De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Portugal is dan ook niet in 1 trek te doen.

Toen wij met kameraden naar Denia reden vertrokken wij 's avonds bij hun om 20h en dan waren we tegen een uur of 3-4 in Denia. Ik genoot echt van die nachtrit want dan zit ge niet met de volle zon op uw muil, wat ik veel vermoeiender vind.
Veel van uw vakantie is er dan niet om zeep in mijn ogen. Wij gingen dan een uurtje of 2 aan het zwembad dutten, omkleden, volsteken op restaurant en tegen dat we klaar waren was het tijd voor een digestiefke en erna ons bed in. De dag erna zijde terug fris.

Mensen die snachts rijden zal ik nooit begrijpen. Vermoeidheid is een stuk gevaarlijker dan drinken en dat met gans uw gezin in den auto. Uw eerste dagen vakantie zijn eraan. En dat om wat tijd te winnen? Of minder last van de kinderen te hebben?

's nachts rijden = gewoon doorrijden zonder file. Rustig gaan en blijven gaan.

En nee, uw eerste dagen vakantie zijn er niet aan :)
Wij rijden meestal toch zover dat we het in 2 dagen moeten doen. Vorig jaar dikke 1700km bvb.

Schema:
- dag van vertrek: slapen tussen 15u en 19-20u. Vertrekken rond 23u. Laatste stop ergens rond 1u om vol te gooien. Uurtje of 5 doorrijden.
- dag +1: ochtendstop ergens om te verfrissen, eventueel een kort dutje, rond de middag aankomen bij tussenstop na dikke 1300km, 3-4u slapen, stad nog even intrekken voor wat sightseeing en iets te eten.
- dag +2: nog 400km afleggen, dus op een heel mooi uur aankomen op eindbestemming, en nog volop van je dag kunnen genieten

Door op vertrekdag en op tussenstop een aantal uur te slapen heb je geen slaapachterstand, dus er is geen dag hier die "eraan" is.

Het alternatief is 's morgens op mijn "+1" dag vertrekken en ofwel heel laat aankomen die dag (om op de tweede dag tijdig aan te komen) ofwel 2 relatief lange dagen waarbij je ook al vrij laat op je eindbestemming komt waardoor je die dag ook niet veel meer uitsteekt. Doordat dat vaak een werkdag zal zijn (vrijdag?) ben je ook niet gespaard van files in DE of FR. Leuk dat jij dat nog niet meegemaakt hebt, maar ik alleszins wel.

Dus ja, absoluut liever de avond ervoor vertrekken.

Laatst bewerkt:
Als je effectief om 15u kan gaan slapen is dat inderdaad een optie. Dat zou mij absoluut niet lukken.

De meeste verre autoreizen zijn bij mij 9-10u rijden. Dan vertrek ik rond 5u30 's morgens, 3u rijden, 15 min pauze, 3u rijden, 30 min pauze, 3u rijden en dan zijn we er meestal bijna en komen we op een mooi uur aan.

Hier ook. S’avonds om 22u vertrekken en na heel de nacht door te rijden stoppen in Como om daar een ontbijtje bij zonsopgang 😍. Maar ik ben ook van de weinigen in mijn vriendengroep die dat graag doet. Meeste zijn verkocht aan hun 2 uur in een luchthaven zitten en daarna in een vliegtuigzitje gepropt worden voor 3-4 uur. Niks mis mee natuurlijk maar geef mij maar 13 uur in de wagen dan :)
Als ge 3-4u op de vlieger moet zitten zal je wss toch een heel stuk langer onderweg zijn dan 13u.

Zo ben je op nog geen 3u in Lissabon bv, maar doe je er wel 21u over als je non-stop door bolt. Dat lijkt mij dan eerder 3d op de baan.
Nu ... zelfs die 13u doe je over 't algemeen wss ook liever niet op 1d, dus dan reken je op 2u VS 2d.
De vlieger is dan toch een stuk sneller. Zeker voor redelijk verre ritten lijkt de vlieger dan interessanter als je gewoon op je bestemming wilt geraken en daar je vakantie door brengen.

Ja, OK ... je zal minder snel heel uw huishouden in bagage mee nemen want je hebt geen volle break & een dak koffer om te vullen.
Maar dat is feitelijk even zeer een voordeel dan een nadeel eh. ;)

Als je idd een fan bent van tijdens die paar dagen onderweg hier & daar eens een tussenstop te doen in een B&B (en daar ideaal gezien ook minimum 1d blijft om iets gedaan te hebben behalve slapen), dan kan de wagen een leuker alternatief zijn.

Wij rijden meestal toch zover dat we het in 2 dagen moeten doen. Vorig jaar dikke 1700km bvb.

Schema:
- dag van vertrek: slapen tussen 15u en 19-20u. Vertrekken rond 23u. Laatste stop ergens rond 1u om vol te gooien. Uurtje of 5 doorrijden.
- dag +1: ochtendstop ergens om te verfrissen, eventueel een kort dutje, rond de middag aankomen bij tussenstop na dikke 1300km, 3-4u slapen, stad nog even intrekken voor wat sightseeing en iets te eten.
- dag +2: nog 400km afleggen, dus op een heel mooi uur aankomen op eindbestemming, en nog volop van je dag kunnen genieten

Door op vertrekdag en op tussenstop een aantal uur te slapen heb je geen slaapachterstand, dus er is geen dag hier die "eraan" is.

Het alternatief is 's morgens op mijn "+1" dag vertrekken en ofwel heel laat aankomen die dag (om op de tweede dag tijdig aan te komen) ofwel 2 relatief lange dagen waarbij je ook al vrij laat op je eindbestemming komt waardoor je die dag ook niet veel meer uitsteekt. Doordat dat vaak een werkdag zal zijn (vrijdag?) ben je ook niet gespaard van files in DE of FR. Leuk dat jij dat nog niet meegemaakt hebt, maar ik alleszins wel.

Da's er natuurlijk vanuit gaande dat je iemand bent die kan slapen wanneer het moet. Ik vertrek bij voorkeur 's avonds omdat ik weet dat ik de nacht voor vertrek toch niet kan slapen van excitement. Dan ist gevaarlijker om 's morgens te vertrekken na een slapeloze nacht :)

Da's er natuurlijk vanuit gaande dat je iemand bent die kan slapen wanneer het moet. Ik vertrek bij voorkeur 's avonds omdat ik weet dat ik de nacht voor vertrek toch niet kan slapen van excitement. Dan ist gevaarlijker om 's morgens te vertrekken na een slapeloze nacht :)
Excitement of ni ... no way dat ik mezelf ooit in slaap krijg om 15u ze. Dat zou enkel lukken als ik de dag ervoor al een nachte door gedaan zou hebben of zoiets.

Ja, best dat je dat dan idd wel kan. Ik heb daar niet echt problemen mee, dus wel handig zo.

Heeft ook veel met leeftijd te maken. Veel oudere mensen die ik ken doen in de middag een dutje en kunnen op commando gewoon slapen waar ze willen.

Heeft ook veel met leeftijd te maken. Veel oudere mensen die ik ken doen in de middag een dutje en kunnen op commando gewoon slapen waar ze willen.
Goh ... dutjes ... nog nooit gedaan.
Ik doe al jaren een dutje s’middags als ik thuiswerk en zo oud ben ik niet :p
Tijdens het werk zou echt een ramp zijn. Als ik slaap, dan slaap ik ook. Het concept 'dutje' is iets dat niet marcheert voor mij.
Dus als ik mezelf in slaap krijg, dan ben ik gewoon weg & slaap ik ook gewoon door (basically ... gedaan me werken die dag :sneaky:).

En aan de andere kant, als ik 'uitgeslapen' ben, bv. na een weekend ... dan geraak ik sowieso al zo goed als niet op een deftig uur in slaap 's nachts. Ik ben gewoon niet moe, dus jah. De zondag is dat dan 4u of zoiets. Nuja, zelfs tijdens de week is dit geen uitzondering, mor soit.

Een dutje overdag zit er dan ook niet direct in tenzij ik mij mss dood verveel of zo ziek ben dat ik niets liever wil dan slapen.

Goh ... dutjes ... nog nooit gedaan.

Tijdens het werk zou echt een ramp zijn. Als ik slaap, dan slaap ik ook. Het concept 'dutje' is iets dat niet marcheert voor mij.
Dus als ik mezelf in slaap krijg, dan ben ik gewoon weg & slaap ik ook gewoon door (basically ... gedaan me werken die dag :sneaky:).

En aan de andere kant, als ik 'uitgeslapen' ben, bv. na een weekend ... dan geraak ik sowieso al zo goed als niet op een deftig uur in slaap 's nachts. Ik ben gewoon niet moe, dus jah. De zondag is dat dan 4u of zoiets. Nuja, zelfs tijdens de week is dit geen uitzondering, mor soit.

Een dutje overdag zit er dan ook niet direct in tenzij ik mij mss dood verveel of zo ziek ben dat ik niets liever wil dan slapen.
Idem. Hoe moe ik ook ben, een dutje lukt mij fysiek niet.

En idd, het 'iets of wa uitslapen op zondag = de nacht erop wakker zijn tot 4u' herken ik ook perfect >.>

't Is hier precies de opaclub geworden, zelfs die discussies over hoe groot een auto moet zijn waren interessanter. 😒

Schema:

Wij zijn 4 jaar geleden in februari met de auto naar Polen geweest & hebben da in 1 trok gereden, met wissel van wacht natuurlijk. Vertrokken rond 2uur 's morgens & kwamen daar aan rond 16:00.

Heel Duitsland doorkruist waar ge goe kunt door rijden. Maar tis wel veel aangenamer rijden 's avonds als er geen kat op de baan is.

Dezen thread zelf is al rijp voor 't rusthuis man. Ge moet maar es denken hoe lang die al mee gaat. ;)

Idem enkele andere zoals brutoloon topic e.d. natuurlijk.
Nu sla je de nagel op de kop. Het gegeven bedrijfswagen gaat al veel te lang mee.
Laat ons heel dat gedoe 2021 proof maken en gewoon afschaffen. Iedereen gelukkig, geen verliezers enkel maar winnaars.

Nu sla je de nagel op de kop. Het gegeven bedrijfswagen gaat al veel te lang mee.
Laat ons heel dat gedoe 2021 proof maken en gewoon afschaffen. Iedereen gelukkig, geen verliezers enkel maar winnaars.
sjonge jonge jonge - zoek u dan gewoon een werkgever waar je wél één krijgt hé.
Of wees blij met het extra bruto dat je hebt omdat je er geen hebt.

sjonge jonge jonge - zoek u dan gewoon een werkgever waar je wél één krijgt hé.
Of wees blij met het extra bruto dat je hebt omdat je er geen hebt.
Eeeeej mannekes!
Nu wou ik de discussie eens over iets anders laten gaan dan de bompas hun dutjes, is het weer niet goed :p

Terug
Bovenaan