De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Je bedoelt toch met kickdown gewoon de gaspedaal volop induwen, of mis ik hier nu iets? Dat is toch niet zo bijzonder als je bijv een leeg stuk voor je hebt en je in het begin je nieuwe wagen nog wilt uittesten? Ik doe dat momenteel quasi dagelijks. Niet heel lang natuurlijk, maar wel voor pakweg 8-12 seconden.
Het is te hopen van niet, dan zit ge tegen 180km/u met een 330e

Je bedoelt toch met kickdown gewoon de gaspedaal volop induwen, of mis ik hier nu iets? Dat is toch niet zo bijzonder als je bijv een leeg stuk voor je hebt en je in het begin je nieuwe wagen nog wilt uittesten? Ik doe dat momenteel quasi dagelijks. Niet heel lang natuurlijk, maar wel voor pakweg 8-12 seconden.
Als je je gaspedaal volledig induwt, voel je op het laatste punt een klein "klikje". Dat is het punt dat 'm zelfs in EV modus uw benzinemotor gaat aanspreken (en als ge boven de 140 gaat).

Is de minimale motorisatie in zo'n CX-5 niet 150 PK (Diesel) of 163 PK (Benzine)?
Nu, als ik die eens snel configureer ga je voor zo'n CX-5 toch op wat korting moeten rekenen, want die zit toch makkelijk rond de 35k precies.
Had het niet specifiek op de CX-5 qua PK

Had het niet specifiek op de CX-5 qua PK
Als je niets om snel optrekken geeft zou zo'n 100 pk voldoende moeten zijn voor de meeste wagens (niet in een Rolls Royce van 3 ton) om vlot mee te kunnen met het verkeer. Waarmee ik niet wil zeggen dat bijvoorbeeld 90 pk te weinig is, voor kleine stadswagentjes is pakweg 70 pk ook al voldoende, al kan je dat gaan merken bij een inhaalpoging op de autostrade.

12 seconden het gaspedaal inhouden met 300pk brengt u op serieus illegale snelheden :D

Als je niets om snel optrekken geeft zou zo'n 100 pk voldoende moeten zijn voor de meeste wagens (niet in een Rolls Royce van 3 ton) om vlot mee te kunnen met het verkeer. Waarmee ik niet wil zeggen dat bijvoorbeeld 90 pk te weinig is, voor kleine stadswagentjes is pakweg 70 pk ook al voldoende, al kan je dat gaan merken bij een inhaalpoging op de autostrade.
Ik ga morgen eens langs bij Opel en Skoda (komen onze vroegere wagens vandaan). En voor die mazda een offerte opgevraagd.

12 seconden het gaspedaal inhouden met 300pk brengt u op serieus illegale snelheden :D
Is XtraBoost niet voor maximum 10 seconden trouwens?

Verder is het 252PK, maar zelfs bij mijn toch iets zwaardere 5 moet ik het toch niet proberen om 12s vol gas te blijven geven, want dat komt niet goed.
Ik merk dat goed wanneer je zo af & toe eens snelheid maakt om ergens in te voegen dat je toch heel snel aan ongewenste snelheden zit, zonder dat je dat echt 'merkt/voelt'.
Dan kijk je na maneuver naar kilometriek & is het zo ineens van 'whoah, snel effe lossen hier, no flash, no flash, no flash ... OK, I'm good'.

Nee, ik hou mezelf zo goed mogelijk aan de max snelheden. En buiten een eventueel maneuver voor 't een of 't ander bol ik vrijwel nooit rapper dan 126.
Komt als maar meer & meer trajectcontrole bij trouwens, dus waar zou je überhaupt nog willen proberen wete.

In die zin is een 545e ook heel leuk, maar je kan die power dan ook nergens kwijt in BE. Zelfs die 530e z'n kracht krijg je al niet kwijt.

Is XtraBoost niet voor maximum 10 seconden trouwens?

Verder is het 252PK, maar zelfs bij mijn toch iets zwaardere 5 moet ik het toch niet proberen om 12s vol gas te blijven geven, want dat komt niet goed.
Ik merk dat goed wanneer je zo af & toe eens snelheid maakt om ergens in te voegen dat je toch heel snel aan ongewenste snelheden zit, zonder dat je dat echt 'merkt/voelt'.
Dan kijk je na maneuver naar kilometriek & is het zo ineens van 'whoah, snel effe lossen hier, no flash, no flash, no flash ... OK, I'm good'.

Nee, ik hou mezelf zo goed mogelijk aan de max snelheden. En buiten een eventueel maneuver voor 't een of 't ander bol ik vrijwel nooit rapper dan 126.
Komt als maar meer & meer trajectcontrole bij trouwens, dus waar zou je überhaupt nog willen proberen wete.

In die zin is een 545e ook heel leuk, maar je kan die power dan ook nergens kwijt in BE. Zelfs die 530e z'n kracht krijg je al niet kwijt.
10 seconden Xtraboost aan 292 PK en 420 NM koppel.
Daarna valt hij (geleidelijk, 't is niet dan hem ineen inhoudt) terug naar 252PK.

Die 40 PK'kes extra en wat minder kilo maakt de 330e toch nog een stukske vlotter in de sprint dan de 530e...
Hieronder een tabelleke voor de 330e G20
En dat is vanuit stilstand hé, dus 12 secondjes "trekken" als ge aan 40 of 50 begint en dan zijt ge al vlot richting 200 aan het bollen...

0 - 50 kph2.0 s
0 - 60 kph2.5 s
0 - 70 kph3.2 s
0 - 80 kph4.3 s
0 - 90 kph4.7 s
0 - 100 kph5.6 s
0 - 110 kph6.6 s
0 - 120 kph7.8 s
0 - 130 kph8.6 s
0 - 150 kph11.2 s
0 - 160 kph12.7 s

Laatst bewerkt:
Komt nog bij:

Nieuwe wagen van een week (paar honderd kilometer?), elektrisch tot aan de oprit van de autostrade (dus 100% koude benzinemotor) en dan planken maar!

Goed bezig....

10 seconden Xtraboost aan 292 PK en 420 NM koppel.
Daarna valt hij (geleidelijk, 't is niet dan hem ineen inhoudt) terug naar 252PK.

Die 40 PK'kes extra en wat minder kilo maakt de 330e toch nog een stukske vlotter in de sprint dan de 530e...
Hieronder een tabelleke voor de 330e G20
En dat is vanuit stilstand hé, dus 12 secondjes "trekken" als ge aan 40 of 50 begint en dan zijt ge al vlot richting 200 aan het bollen...

0 - 50 kph2.0 s
0 - 60 kph2.5 s
0 - 70 kph3.2 s
0 - 80 kph4.3 s
0 - 90 kph4.7 s
0 - 100 kph5.6 s
0 - 110 kph6.6 s
0 - 120 kph7.8 s
0 - 130 kph8.6 s
0 - 150 kph11.2 s
0 - 160 kph12.7 s
Heb je die cijfers ook voor een 545e xDrive? :D

Ik vind wel dat je tot 20s moet gaan (ik gok dat ge dan wel op 250 zult zitten :D).

Dat zal dan toch in DE moeten gebeuren en zelfs dan nog vind ik dat een zotte snelheid. Denk niet dat ik al harder dan 220 heb gereden ofzo.

Ben sowieso al iemand die zich quasi altijd aan de snelheidslimiet houdt. Hard optrekken vind ik dan wel weer fijn :)

Dat zal dan toch in DE moeten gebeuren en zelfs dan nog vind ik dat een zotte snelheid. Denk niet dat ik al harder dan 220 heb gereden ofzo.

Ben sowieso al iemand die zich quasi altijd aan de snelheidslimiet houdt. Hard optrekken vind ik dan wel weer fijn :)
Idem hoor :D Snelste op openbare weg was 250 en dat was letterlijk een viaduct waar niks kon gebeuren (en was ook niet de bedoeling om zo snel te gaan, maar het was er sneller dan verwacht)
Daar buiten eens 210 in Duitsland, maar ik rij sowieso eigenlijk nooit te snel. Maar ik vermoed dat je met uw 545 wel eens gaat proberen hoe snel dat gaat :D Zeker als je hem nog laat chippen ook.

cavakes wel. Als ik dat zie is chippen nergens voor nodig. Misschien als de garantie vervallen is :p

Terug
Bovenaan