Straddle
Well-known member
Ok, merci voor de tip. Eerst eens zien of ik nu volledig elektrisch thuis geraak van mijn werk, dat is tot nu nog niet gelukt (in elektrische modus), maar ik vermoed dat ik hier dus te hard het pedaal in het begin heb ingeduwd (of bij het op gang komen boven de 140 ben gegaan, daar kom ik wel aan op een gewone rit naar het werk).Nope, is zelfs een nadeel van hybrides!
Gewone wagens zijn meestal toch al een beetje warm tegen dat ge aan de autostrade komt, hybrides staan meestal nog ijskoud.
Ik duw dikwijls een km voor de oprit al de pook in sport (én rij rustig) zodat hij 100% op benzine draait dat stuk en al wat opwarmt en de olie rond pompt.
Dan kan ik comfortabel op een "normaal" vlotte manier naar 125 op de oprit.
Trouwens zet hem maar eens in sport met de drukknop, voor uw olie een beetje warm is zet hij een duidelijke waarschuwing bij de temperatuurindicator (enkel zichtbaar in sport mode) dat hij koud staat en je het wat rustig moet doen ...
Die temperatuurmeldingen krijg ik nu in het begin als ik opstart, maar tijdens het rijden (tenzij ik erlangs kijk) nog niet gezien.
euh neen, helemaal niet. Dit is voor mij ook gewoon een nieuwe auto die ik leer gebruiken, zeker omdat het de eerste keer hybride/automaat is en ook de eerste keer wel dat ik een auto van dit vermogen heb.Hij is een beetje aan het trollen denk ik![]()

.