien zag ik dat de schaalverdeling wat anders is dan bij de vorige 3.
‘T was een half kwartje blijkbaar :p

Met een klant nog geweten dat hij content was omdat ze zijn nieuwe 7 hadden afgeleverd met volle tank.
1-2 weken later viel er een factuur in de bus: x euro diesel :p

Snap ik niet hé.

Op het ogenblik dat je plankgas geeft wanneer je in elektrische mode staat (en dat is de enige manier om boven die 140 te geraken) zet hij onderstaande op je midden display, maakt niet uit wat er op staat, en dat blijft een volle 10 seconden staan.

Daar zegt hij dus dat hij niet elektrische mode kan blijven wegens een te hoog gevraagd vermogen, en dat hij dus naar de hybride mode overgeswitched is.

switchover.jpg

Hoe dat je dit dus pas achteraf kan zien achter je stuur nadat bovenstaande 10 seconden op je middenconsole heeft staan blinken, beats me!
Om te beginnen heb ik die display niet opstaan, daar staat Waze bij mij (dat staat standaard altijd op bij mij). Ik heb wel een display achter mijn stuur en daar geeft hij het bijlange niet zo weer als jij hier toont.

Wat jij trouwens enkele posts terug schreef betreffende je dagelijkse commute, namelijk 1 km secundaire weg, 20km autostrade en dan 5km secundaire weg, dat is eigenlijk het slechtste mogelijke scenario om een plug-in hybride te gebruiken.

Praktisch is dat 12 km elektrisch en 40 km op benzine, daar doe je zeer weinig voordeel aan met je hybride t.o.v. een gewone wagen.
Hybrides zijn niet gemaakt om boven de 100 km/h elektrisch te rijden, is niet efficiënt, je haalt veel minder bereik uit je batterij op die manier.
Die redenen zijn er wel degelijk, maar je zoekt ze op de verkeerde plaats. Een BMW 330E is een hybride wagen met een uitstoot onder de 95gr en bijgevolg kom ik in aanmerking voor het mobility plan, wat niet ging met een klassieke wagen. In dit mobility plan krijg je nog een stuk netto uitbetaald dat je niet opgebruikt aan je wagen. Dit alleen al was al genoeg reden voor mij om een hybride te nemen (en zeker zo'n BMW).

In full electric mode 140 op de autostrade willen knallen (blijkbaar eigenlijk liever nog sneller) en dan klagen dat je niet over en weer naar je werk geraakt op een batterijlading, tjah, dan heb je gewoonweg iets verkeerd gekocht hé.
Want daar dient die wagen niet voor...
Ik heb de wagen in eerste plaats gekozen owv fiscale/financiële redenen, in de tweede plaats voor de mogelijkheden van de wagen. Genoeg werknemer die het zo doen hoor.

Die redenen zijn er wel degelijk, maar je zoekt ze op de verkeerde plaats. Een BMW 330E is een hybride wagen met een uitstoot onder de 95gr en bijgevolg kom ik in aanmerking voor het mobility plan, wat niet ging met een klassieke wagen. In dit mobility plan krijg je nog een stuk netto uitbetaald dat je niet opgebruikt aan je wagen. Dit alleen al was al genoeg reden voor mij om een hybride te nemen (en zeker zo'n BMW).
Hoeveel budget heb jij wel niet dat je een 330e kan leasen en dan nog geld over hebt voor netto te laten uitbetalen :P

Hoeveel budget heb jij wel niet dat je een 330e kan leasen en dan nog geld over hebt voor netto te laten uitbetalen :p
Een 1100€ geloof ik, maar ik heb niet zoveel opties op mijn auto genomen.
Mocht ik geen auto nodig hebben gehad voor mijn werk had ik het mobility budget wel volledig in cash willen opnemen, maar dat ging nu niet.

Eigenlijk te zot voor woorden eh. Je gaat daar een wagen ophalen die pakweg 60K kost & dan is het blijkbaar te veel gevraagd om daar 20 EUR naft in te doen.

In mijn geval is een volle tank toch maar 40l, dus op het totaalbedrag dat gespendeerd wordt ... is het dan echt zo onredelijk dat men die afgeeft met 50 EUR naft in? Lijkt mij niet, mor jah.

Ik vind dat ook raar, maar mijn eerste stop na ophalen van een wagen is toch ook aan het dichtstbijzijnde tankstation.

Mijne huidige is de eerste die ze niet bijna leeg afgeleverd hebben bij mij. Met dat de kost van elektriciteit niet opvalt is het plots geen probleem om die vol te laden. Er zal toch al rap voor €20 stroom in zijn gegaan, hoewel die garages een pak goedkopere elektriciteit hebben waarschijnlijk.

Ze hebben hem zelfs al eens bijgeladen toen hij in de garage was en ik 's avonds nog een heel stuk moest rijden. Dat moest ik eens gevraagd hebben met ne ICE: wilt ge de naftbak efkes vol gooien want ik moet straks nog een stuk rijden. Ze zouden mij nogal raar bekeken hebben.

Terug
Bovenaan